Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Drżenie, wibracje, buczenie karoserii, nadwozia.



33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Deca-Durabolin


  • Postów: 32
  • Na forum od: 02 sty 2011
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 dt om603
  • Trzeci Mercedes:w126 260se
  • Inne auto:w126 300sel

Napisano 24 lutego 2012 - 09:44

Witam.
Od pewnego czasu mam problem z Mercedesem.
Mianowicie podczas jazdy na każdym biegu, przy każdej prędkości odczuwam znaczne drżenie karoserii i buczenie z tyłu auta.
Dotychczas nie mogę zdiagnozować cóż to jest.

Buczenie objawia się wtedy gdy silnik ma lekko tzn, kiedy przyspieszam i hamuje silnikiem jest ok i cichutko jeżeli zaś jadę bez obciązenia silnika to wszystko drży aż czuć w fotelu a z tyłu to masakra.

Tylko proszę o nie pisanie , że opony, że tłumik bo to jest gdzieś z układu napędowego.

Łaczniki ok, podpora ok, wał i most już wstawłem inne (pewne w 100) wszystkie poduszki tzn silnik skrzynia most mam nówki,
normalnie rece opadają.

Drgania dochodzą z tyłu auta jednak z tyłu most i wał nowy... dziś wymianiam półosie i zobaczymy.
Jak nie to sprzęgło ? Skrzynia ?

nie pisałbym tylko szukał ale mechaniory rozkładają ręce a sam mam już mało siły i nerwów.
Wszystkie naprawy robię osobiście co ułatwia sprawę.
Auto jest bezwypadkowe w sensie konstrukcyjnym . podłużnice podłoga ława wszystko jest proste

Pozdrawiam i dziękuję za konkretne odpowiedzi.
Kamil



#2 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2012 - 11:04

Wyświetl postUżytkownik Deca-Durabolin dnia 24 lutego 2012 - 09:44 napisał

Łaczniki ok, podpora ok, wał i most już wstawłem inne (pewne w 100) wszystkie poduszki tzn silnik skrzynia most mam nówki,
normalnie rece opadają.
Wszystkie? Ja obstawiam tuleje belki tylnego zawieszenia :) . Mam te same objawy w kombi. U siebie też wymieniłem wszystkie elementy gumowo-metalowe przeniesienia napędu i wszystko ładnie się usztywniło, a całość wibracji przenosi się na nadwozie przez dogorywające już poduszki belki. U mnie różnica jest taka, że buda prawie nie pływa w zakrętach i amplituda drgań jest na tyle duża, że nie są one jakoś bardzo uciążliwe - w przeciwieństwie do buczącego, głuchego i głośnego hałasu.

P.S. Co ciekawe, po bardzo mroźnej nocy przez kilka pierwszych kilometrów objawy prawie zanikły - obstawiam zmarzniętą i sztywną gumę tych właśnie tulei ;).

Użytkownik Johny edytował ten post 24 lutego 2012 - 11:10


#3 Offline   Deca-Durabolin


  • Postów: 32
  • Na forum od: 02 sty 2011
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 dt om603
  • Trzeci Mercedes:w126 260se
  • Inne auto:w126 300sel

Napisano 24 lutego 2012 - 15:34

nie nie jak mówiłem byłem na szarpakach i oczywiście gumu miałem słabe także powymieniałem 4 tuleje wózka 2 pływające i 2 stabilizatory z tyły ale to jest zawieszenie a mnie chodzi bardzij o układ napędowy...
półosie wymienione i ku*wa to samo jak było...
zostaje chyba tylko sprzęgło

#4 Offline   Deca-Durabolin


  • Postów: 32
  • Na forum od: 02 sty 2011
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 dt om603
  • Trzeci Mercedes:w126 260se
  • Inne auto:w126 300sel

Napisano 24 lutego 2012 - 15:50

dodam, że dziś zauważyłem jeszcze jeden ciekawy fakt otóż przy ruszaniu i tzw przypaleniu sprzęgła czuję wigracje jak w ciągniku c360. Tak samo jest jak puszczam sprzęgło do hamowania silnikiem auto pobrykuje.

Tak więc od skrzyni w tył wszystko jest super.
Wał, most i półosie oraz reszta gratów są z jednego auta w którym było jak ta lala . Wszystko poskładane na znaki...

Sprzęgło mam normalne.

Tak więc chyba zabieram sie jutro za przełożenie sprzęgła wsadzę dwumasę z tego mojego dawcy , skrzynie tzn cały komplet.

