Skocz do zawartości




[w210] tatex 2.9D Turbo '98


56 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tatex


  • Postów: 152
  • Na forum od: 31 mar 2008
  • Miejscowość: Górny Śląsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 E290TD Aut.'98
  • Inne auto:Renault Clio II 1,2 RT

Napisano 16 kwietnia 2016 - 22:28

Witam ponownie po kilku latach wszystkich Forumowiczów Dołączona grafika i pozdrawiam z Górnego Śląska Dołączona grafika .
Po 5,5-rocznej przygodzie z dwoma "nieśmiertelnymi" w124 Dołączona grafika i całej (aż 2,5-rocznej) przerwie w użytkowaniu prawdziwych samochodów Dołączona grafika od trzech dni nareszcie jestem szczęśliwym użytkownikiem wspaniałego W210 E290TD Anno Domini 1998 w wersji Classic z nadwoziem kombi i automatyczną skrzynią biegów Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika .
Oto pierwsze (aktualne, choć jeszcze nie mojego autorstwa) fotki naszej - przez miesiąc jeszcze niepełnoletniej Dołączona grafika - "Polarnej Gwiazdeczki".
Opis (wraz z "aktem urodzenia + CV" Dołączona grafika) wkrótce...
P.S. Skórzane ubranko z koła kierownicy już zdjęte Dołączona grafika - mam nadzieję że nie zmarznie Dołączona grafika.
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
No to możecie krytykować :old:



#2 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 17 kwietnia 2016 - 00:19

Cześć!

Co te lampy takie umorusane masz? Widzisz coś jak jedziesz w nocy ? ;)

#3 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2016 - 09:38

To wnętrze jest trójkolorowe?

#4 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2016 - 16:37

No, to już wszystko wiadomo: zdekodowany VIN.

Taksóweczka.
Czarna skóra.
Pięknie :)

#5 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2016 - 16:59

Niestety, ustrzelić W210 z dieslem nie po taxi to w sumie nie lada wyzwanie. W Warszawie to wciąż spory trzon taksówkarskiego taboru.
Z VINem jak z 2KC - bierz w trakcie, nie po fakcie.

#6 Offline   tato81


  • Postów: 623
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2016 - 17:16

Ale to że po taxi to jeszcze nie koniec świata. Ja z pierwszym W124 tak trafiłem że kopiłem ex-taryfę. Ale okazało się że auto pomimo tego, autko było zadbane. Ktoś kto kupił po taryfie zadbał o nie - ponaprawiał wszystko i użytkowałem go bardzo ale to bardzo miło i bezawaryjnie. Fakt trochę mi w głowie siedziało że to po taxi i to mi przeszkadzało nie ukrywam.

#7 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2016 - 18:02

Przynajmniej wiadomo już skąd trójkolorowe wnętrze.
Taki "custom" ;)

#8 Offline   tatex


  • Postów: 152
  • Na forum od: 31 mar 2008
  • Miejscowość: Górny Śląsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 E290TD Aut.'98
  • Inne auto:Renault Clio II 1,2 RT

Napisano 18 kwietnia 2016 - 02:28

Dzięki za Wasze pierwsze komentarze i słowa otuchy. ;)

Wyświetl postUżytkownik biszkopt dnia 17 kwietnia 2016 - 00:19 napisał

Cześć!Co te lampy takie umorusane masz? Widzisz coś jak jedziesz w nocy ? ;)
Nie wiem, jeszcze nim w nocy nie jechałem (poza dobrze oświetlonym samym centrum miasta) :grinhihi:

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 17 kwietnia 2016 - 09:38 napisał

To wnętrze jest trójkolorowe?
Tak wyszło ; chyba nawet kwadro - kolorowe :E

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 17 kwietnia 2016 - 16:37 napisał

No, to już wszystko wiadomo: Taksóweczka.Czarna skóra.Pięknie :)

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 17 kwietnia 2016 - 16:59 napisał

Niestety, ustrzelić W210 z dieslem nie po taxi to w sumie nie lada wyzwanie.

Wyświetl postUżytkownik tato81 dnia 17 kwietnia 2016 - 17:16 napisał

Ale to że po taxi to jeszcze nie koniec świata.

