1
[W124] Drżenie, wibracje, buczenie karoserii, nadwozia.
Rozpoczęty przez Deca-Durabolin, lut 24 2012 09:44
33 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 24 lutego 2012 - 09:44
Witam.
Od pewnego czasu mam problem z Mercedesem.
Mianowicie podczas jazdy na każdym biegu, przy każdej prędkości odczuwam znaczne drżenie karoserii i buczenie z tyłu auta.
Dotychczas nie mogę zdiagnozować cóż to jest.
Buczenie objawia się wtedy gdy silnik ma lekko tzn, kiedy przyspieszam i hamuje silnikiem jest ok i cichutko jeżeli zaś jadę bez obciązenia silnika to wszystko drży aż czuć w fotelu a z tyłu to masakra.
Tylko proszę o nie pisanie , że opony, że tłumik bo to jest gdzieś z układu napędowego.
Łaczniki ok, podpora ok, wał i most już wstawłem inne (pewne w 100) wszystkie poduszki tzn silnik skrzynia most mam nówki,
normalnie rece opadają.
Drgania dochodzą z tyłu auta jednak z tyłu most i wał nowy... dziś wymianiam półosie i zobaczymy.
Jak nie to sprzęgło ? Skrzynia ?
nie pisałbym tylko szukał ale mechaniory rozkładają ręce a sam mam już mało siły i nerwów.
Wszystkie naprawy robię osobiście co ułatwia sprawę.
Auto jest bezwypadkowe w sensie konstrukcyjnym . podłużnice podłoga ława wszystko jest proste
Pozdrawiam i dziękuję za konkretne odpowiedzi.
Kamil
Od pewnego czasu mam problem z Mercedesem.
Mianowicie podczas jazdy na każdym biegu, przy każdej prędkości odczuwam znaczne drżenie karoserii i buczenie z tyłu auta.
Dotychczas nie mogę zdiagnozować cóż to jest.
Buczenie objawia się wtedy gdy silnik ma lekko tzn, kiedy przyspieszam i hamuje silnikiem jest ok i cichutko jeżeli zaś jadę bez obciązenia silnika to wszystko drży aż czuć w fotelu a z tyłu to masakra.
Tylko proszę o nie pisanie , że opony, że tłumik bo to jest gdzieś z układu napędowego.
Łaczniki ok, podpora ok, wał i most już wstawłem inne (pewne w 100) wszystkie poduszki tzn silnik skrzynia most mam nówki,
normalnie rece opadają.
Drgania dochodzą z tyłu auta jednak z tyłu most i wał nowy... dziś wymianiam półosie i zobaczymy.
Jak nie to sprzęgło ? Skrzynia ?
nie pisałbym tylko szukał ale mechaniory rozkładają ręce a sam mam już mało siły i nerwów.
Wszystkie naprawy robię osobiście co ułatwia sprawę.
Auto jest bezwypadkowe w sensie konstrukcyjnym . podłużnice podłoga ława wszystko jest proste
Pozdrawiam i dziękuję za konkretne odpowiedzi.
Kamil
#2
Napisano 24 lutego 2012 - 11:04
Użytkownik Deca-Durabolin dnia 24 lutego 2012 - 09:44 napisał
Łaczniki ok, podpora ok, wał i most już wstawłem inne (pewne w 100) wszystkie poduszki tzn silnik skrzynia most mam nówki,
normalnie rece opadają.
normalnie rece opadają.
P.S. Co ciekawe, po bardzo mroźnej nocy przez kilka pierwszych kilometrów objawy prawie zanikły - obstawiam zmarzniętą i sztywną gumę tych właśnie tulei .
Użytkownik Johny edytował ten post 24 lutego 2012 - 11:10
#3
Napisano 24 lutego 2012 - 15:34
nie nie jak mówiłem byłem na szarpakach i oczywiście gumu miałem słabe także powymieniałem 4 tuleje wózka 2 pływające i 2 stabilizatory z tyły ale to jest zawieszenie a mnie chodzi bardzij o układ napędowy...
półosie wymienione i ku*wa to samo jak było...
zostaje chyba tylko sprzęgło
półosie wymienione i ku*wa to samo jak było...
zostaje chyba tylko sprzęgło
#4
Napisano 24 lutego 2012 - 15:50
dodam, że dziś zauważyłem jeszcze jeden ciekawy fakt otóż przy ruszaniu i tzw przypaleniu sprzęgła czuję wigracje jak w ciągniku c360. Tak samo jest jak puszczam sprzęgło do hamowania silnikiem auto pobrykuje.
Tak więc od skrzyni w tył wszystko jest super.
Wał, most i półosie oraz reszta gratów są z jednego auta w którym było jak ta lala . Wszystko poskładane na znaki...
Sprzęgło mam normalne.
Tak więc chyba zabieram sie jutro za przełożenie sprzęgła wsadzę dwumasę z tego mojego dawcy , skrzynie tzn cały komplet.
