Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Ogrzewanie - cały czas grzeje.



126 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Irek


  • Postów: 27
  • Na forum od: 13 gru 2007
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 22 sierpnia 2008 - 22:59

U mnie zawsze z bocznych zaworów leci gorace powietrze przy wlaczonym nadmuchu :smile: :bumbum:



#22 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 23 sierpnia 2008 - 00:00

Irek, nie tylko Tobie się tak dzieje/działo.Przeczytaj ten temat, a znajdziesz w nim rozwiązanie ;-) Tak, w ogóle to nie widzę sensu w Twojej wypowiedzi :) Po co pisać w temacie np. o wyjącym moście, gdzie podane są sposoby na rozwiązanie problemu tekst w tym stylu "Mi też wyje cały czas" :smile:

#23 Offline   dredek


  • Postów: 101
  • Na forum od: 16 sie 2008
  • Miejscowość: Opole

Napisano 25 sierpnia 2008 - 17:21

Ja w sobote sie wzialem za te elektrozawory i zrobilem :drive: Zrobilem kilka zdjec z tego, moze komus sie przyda.

A tak po kolei:
1. Odkrecamy elektrozawory i odpinamy wtyczke (tam jest bodajze 5 srubek do odkrecenia)
2. Wyciagamy elektrozawory i sciagamy uszczelke od spodu
3. Sprawdzamy czy "grzybki" dobrze siedza, moznaby je tez przeczyscic
4. Same elektrozawory maja od spodu takie bolce - najlepiej nimi troche poruszac zeby sie zaczely dobrze ruszac ( u mnie jeden stal w miejscu ) a potem najlepiej je przeczyscic zeby nie bylo rdzy itd.
5. Mozna tez wyciagnac srodek elektrozaworu i tam juz dokladniej wyczyscic
6. Skladamy wszystko tak jak bylo (pamietajmy o uszczelce), nakladamy na grzybki (trzeba trafic w dziurki)
7. Przykrecamy sruby i podlaczamy wtyczke.
I voila, powinno juz chlodzic a nie grzac w naszym aucie :drive:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#24 Offline   fafciuk


  • Postów: 33
  • Na forum od: 20 lip 2008
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Zafia 2.0 dti

Napisano 31 sierpnia 2008 - 10:54

koledzy a umnie jest tak ze jezeli wlacze nawiew a silnik jest rogrzany to leci ciepłe powietrze na szybe i boczne nawiewy a srodkowym leci zimne musze poczekac kolo 5 minut az sie wycłodzi to wtedy jest oki i leci zimne . Cos moze byc nie tak ?

#25 Offline   Kimi


  • Postów: 6
  • Na forum od: 30 lip 2008
  • Miejscowość: Chełm

Napisano 01 września 2008 - 16:33

problem ze slabym grzaniem jednej strony moze wynikac z tego iz uchwyt pokretla zaworu jest wyrobiony i nie otwiera do konca zaworu, moze rowniez go nie zamykac...

ja natomiast mam inny problem w moim 201... ogrzewanie nie dziala wogole, wszystkie zawory sa otwarte i tak nic nie grzeje... czy ktos mial podobny problem?? dodam, ze zdjalem przewod tuz przed elektrozaworem i plyn chlodniczy lecial jedynie od strony zaworu a z tej rurki ktora biegnie do bloku silnika nic... czy tam jest jakis kolejny zawor?? termozawor czy cos takiego??

[ Dodano: Pon Wrz 01, 2008 17:33 ]

fafciuk napisał:

koledzy a umnie jest tak ze jezeli wlacze nawiew a silnik jest rogrzany to leci ciepłe powietrze na szybe i boczne nawiewy a srodkowym leci zimne musze poczekac kolo 5 minut az sie wycłodzi to wtedy jest oki i leci zimne . Cos moze byc nie tak ?

ze srodkowego nawiewu chyba zawsze leci zimne powietrze... przynajmniej u mnie tak jest i mialem tak rowniez w mitsubishi colt.. wiec to chyba norma

#26 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 01 września 2008 - 16:35

Kimi, ja bym stawiał na zasyfioną/zakamienioną nagrzewnicę

#27 Offline   Kimi


  • Postów: 6
  • Na forum od: 30 lip 2008
  • Miejscowość: Chełm

Napisano 01 września 2008 - 16:48

mozliwe ze jest zasyfiala, ale to chociaz troche by sie nagrzala.... a tu nic... i jak juz wspomnialem po zciagnieciu przewodu miedzy elektrozaworem a ta rurka, ktora idzie do bloku silnika plyn lecial z tego zaworu, co znaczy ze przeplywa on przez nagrzewnice ale z jakiegos powodu nie leci z bloku a to wlasnie z bloku plynie na nagrzewnice... nie chce na razie tego rozbierac, bo nie wiem z czym mam doczynienia, czy to zwykla rurka czy jakis zawor w srodku jest... a zbliza sie zima... ogrzewanie sie przyda :star:

#28 Offline   grzesiek-mr


  • Postów: 973
  • Na forum od: 27 mar 2009
  • Miejscowość: dolny śląsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Rover... szosowy

Napisano 02 czerwca 2009 - 17:07

Problem jak wyżej:
z bocznych kratek ciągle dobywa się ciepło :pad: (muszę je zamykać) bo regulacja na panelu nie reaguje. Środkowe jak to w mercedesie chuchają zawsze zimnym - całe szczęście.
Skorzystam z tego to co napisał Darul i Rob tylko na początek to gdzie się znajdują dokładnie te elektrozawory o których była mowa?
jeżeli nie pomoże to wiem że pod drewnianym panelem znajduje się nagrzewnica - czy to tam i no i jak ściągnąć kulturalnie ten panel?

#29 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 02 czerwca 2009 - 18:28

grzesiek-mr napisał:

na początek to gdzie się znajdują dokładnie te elektrozawory
We wnęce w której znajduje się akumulator.
Pokrętło temperatury na min i sprawdź czy dochodzi do elektrozaworu napięcie.

#30 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 02 czerwca 2009 - 19:03

A do wyjęcia nagrzewnicy trzeba wyjąć całą deskę rozdzielczą - nie wiem, kto Cię wprowadził w błąd.
Poza tym nie wiem, po co chcesz ją wyciągać - skoro grzeje?








Podobne tematy Zwiń