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 17 kwietnia 2016 - 18:02 napisał

Przynajmniej wiadomo już skąd trójkolorowe wnętrze.Taki "custom" ;)

Chyba jednak – wbrew VIN'owi - to nie taksówka Dołączona grafika, bo z karty pojazdu i szczerej opowieści poprzedniego właściciela wynika, iż był to (teoretycznie do roku 2009, a praktycznie - do 2005) samochód specjalny, a konkretnie karetka sanitarna do przewozu krwi Dołączona grafika.
ASO potwierdziło nam że jest to możliwe, gdyż nie było podówczas takiej konkretnej, kodowanej opcji (jedynie ambulans, ale typowym ambulansem to to też raczej nigdy nie było).

Oto obiecany wczoraj obszerny i dokładny opis "Polarnej Gwiazdeczki" (wraz z "aktem urodzenia + CV" Dołączona grafika) .
Na chwilę obecną w aucie pozostało i / lub zostało przez kogoś domontowane to :

143 - lakier akrylowy firn white – biały (oryginalny lakier)
101 - MB-Tex (skóra ekologiczna) black – czarny (była w oryginale)
921 - Welur anthrazite/grey - szaro-czarny/szary (był później - do połowy roku 2009)
021 - designo – Skóra + najprawdopodobniej Skóra 235 - cream - kremowy (są obecnie)
033 - cztery alufelgi z oponami letnimi Dayton 215/55 R 16 + zapasowe koło na feldze stalowej
213 - układ kierowniczy z adaptacją czułości w funkcji prędkości
236 - specjalne okablowanie i instalacja dla świateł dziennych
240 - wskaźnik temperatury zewnętrznej
245 - komputer pokładowy
285 - plisowane kieszenie z tyłu oparć przednich foteli
288 - pojedyńcze tylne siedzenia z wyprofilowanym oparciem
291 - dwie poduszki powietrzne z przodu
292 - boczne poduszki z przodu, kierowca i pasażer
302 - składany tylny podłokietnik z tacą
305 - filtr przeciwpyłkowy
310 - antena na tylnym błotniku z przełacznikiem dla telefonu (gniazdo bez anteny)
330 - schowek pod radiem na płyty kompaktowe
340 - trzecia lampa stop
341 - dodatkowe kierunkowskazy
355 - antena dla radia taxi na lewym tylnym błotniku (gniazdo bez anteny - być może wykorzystam dla anteny CB)
404 - wyprofilowane ortopedyczne oparcie fotela kierowcy (pneumatyczne ustawianie kształtów fotela - nadmuchiwane trzymanie boczne fotela i oparcie)
423 - skrzynia automatyczna 5-biegowa + tempomat
430 - zagłówki tylne
451 - obrotomierz
470 - układ ABS
471 - układ ASR (kontrola trakcji)
472 - układ ESP (stabilizacja toru jazdy)
489 - tylne zawieszenie pneumatyczne samopoziomujące – NIVO
506 - asymetryczne lusterka zewnętrzne podgrzewane i regulowane elektrycznie
533 - przednie (6) i tylne (2) głośniki + niefabryczne radio Kenwood z CD, MP3 i gniazdem AUX
541 - podwójna zwijana roleta bagażnika
550 - hak holowniczy (niefabryczny)
570 - przedni podłokietnik z klimatyzowanym schowkiem
573 - przedni prawy i lewy fotel z regulacją wysokości
580 - dwustrefowa klimatyzacja półautomatyczna Tempmatic
582 - klimatyzacja z tyłu
584 - cztery elektryczne szyby z przodu i z tyłu
599 - szyby atermiczne laminowane boczne, tylna ogrzewana, pasek przeciwsłoneczny, przednia bezbarwna
610 - lampy halogenowe przeciwmgielne
611 - lampki kurtynowe w drzwiach przednich i tylnych
630 - homologowany trójkąt ostrzegawczy wg norm ECE
643 - cztery felgi stalowe z oponami zimowymi Kleber 205/60 R 15 + oryginalne kołpaki
670 - ogrzewanie REST (wykorzystanie ciepła resztkowego silnika)
673 - akumulator o zwiększonej pojemności (100 Ah 850 A)
722 - zintegrowane uchwyty do mocowania bagażu
726 - zintegrowane relingi dachowe
808 - model z roku 1998
825 - dodatkowe wyposażenie/części/ osprzęt w wersjach dla Szwecji
873 - podgrzewane przednie fotele
875 - podgrzewanie płynu spryskiwaczy i układu spryskiwania przedniej szyby
876 - oświetlenie wnętrza z tyłu
884 - dodatkowy mechanizm zamka pokrywy bagażnika (pneumatycznie domykany bagażnik)
886 - pilot do zdalnego otwierania bagażnika
887 - schowek zamykany na klucz
888 - centralny zamek z kluczykiem na podczerwień oraz elektronicznym immobilizerem
910 - alternator o zwiększonej wydajności (alternator koszykowy 120A)
914 - system BAS (asystent wspomagania hamowania)
984 - likwidacja certyfikatu ważności, ale ze świadectwem homologacji
Jeśli chodzi o w/wym. wyposażenie auta to wszystko jest w miarę sprawne. W aucie nie palono.

