Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Ogrzewanie - cały czas grzeje.



126 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   habana50


  • Postów: 118
  • Na forum od: 12 sie 2015
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CITROEN C4 GRAND PICASSO

Napisano 06 października 2015 - 12:47

Dzieki za tutorial bardzo mi pomógł. :spokoj:
Wszystko rozebralem i poczyscilem jeden z grzybkow czy jak to sie nazywa,mocno siedzial,trzeba bylo uzyc troche sily aby go wyciagnac. Wszystko sprawdzilem i poskladalem do kupy i lipa dalej to samo :(
Zauwazylem ze jeden elektrozawor,(chodzi mi o te zwoje drucikow) lekko sie ruszal góra-dół,nie mam pojecia czy tak moze byc. zaznacze ze ten drugi siedzial na swoim miejscu i sie nie ruszal.
Nie wiem co dalej robic...

Użytkownik habana50 edytował ten post 06 października 2015 - 12:49




#82 Offline   Adaml4


  • Postów: 65
  • Na forum od: 14 lip 2015
  • Miejscowość: Wro
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2015 - 12:47

witam , tam są dwa elektrozawory , czy jeden odpowiada za którąś ze stron a drugi za drugą ?? bo mam tak ze gdy jest włączona klima ( przycisk EC nieświeci ) to z lewej kratki przy oknie i z lewej po srodku leci zimne powietrze a z prawej srodkowej i prawej przy oknie cieple :D , juz trace głowe do tego wszytkiego , klima nabita , tylko ten jeden problem a niewiem gdzie szukac

#83 Offline   Patricos87


  • Postów: 15
  • Na forum od: 12 kwi 2016
  • Miejscowość: Szczecin Przeclaw
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 kwietnia 2016 - 16:26

Mam dziwne zjawisko, wszystkie biegi nadmuchu chodza, i pokretlo przelacza na rozne tryby, na dol, na szybe i na nawietrzniki w desce, i tu moje pytanie, przelaczajac na rozne tryby ciagle leci mi cieple powietrze na szybe, nawet jak ustawie na zimne to podszybie mam gorace i daje cieplem na szybe, nawet jak przelacze na deske lub na nogi to tez dmucha cieplem na szybe, czy to normalne czy cos nie tak u mnie? Ewentualnie co moze byc przyczyna?

#84 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 kwietnia 2016 - 16:55

Myślę że gdybyś jeszcze rozjaśnił o jakim aucie mówimy było by łatwiej. Zaznacza się to w temacie poprzez określenie modelu np: [W124] .W opisie widzę że masz mercedesa W124 2.8E, ale wielu kolegów tu ma kilka samochodów. Piszesz też że biegi nadmuchu chodzą. Co się dzieje w zakresie temperatury? Czy przednie nawiewy reagują na pokrętło ciepło/zimno? Jak kręcisz i ustawiasz zimno to do przodu dmucha zimnym a na szybę ciepło?

Użytkownik tato81 edytował ten post 15 kwietnia 2016 - 16:57


#85 Offline   Patricos87


  • Postów: 15
  • Na forum od: 12 kwi 2016
  • Miejscowość: Szczecin Przeclaw
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 kwietnia 2016 - 17:09

Tak mam w124. Auto reaguje na pokretlo temperatury normalnie ale bez wzgledu na to ciagle daje cieplo na szybe. Np ustawie na zimno i nadmuch tylko na nogi lub na kratki w desce a i tak jednoczesnie caly czas daje na szybe cieplo...

#86 Offline   jimi


  • Postów: 2
  • Na forum od: 11 kwi 2017
  • Miejscowość: Września
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2017 - 18:39

Witam
Mam standardowo ten sam problem z ogrzewaniem ale moja prośba jest taka czy ktoś pomógł by mi odszukać nr moich zaworów zintegrowanych z pompką.
vin WDB1241311J082182
autko z manualną klimą.jedna cewka ma oporność 2,2om a druga 12,5om obydwa zaworki nie działają ale chce mieć pewność że szukany zamiennik będzie pasował do mojego modelu. Z góry dziękuje za pomoc.

#87 Offline   szejker1988


  • Postów: 182
  • Na forum od: 02 wrz 2012
  • Miejscowość: Złotoryja
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lipca 2017 - 05:45

Witam, mam taką sytuację że leci u mnie cały czas ciepłe powietrze, mierzyłem miernikiem w kostce która jest przy zaworkach pod maską i napięcie mam od strony kierowcy od 26* do koloru niebieskiego, a od strony pasażera napięcie V12 jest na samym środku - 22* tak jak na rysunku, co to może być?
Dołączona grafika

#88 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 13 lipca 2017 - 07:37

Spróbuj może kolego na początek trochę poczytać jak działa regulacja ogrzewania bo z tego co piszesz wynika, że masz o tym bardzo małe (albo żadne) pojęcie.
Zawory nie są regulowane zmieniającym się napięciem, tylko IMPULSAMI - konkretnie "zmiennym przebiegiem prostokątnym". Czyli 12 woltów pojawia się i znika na zaworze na dłuższy lub krótszy czas. Może się okazać, że zmierzyłeś w danym punkcie 12v, a za parę sekund okaże się, że jest tam 0v. Jak ustawisz kręciołek na 22 stopnie to w czasie nagrzewania silnika będzie na danym zaworze 0v, a po nagrzaniu kabiny zapięcie zacznie pulsować 0-12-012 żeby utrzymać temperaturę. Napięcie pulsujące nie występuje jedynie przy ustawieniach "min" i "max" - wtedy ogrzewanie nie reguleje automatycznie i dla "min" jest na zaworze 12v (całkowite odcięcie przepływu) a dla "min" 0v (pełne otwarcie przepływu)
Do tego, co piszesz można dopisać jedną wskazówkę: jeżeli na danym zaworze jest 12v, a ciepłe powietrze leci dalej, to winny jest zawór który przy podaniu napięcia powinien być zamknięty.
Poczytaj sobie na temat - bo jest tego dużo. Było nawet o przyrządzie z dwóch żaróweczek (chyba było). Jak zrozumiesz sposób działania, to sam sobie szybko określisz jak to zdiagnozować, i co jest uszkodzone.

#89 Offline   remmy87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 12 mar 2016
  • Miejscowość: WLKP
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault

Napisano 13 lipca 2017 - 11:20

Jest manualna jak naprawić płytę sterujaca

#90 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 14 lipca 2017 - 08:42

Skręć temperaturę na minimum i wtedy sprawdź napięcie. Jeśli się nie pojawi, to czeka Cie taka zabawa: http://mb201-124.eu/...ami-ogrzewania/

Na początek możesz jeszcze podać 12V z akumulatora na elektrozawór (do środkowego pinu i któregoś skrajnego, potem zamiana) i sprawdzić, czy "klika". Jeśli tak, to na 90% będzie winna płytka sterująca.

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 13 lipca 2017 - 07:37 napisał

dla "min" jest na zaworze 12v (całkowite odcięcie przepływu) a dla "min" 0v (pełne otwarcie przepływu)

Mały błąd Ci się wkradł. Dla min jest 12V a dla max 0V :D.

Użytkownik Szarik edytował ten post 14 lipca 2017 - 08:49









Podobne tematy Zwiń