Hejka. Auto potrzebuje sporej opieki, dlatego postanowiłem utworzyć galerię z nadzieją na Waszą pomoc
MB z 1989r, wąska listwa, 2.3L z LPG. Kupiony w 2007r. Do momentu pęknięcia sworznia, jakieś 2 lata temu, uszkodzenia progu i błotnika auto było w idealnym stanie blacharsko lakierniczym. W tym momencie wymaga sporych poprawek blacharskich ze względu na wszędobylską rudą.
VIN WDB1240231A872973
Marka Mercedes-Benz
Model W124 230E
Data produkcji październik 1988r.
Kod tapicerki 078 (Stoff szara)
Kod lakieru 199 (czarno granatowy grafit metalik)
Numer zamówienia 0925000172 (Duisburg)
Numer silnika 102982 10 121611
Numer skrzyni biegów 717412 01 158300
Wycieraczka Bosch 881011
Lampy Bosch
Cena podstawowa 4.2921,00 DM (z uwzględnieniem 14% podatku)
Cena z wyposażeniem 49.533,00 DM (z uwzględnieniem 14% podatku)
Cena wyposażenia 6.612,00 DM (z uwzględnieniem 14% podatku)
280 kierownica (390mm) i drążek zmiany biegów obszyte skórą
412 elektryczny szyberdach odsuwany i odchylany
518 radio MB Exquisit bez RDS (od 01.07.1992r.)
531 elektryczna (automatyczna) antena
583 przednie elektryczne szyby
591 wszystkie szyby atermiczne; tylna ogrzewana; szkło bezpieczne, jednowarstwowe
620 kontrola spalin (EGR)
640 alufelgi 15-ramienne (od 01.06.1990r.)
000 wyposażenie standardowe
Przez poprzedniego właściciela została wymieniona tapicerka na skórę poliftową. W tym momencie wygląda tak
W momencie kupna prezentował się tak:
Plan działania wygląda mniej więcej tak: naprawa instalacji gazowej, prawdopodobnie najprostsza I generacja. Na zimnym, na PB odpala bardzo ładnie, od razu przełącza się na gaz, trzyma obroty ok 900. Po nagrzaniu się silnika obroty utrzymują poziom 2000-2500RPM. Z pomocą przychodzi przełącznik pod obudową kierownicy, prawdopodobnie ssanie. Po przełączeniu obroty spadają do 1000. Ogólnie nie gaśnie, nie telepie nim, jednym słowem jako tako jeździ. Problem pojawia się przy odpalaniu po krótkim postoju. Na LPG nie odpali, chyba, że się będzie go kręcić. Bez sensu jest więc takie męczenie dlatego sposobem jest odpalanie na benzynie. Uciążliwe ale zapewne zdrowsze dla auta. Jeśli w ogóle można mówić o zdrowiu w kontekście LPG i M102. Mocy kompletnie brak. Rozpędzenie budy do 100km/h zajmuje prawie cały dzień. Szybciej byłoby jakbym wysiadł i go popchnął. Wymienione były kable WN, cały filtr powietrza, kopułka, świece, 2/4 wtryski, wszystkie przewody gumowe. Nie wiem więc gdzie jeszcze szukać przyczyny.
Pozdrawiam, Dawid
0
[W124] VenT 2.3E 1989
Rozpoczęty przez VenT, mar 18 2016 17:36
12 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 18 marca 2016 - 17:36
#2
Napisano 18 marca 2016 - 18:02
Cześć Dawid, powodzenia w naprawach
#3
Napisano 18 marca 2016 - 18:02
Jeżeli jest to instalacja pierwszej generacji, mieszalnikowa, to będzie wyraźny spadek mocy. I na benzynie i na gazie
#4
Napisano 18 marca 2016 - 18:18
Moim zdaniem przyczyny należy szukac w instalacji gazowej
Recepta:Całkowite wywalenie tego syfu z auta.
Recepta:Całkowite wywalenie tego syfu z auta.
#5
Napisano 18 marca 2016 - 18:28
Jasne, taka opcja też jest brana pod uwagę. Tylko po wywaleniu gazu, co też wiąże się z kosztami, okaże się pewnie, że trzeba i benzynę reanimować. Także trzeba na chłodno zebrać dane i policzyć co wyjdzie taniej. Czy reanimacja lpg czy regeneracja PB.
#6
Napisano 18 marca 2016 - 18:29
Święta prawda. I pozbądź się tej kierownicy. Lampy też bym zmienił na oryginał, łącznie z kierunkami; ) Raczej z gazem będzie więcej nerwów niż z PB
Użytkownik Daw8 edytował ten post 18 marca 2016 - 18:30
#7
Napisano 18 marca 2016 - 18:34
Ode mnie również powodzonka w naprawach. Niestety gaz to dla mnie czarna magia, więc w tej kwestii niewiele pomogę. Mogę Ci jednak coś innego doradzić. Skoro musisz już mieć te dymione tylne lampy, to chociaż zmień kierunkowskazy na właściwe, na marchewy Ale nie przejmuj się zbytnio tym co mówię, bo ja jestem purystą aż do bólu i dla mnie takie mody są złe, niedobre i brzydkie
#8
Napisano 18 marca 2016 - 18:53
Zapomniałem dopisać - dopóki tylna klapa nie zostanie wymieniona blenda i black hella zostaną. Po wymianie prawdopodobnie zniknie blenda a za dymione lampy wskoczą poliftowe. To samo z kierownicą. W planach wymiana, niekoniecznie na tą z chromowaną gwiazdą Na razie zbieram pomysły i graty, działać będę jak zrobi się więcej dnia. Dzisiaj zamówiłem uszczelkę pod pokrywę zaworów, komplet świec i u-rurkę - potrzebne na już. Jak się uda to jutro też kupie opony letnie.
Użytkownik VenT edytował ten post 18 marca 2016 - 19:08
#9
Napisano 19 marca 2016 - 00:12
Moim zdaniem hella black'i dobrze wyglądają w połączeniu z tą blendą, powodzenia w reanimacji!
#10
Napisano 19 marca 2016 - 02:57
Nie myślałeś o wrzuceniu gaźnika? Jemu będzie wszystko jedno, czy benzyna czy gaz z wiaderka. W M102 były, więc Stromberg podejdzie.
Kierownica faktycznie paskudna.
Kierownica faktycznie paskudna.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Lukasz1990Orange 2.0E 1989r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Lukasz1990Orange |
|
||
[w124] znama 200E 1989r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | znama |
|
||
[W124] Donislaw 200D 1989 "Książę" |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Donislaw |
|
||
[W201] lukas125p 2.5D 1989 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | lukas125p |
|
||
[w201] ADIwlkp 2.3E 1989 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | ADIwlkp |
|