Samochód wjechał na kanał, gdzie (wraz z mechanikiem) dokonałem dokładnych oględzin, a potem został podpięty pod komputer diagnostyczny i powoli, szczegółowo "przebadany" punkt po punkcie (nikt mnie nie poganiał, a wyświetlacz ewentualnych błędów był cały czas przed moimi oczami).

W przeciągu ostatnich dwu lat zostały wykonane przez poprzedniego właściciela (istnieją na to faktury) :
  • wymiana przednich kielichów,
  • wymiana sprężyn przedniego zawieszenia,
  • wymiana końcówek wtryskiwaczy,
  • naprawa pompy paliwa (obecnie jest pompa Bosch),
  • wymiana przewodów hamulcowych (obecnie są miedziane),
  • wymiana przewodów paliwowych (obecnie są miedziane),
  • wymiana tarcz hamulcowych i klocków (w lutym 2016),
  • wymiana tłumika końcowego (w lutym 2016),
  • pełny serwis układu klimatyzacji Tempmatic (corocznie – ostatni w kwietniu 2016 !!! ),
  • wymiana oleju w skrzyni biegów i w tylnym moście (oryginalne MB 25 tys.km wstecz),
  • wszystkie pozostałe płyny, oleje i filtry (filtry zawsze Mann) wymieniane na bieżąco.
Poprzedni właściciel przez wszystkie 7 lat auto serwisował na bieżąco u jednego mechanika.
Auto było cały czas w użytkowaniu ; samochód niepicowany, lecz zadbany - oczywiście nadwozie z drobnymi ogniskami i śladami korozji, lecz progi i podwozie zasadniczo bez śladów korozji, całkiem dobrze zakonserwowane.

Z minusów i czynności do wykonania pozostały :
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie podłogi w obu schowkach w bagażniku (jest spora rdza),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie podłogi pod akumulatorem (jest spora rdza),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie obu prawych drzwi pod uszczelkami (jest spora rdza),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie obu lewych drzwi pod uszczelkami (jest lekka rdza),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie wszystkich drzwi przy rantach progów (jest lekka rdza),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie lewej prowadnicy lewego przedniego fotela (jest rdza),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie dachu za tylnym prawym relingiem (jest lekka rdza),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie pokrywy bagażnika (jest lekka rdza na zewnątrz),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie zamka i uchwytu bagażnika (jest lekka rdza),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie klapki wlewu paliwa (jest lekka rdza),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie rantów wszystkich nadkoli (jest minimalna rdza),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie przednich części podłużnic (jest lekka rdza),
  • wyczyszczenie i zakonserwowanie tylnych sanek (jest lekka rdza),
  • podmalowanie punktowe listwy ochronnej przedniego zderzaka na lewym rancie,
  • wyczyszczenie i / lub regenaracja i / lub wymiana szkieł obu lamp przednich,
  • regulacja przednich prawych drzwi (lekko się zacinają przy otwieraniu od zewnątrz),
  • naprawa klamki uchwytu bagażnika (niekiedy nie powraca na swoje miejsce po otwarciu),
  • ponowna, solidna konserwacja progów i podwozia (lepiej zawczasu i na wszelki wypadek).
Oto ustalone przez nas fragmenty z udokumentowanej historii naszej "Polarnej Gwiazdeczki" :
  • 18/05/1998 – opuszcza fabrykę w Sindelfingen,
  • 05/06/1998 – pierwsza rejestracja w Szwecji,
  • 21/04/1999 – przegląd techniczny z przebiegiem 95 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
  • 28/04/1999 – przegląd techniczny z przebiegiem 102 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
  • 13/09/2000 – przegląd techniczny z przebiegiem 298 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
  • 25/10/2000 – przegląd techniczny z przebiegiem 318 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
  • 01/04/2005 – pierwsza rejestracja w Polsce,
  • 29/04/2005 – wydanie karty pojazdu (na samochód specjalny - karetkę sanitarną),
  • 23/04/2007 – wbicie haku do karty pojazdu,
  • 26/04/2009 – adnotacja w karcie pojazdu o zmianie jego rodzaju na samochód osobowy,
  • 10/05/2009 - druga rejestracja w kraju (przez poprzedniego właściciela).
Zatem pewne jest tylko to, że :
  • przez co najmniej 2,5 a prawdodobnie przez prawie 7 lat autko hulało po Szwecji,
  • pierwszy właściciel w kraju (rocznik 1933) użytkował go przez dokładnie 4 lata,
  • drugi i zarazem poprzedni właściciel w kraju (rocznik 1949) użytkował go przez 7 lat,
  • resztę swojego żywota autko spędzi w naszych (tj. trzeciego w kraju właściciela) rękach.
Reszta pozostaje domniemaniem – najprawdopodobniej jednak autko po zakończeniu pracy w Szwecji i "natrzaskaniu" jakichś 800 - 900 tys.km zostało tam wystawione na przetarg i zakupił je jakiś turecki handlarz z Niemiec, który wymontował zapewne oryginalną, czarną tapicerkę MB-Tex zamieniając ją na szaro–czarną welurową i "skorygował" zapewne wskazania licznika o jakieś 50%, a potem samochód ten – na niemieckich już blachach wywozowych (na takich został tutaj zakupiony jako – cyt. "karetka sanitarna służąca do przewozu krwi w ....Niemczech" – info od poprzedniego właściciela) przywiózł do Polski jakiś nasz handlarz, ponownie wczesniej "korygując" ("skorygowany" już uprzednio przez Turka) stan licznika o jakieś kolejne 50%... i tak oto zakupilismy to cacuszko z przebiegiem niespełna 325 tys.km... :hahaha:

