Skocz do zawartości




[W124] VenT 2.3E 1989


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   VenT


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 sty 2010
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 marca 2016 - 17:36

Hejka. Auto potrzebuje sporej opieki, dlatego postanowiłem utworzyć galerię z nadzieją na Waszą pomoc :)
MB z 1989r, wąska listwa, 2.3L z LPG. Kupiony w 2007r. Do momentu pęknięcia sworznia, jakieś 2 lata temu, uszkodzenia progu i błotnika auto było w idealnym stanie blacharsko lakierniczym. W tym momencie wymaga sporych poprawek blacharskich ze względu na wszędobylską rudą.

VIN WDB1240231A872973
Marka Mercedes-Benz
Model W124 230E
Data produkcji październik 1988r.
Kod tapicerki 078 (Stoff szara)
Kod lakieru 199 (czarno granatowy grafit metalik)
Numer zamówienia 0925000172 (Duisburg)
Numer silnika 102982 10 121611
Numer skrzyni biegów 717412 01 158300
Wycieraczka Bosch 881011
Lampy Bosch
Cena podstawowa 4.2921,00 DM (z uwzględnieniem 14% podatku)
Cena z wyposażeniem 49.533,00 DM (z uwzględnieniem 14% podatku)
Cena wyposażenia 6.612,00 DM (z uwzględnieniem 14% podatku)

280 kierownica (390mm) i drążek zmiany biegów obszyte skórą
412 elektryczny szyberdach odsuwany i odchylany
518 radio MB Exquisit bez RDS (od 01.07.1992r.)
531 elektryczna (automatyczna) antena
583 przednie elektryczne szyby
591 wszystkie szyby atermiczne; tylna ogrzewana; szkło bezpieczne, jednowarstwowe
620 kontrola spalin (EGR)
640 alufelgi 15-ramienne (od 01.06.1990r.)
000 wyposażenie standardowe

Przez poprzedniego właściciela została wymieniona tapicerka na skórę poliftową. W tym momencie :star: wygląda tak

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

W momencie kupna prezentował się tak:
Dołączona grafika

Plan działania wygląda mniej więcej tak: naprawa instalacji gazowej, prawdopodobnie najprostsza I generacja. Na zimnym, na PB odpala bardzo ładnie, od razu przełącza się na gaz, trzyma obroty ok 900. Po nagrzaniu się silnika obroty utrzymują poziom 2000-2500RPM. Z pomocą przychodzi przełącznik pod obudową kierownicy, prawdopodobnie ssanie. Po przełączeniu obroty spadają do 1000. Ogólnie nie gaśnie, nie telepie nim, jednym słowem jako tako jeździ. Problem pojawia się przy odpalaniu po krótkim postoju. Na LPG nie odpali, chyba, że się będzie go kręcić. Bez sensu jest więc takie męczenie dlatego sposobem jest odpalanie na benzynie. Uciążliwe ale zapewne zdrowsze dla auta. Jeśli w ogóle można mówić o zdrowiu w kontekście LPG i M102. Mocy kompletnie brak. Rozpędzenie budy do 100km/h zajmuje prawie cały dzień. Szybciej byłoby jakbym wysiadł i go popchnął. Wymienione były kable WN, cały filtr powietrza, kopułka, świece, 2/4 wtryski, wszystkie przewody gumowe. Nie wiem więc gdzie jeszcze szukać przyczyny.

Pozdrawiam, Dawid ;)



#2 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 18 marca 2016 - 18:02

Cześć Dawid, powodzenia w naprawach :)

#3 Offline   Daw8


  • Postów: 8
  • Na forum od: 22 lis 2015
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 m111 2.2 sedan

Napisano 18 marca 2016 - 18:02

Jeżeli jest to instalacja pierwszej generacji, mieszalnikowa, to będzie wyraźny spadek mocy. I na benzynie i na gazie ;)

#4 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 18 marca 2016 - 18:18

Moim zdaniem przyczyny należy szukac w instalacji gazowej :D
Recepta:Całkowite wywalenie tego syfu z auta.

#5 Offline   VenT


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 sty 2010
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 marca 2016 - 18:28

Jasne, taka opcja też jest brana pod uwagę. Tylko po wywaleniu gazu, co też wiąże się z kosztami, okaże się pewnie, że trzeba i benzynę reanimować. Także trzeba na chłodno zebrać dane i policzyć co wyjdzie taniej. Czy reanimacja lpg czy regeneracja PB.

#6 Offline   Daw8


  • Postów: 8
  • Na forum od: 22 lis 2015
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 m111 2.2 sedan

Napisano 18 marca 2016 - 18:29

Święta prawda. I pozbądź się tej kierownicy. Lampy też bym zmienił na oryginał, łącznie z kierunkami; ) Raczej z gazem będzie więcej nerwów niż z PB

Użytkownik Daw8 edytował ten post 18 marca 2016 - 18:30


#7 Offline   Looney


  • Postów: 69
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 400SE 1991

Napisano 18 marca 2016 - 18:34

Ode mnie również powodzonka w naprawach. Niestety gaz to dla mnie czarna magia, więc w tej kwestii niewiele pomogę. Mogę Ci jednak coś innego doradzić. Skoro musisz już mieć te dymione tylne lampy, to chociaż zmień kierunkowskazy na właściwe, na marchewy :grinhihi: Ale nie przejmuj się zbytnio tym co mówię, bo ja jestem purystą aż do bólu :mrgreen: i dla mnie takie mody są złe, niedobre i brzydkie :old: :old:

#8 Offline   VenT


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 sty 2010
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 marca 2016 - 18:53

Zapomniałem dopisać - dopóki tylna klapa nie zostanie wymieniona blenda i black hella zostaną. Po wymianie prawdopodobnie zniknie blenda a za dymione lampy wskoczą poliftowe. To samo z kierownicą. W planach wymiana, niekoniecznie na tą z chromowaną gwiazdą ;) Na razie zbieram pomysły i graty, działać będę jak zrobi się więcej dnia. Dzisiaj zamówiłem uszczelkę pod pokrywę zaworów, komplet świec i u-rurkę - potrzebne na już. Jak się uda to jutro też kupie opony letnie.

Użytkownik VenT edytował ten post 18 marca 2016 - 19:08


#9 Offline   masiek457


  • Postów: 32
  • Na forum od: 04 lip 2015
  • Miejscowość: Tczew
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marca 2016 - 00:12

Moim zdaniem hella black'i dobrze wyglądają w połączeniu z tą blendą, powodzenia w reanimacji!

#10 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marca 2016 - 02:57

Nie myślałeś o wrzuceniu gaźnika? Jemu będzie wszystko jedno, czy benzyna czy gaz z wiaderka. W M102 były, więc Stromberg podejdzie.
Kierownica faktycznie paskudna.








Podobne tematy Zwiń