Poduchy po silnikiem mam dobre a pod skrzynią jest cała nie porwana.
jeżeli po wymianie skrzyni, sprzegła i koła zamachowego bedzie dalej to samo to chyba zrobie to co powinienem na początku sie przyzwyczaje i bede tak jeździł...
Tak więc od skrzyni w tył wszystko jest super.
Wał, most i półosie oraz reszta gratów są z jednego auta w którym było jak ta lala . Wszystko poskładane na znaki...
Sprzęgło mam normalne.
Tak więc chyba zabieram sie jutro za przełożenie sprzęgła wsadzę dwumasę z tego mojego dawcy , skrzynie tzn cały komplet.
Poduchy po silnikiem mam dobre a pod skrzynią jest cała nie porwana.
jeżeli po wymianie skrzyni, sprzegła i koła zamachowego bedzie dalej to samo to chyba zrobie to co powinienem na początku sie przyzwyczaje i bede tak jeździł...
#5
Napisano 24 lutego 2012 - 18:17
Tak więc jutro skrzynia, sprzęgło i dwumas. A mam już dysyć tego problemu. Jak jutro uda sie pozbyć tego zasranego buczenia to mu chyba kupie dobry olej
#6
Napisano 24 lutego 2012 - 18:47
miałem to samo w moim przypadku to był łącznik skrzynia-wał
wyglądał dobrze ale po wymianie na NOWY wszystko wróciło do normy
pozdro!
wyglądał dobrze ale po wymianie na NOWY wszystko wróciło do normy
pozdro!
#7
Napisano 24 lutego 2012 - 18:57
Użytkownik Deca-Durabolin dnia 24 lutego 2012 - 15:50 napisał
dziś zauważyłem jeszcze jeden ciekawy fakt otóż przy ruszaniu i tzw przypaleniu sprzęgła czuję wigracje jak w ciągniku c360. Tak samo jest jak puszczam sprzęgło do hamowania silnikiem auto pobrykuje.
#8
Napisano 24 lutego 2012 - 19:12
Użytkownik roxa dnia 24 lutego 2012 - 18:43 napisał
Z ciekawości zapytam, czy poszczególne podzespoły wymieniasz pojedynczo i jazda próbna, czy np. wał, podpora, most i jazda próbna?
Masz zdowie kolego.
Masz zdowie kolego.
Na początek wymieniłem jeden łącznik bo powyłaziły sznurki...
potem dorwałem całego Mercedesa trąconego przodem i z niego mam wszystkie części był to bardzo zdrowy egzemplarz z ori przebiegiem 300 tys od znajomego także auto znane i wiem jak jezdziło cichutko i piękniutko także części mam zdrowe.
po wymianie łącznika zacząłem przesypywać.
Na początek poszła podpora, wał, łączniki, tłumik drgań i most.
tak kompletnie wsadzone.
Nic nie ucichło.
dziś przełozyłem półosie i nadal głośno.
Ogólnie wszystko mam w komplecie z tego dawcy i szczególnie zwracałem uwagę na montaż na znaki itd. wszystko znaczyłem stronami itp.
Najpierw przystąpiłem do lektury chyba tu na forum i książce serw., i czytałem co i jak a potem zacząłem przekładać.
a teraz pytam bo już sam nie wiem
Od skrzyni aż do kół mam komplet z dobrego pewnego auta.
także nie sa to żadne ulepianki z allegro.
zostaje przód czyli sprzęgło skrzynia i koło zamachowe.
jutro z rana planuje zaczać.
tylko aby nie wyszedł zonk bo w moim nie ma dwumasy a w tamtym jest. mam nadzieje że wał silnika taki sam.
#10
Napisano 24 lutego 2012 - 23:42
Być może.
W każdym razie skrzynie też wkładam od białasa a tam takich herezji nie było.
muszę wszystko przełozyć bo jak się już dowiedziałem sprzęgło w przypadku wystepowania dwumasy było kompletnie inne oraz w skrzyni biegów która ma dłuższy/krótszy wałek zdawczy.
W każdym razie skrzynie też wkładam od białasa a tam takich herezji nie było.
muszę wszystko przełozyć bo jak się już dowiedziałem sprzęgło w przypadku wystepowania dwumasy było kompletnie inne oraz w skrzyni biegów która ma dłuższy/krótszy wałek zdawczy.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] Kody kolorów lakieru nadwozia i listew |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | Charlie9 |
|
|
|
Lakierowanko felg i karoserii |
Modyfikacje,Tuning | Babybenz201 |
|
||
[w124] Buczenie przy wiekszych predkosciach |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mcbarlo |
|
|
|
[W124] Wibracje, drgania i szarpanie całego auta. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mAxgaming |
|
|
|
[w124] Buczenie dmuchawy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Chiro |
|
|