Istnieje też opcja nr 2, różniąca się od opcji nr 1 tym, że licznik ten nigdy nie był "korygowany" i to, co pokazuje jest najczystszą prawdą – po prostu zaczął odliczać od nowa :lol: (wszak "nigdy nie było w nim nic mieszane, nie było w nim żadnej ingerencji" - jak pokazał komputer diagnostyczny).

#9 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 kwietnia 2016 - 12:00

Wyświetl postUżytkownik tatex dnia 18 kwietnia 2016 - 02:28 napisał

21/04/1999 – przegląd techniczny z przebiegiem 95 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
28/04/1999 – przegląd techniczny z przebiegiem 102 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
13/09/2000 – przegląd techniczny z przebiegiem 298 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
25/10/2000 – przegląd techniczny z przebiegiem 318 tys.km u dealera nr 15001 w Szwecji,
Ale przelot :o

Wyświetl postUżytkownik tatex dnia 18 kwietnia 2016 - 02:28 napisał

na niemieckich już blachach wywozowych (na takich został tutaj zakupiony jako – cyt. "karetka sanitarna służąca do przewozu krwi w ....Niemczech" – info od poprzedniego właściciela) przywiózł do Polski jakiś nasz handlarz, ponownie wczesniej "korygując" ("skorygowany" już uprzednio przez Turka) stan licznika
Niekoniecznie. Obydwie operacje mógł wykonać ten sam polski handlarz. A to dlatego, aby skasować szwedzką historię z auta. Jeśli sprowadziłby go bezpośrednio, to każdy bardziej ogarnięty klient wchodziłby sobie na pewną stronę internetową i po nr rejestracyjnym prześwietlał historię auta.

Masz rację, to nie taxi. Za to jeździła 2x więcej niż przeciętna taxi, bo jeździła jak laweta z wypożyczalni. Plus taki, że zapewne cały czas w trasie, bo w mieście ciężko taki przelot uzyskać.

Użytkownik inutile edytował ten post 18 kwietnia 2016 - 12:03


#10 Offline   tatex


  • Postów: 152
  • Na forum od: 31 mar 2008
  • Miejscowość: Górny Śląsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 E290TD Aut.'98
  • Inne auto:Renault Clio II 1,2 RT

Napisano 19 lipca 2016 - 18:05

No i wyszło szydło z worka.... :surprised: ruda mlaska jak szalona... :eek:
ona jest ruda, na pewno ruda.... :/ ruda na górze... i na dole też... :sick3:

Oto jej stan sprzed mniej więcej trzech tygodni :
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika








Podobne tematy Zwiń