Poduchy po silnikiem mam dobre a pod skrzynią jest cała nie porwana.

jeżeli po wymianie skrzyni, sprzegła i koła zamachowego bedzie dalej to samo to chyba zrobie to co powinienem na początku sie przyzwyczaje i bede tak jeździł...

#5 Offline   Deca-Durabolin


  • Postów: 32
  • Na forum od: 02 sty 2011
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 dt om603
  • Trzeci Mercedes:w126 260se
  • Inne auto:w126 300sel

Napisano 24 lutego 2012 - 18:17

Tak więc jutro skrzynia, sprzęgło i dwumas. A mam już dysyć tego problemu. Jak jutro uda sie pozbyć tego zasranego buczenia to mu chyba kupie dobry olej :)

#6 Offline   Krzychuna


  • Postów: 12
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:passat b4 1.9td

Napisano 24 lutego 2012 - 18:47

miałem to samo w moim przypadku to był łącznik skrzynia-wał
wyglądał dobrze ale po wymianie na NOWY wszystko wróciło do normy

pozdro!

#7 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2012 - 18:57

Wyświetl postUżytkownik Deca-Durabolin dnia 24 lutego 2012 - 15:50 napisał

dziś zauważyłem jeszcze jeden ciekawy fakt otóż przy ruszaniu i tzw przypaleniu sprzęgła czuję wigracje jak w ciągniku c360. Tak samo jest jak puszczam sprzęgło do hamowania silnikiem auto pobrykuje.
A to znowu wygląda jak luz na łóżyskach wału sprzęgłowego. Też to kiedyś przerabniałem, ale hałasu nie uświadczyłem.

#8 Offline   Deca-Durabolin


  • Postów: 32
  • Na forum od: 02 sty 2011
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 dt om603
  • Trzeci Mercedes:w126 260se
  • Inne auto:w126 300sel

Napisano 24 lutego 2012 - 19:12

Wyświetl postUżytkownik roxa dnia 24 lutego 2012 - 18:43 napisał

Z ciekawości zapytam, czy poszczególne podzespoły wymieniasz pojedynczo i jazda próbna, czy np. wał, podpora, most i jazda próbna?
Masz zdowie kolego.

Na początek wymieniłem jeden łącznik bo powyłaziły sznurki...
potem dorwałem całego Mercedesa trąconego przodem i z niego mam wszystkie części był to bardzo zdrowy egzemplarz z ori przebiegiem 300 tys od znajomego także auto znane i wiem jak jezdziło cichutko i piękniutko także części mam zdrowe.

po wymianie łącznika zacząłem przesypywać.
Na początek poszła podpora, wał, łączniki, tłumik drgań i most.
tak kompletnie wsadzone.
Nic nie ucichło.
dziś przełozyłem półosie i nadal głośno.

Ogólnie wszystko mam w komplecie z tego dawcy i szczególnie zwracałem uwagę na montaż na znaki itd. wszystko znaczyłem stronami itp.
Najpierw przystąpiłem do lektury chyba tu na forum i książce serw., i czytałem co i jak a potem zacząłem przekładać.
a teraz pytam bo już sam nie wiem :)

Od skrzyni aż do kół mam komplet z dobrego pewnego auta.
także nie sa to żadne ulepianki z allegro.

zostaje przód czyli sprzęgło skrzynia i koło zamachowe.

jutro z rana planuje zaczać.

tylko aby nie wyszedł zonk bo w moim nie ma dwumasy a w tamtym jest. mam nadzieje że wał silnika taki sam.

#9 Offline   Deca-Durabolin


  • Postów: 32
  • Na forum od: 02 sty 2011
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 dt om603
  • Trzeci Mercedes:w126 260se
  • Inne auto:w126 300sel

Napisano 24 lutego 2012 - 19:14

Dawca : Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

#10 Offline   Deca-Durabolin


  • Postów: 32
  • Na forum od: 02 sty 2011
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 dt om603
  • Trzeci Mercedes:w126 260se
  • Inne auto:w126 300sel

Napisano 24 lutego 2012 - 23:42

Być może.
W każdym razie skrzynie też wkładam od białasa a tam takich herezji nie było.
muszę wszystko przełozyć bo jak się już dowiedziałem sprzęgło w przypadku wystepowania dwumasy było kompletnie inne oraz w skrzyni biegów która ma dłuższy/krótszy wałek zdawczy.








Podobne tematy Zwiń