Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Drżenie, wibracje, buczenie karoserii, nadwozia.



33 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   gabriel0


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 lip 2010
  • Miejscowość: Góra Kalwaria
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Motorower t-1

Napisano 20 stycznia 2016 - 08:52

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 19 stycznia 2016 - 16:04 napisał

Ja myślę że sam sobie odpowiedziałeś.
Nie mam pojęcia jak działają te poduszki olejowe, ale dostrzegłem że jest oberwana. Po wymianie poduszek jeszcze się tu odezwę, bo na pewno będę chciał doprowadzić go do jak najlepszej sprawności. Olej i wszystkie filtry już wymienione :)
Samochód sprawuje się dobrze, po wymianie jeszcze oryginalnego termostatu zaczął trzymać właściwą temperaturę.



#22 Offline   gabriel0


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 lip 2010
  • Miejscowość: Góra Kalwaria
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Motorower t-1

Napisano 21 stycznia 2016 - 22:05

Wymieniłem obydwie poduszki. Czas roboty 17 minut. Niestety nie wiele to pomogło. Jeszcze wymienię poduszkę skrzyni i dopiero wtedy się załamię psychicznie.

#23 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 21 stycznia 2016 - 22:59

U znajomego w 2.5D takie buczenie powodowało wywalone sprzęgło. Tzn, sprężyny w tarczy sprzęgła były już luźne.

Wyświetl postUżytkownik gabriel0 dnia 19 stycznia 2016 - 10:52 napisał

nie zauważyłem nic specjalnego poza sporym luzem w moście napędowym.
Sprawdzałeś ruszając wałem, prawda? Napisz jaki to luz. Góra-dół, przód-tył, czy osiowy?

#24 Offline   gabriel0


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 lip 2010
  • Miejscowość: Góra Kalwaria
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Motorower t-1

Napisano 22 stycznia 2016 - 08:11

Nie no, luzu góra dół to nie ma, tylko zasugerowałem się że spory jest osiowy, bo ja w polonezie mam mniejszy. W 190-tce mam jeszcze większy niż w 124 i tam jest wszystko ok :D

#25 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 22 stycznia 2016 - 09:36

No czyli luzem osiowym bym się nie przejmował. Spróbuj jeszcze zrobić tak, że na włączonym silniku naciśnij hamulec awaryjny (jak słabo trzyma, to będziesz musiał się pomęczyć z nożnym, lub podłożyć coś pod koła), wrzuć bieg i powoli puszczaj sprzęgło i dodawaj trochę gazu. Tak, żeby obciążyć silnik. Wtedy niech ktoś obserwuje, skąd dokładniej będzie pochodzić buczenie.

Tylko uważaj, żeby nie spalić sprzęgła.

Użytkownik Szarik edytował ten post 22 stycznia 2016 - 09:42


#26 Offline   gabriel0


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 lip 2010
  • Miejscowość: Góra Kalwaria
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Motorower t-1

Napisano 22 stycznia 2016 - 22:44

Niestety drżenie nie występuje na postoju jak i na 1,2 biegu. Dopiero przy większym obciążeniu(?) na 3,4,5 przy 1,5 tys drży cała buda. Podejrzewam tarczę sprzęgła albo coś włącznie do wałka sprzęgłowego tzn łożysko na nim. No ale jak przejrzałem jak jest skonstruowana skrzynia to tu nie ma prawa drżeć na biegach 3,4,5 a na 1,2 nie, bo to wszystko jest na tych samych wałkach i łożyskach.

Dziś na złomie ograbiłem 4-ro biegową skrzynię z 123, tzn poduszkę, gumę (łącznik) na wał, uchwyt wydechu i coś tam jeszcze.

#27 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 23 stycznia 2016 - 12:16

Ja bym się przyjrzał sprzęgłu. Tylko z tym jest dużo roboty, bo trzeba zrzucać skrzynię. U znajomego sprężyny w tarczy sprzęgła były po prostu luźne, więc od razu było wiadome, że sprzęgło jest do wymiany.

#28 Offline   gabriel0


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 lip 2010
  • Miejscowość: Góra Kalwaria
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Motorower t-1

Napisano 24 stycznia 2016 - 14:11

No tutaj mój ojciec uparcie twierdzi że to coś z wałem napędowym, ale wał napędowy nie ma nic do tego że akurat na biegach przy 1.5tys obrotów akurat wibruje. Albo wina będzie sprzęgła albo skrzyni biegów.

#29 Offline   Saren


  • Postów: 8
  • Na forum od: 30 lis 2015
  • Miejscowość: Sanok
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W208 CLK 200 kompressor

Napisano 22 marca 2016 - 18:31

Witam, tydzień temu kupłem już moje drugie 230e i mam mały problem. Mianowicie podczas przyśpieszania i zmiany biegów np. 2-3 , 3-4 i energicznym dodaniu gazu po załączeniu biegu zaczyna trzepać samochodem, jeśli po włączeniu biegu naturalnie wcisnę pedał gazu bez szaleństw wszystko jest w porządku, ale gdy po puszczeniu sprzęgła dam "gaz do dechy" to zaczyna trzepać całym samochodem. Ja uważam że to może być już słaby docisk sprzęgła ponieważ tarcza sprzęgłowa się już kończy bo sprzęgło bierze przy samej górze i łożysko wyciskowe hałasuje. Samochód bez LPG. Pozdrawiam ;)

Użytkownik Saren edytował ten post 22 marca 2016 - 18:32


#30 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2016 - 09:24

Zacznij od najprostszych rzeczy - podpora wału i jego łączniki elastyczne.








Podobne tematy Zwiń