[w210] tatex 2.9D Turbo '98
#41
Napisano 03 sierpnia 2016 - 11:53
#42
Napisano 07 sierpnia 2016 - 13:15
Użytkownik inutile dnia 26 lipca 2016 - 22:29 napisał
Użytkownik inutile dnia 26 lipca 2016 - 22:29 napisał
Dzięki za Wasze spostrzeżenia - uwagami tymi podzieliłem się z blacharzem w rozmowie w cztery oczy, by sprawdzić jak zareaguje :
Użytkownik wojtek81 dnia 27 lipca 2016 - 08:01 napisał
Użytkownik carl00s dnia 27 lipca 2016 - 09:19 napisał
Użytkownik wojtek81 dnia 27 lipca 2016 - 14:26 napisał
Użytkownik carl00s dnia 27 lipca 2016 - 09:19 napisał
Użytkownik wojtek81 dnia 27 lipca 2016 - 14:26 napisał
Użytkownik LukeSkyWalker dnia 27 lipca 2016 - 09:04 napisał
Użytkownik LukeSkyWalker dnia 27 lipca 2016 - 09:04 napisał
Użytkownik golas9 dnia 03 sierpnia 2016 - 11:53 napisał
Powolutku ku przodowi - aktualnie na tapecie jest konserwacja :
#43
Napisano 07 sierpnia 2016 - 19:44
12-to miesięczna gwarancja to niby, że co, że porządnie zrobione?
Daj spokój. Rok spokojnie wytrzyma, a pewnie i dwa.
Potem odpadnie.
Jak tam sobie chcesz - Twoja kasa, Twój wybór. Ale na Twoim miejscu po tej naprawie sprzedałbym to auto...
#44
Napisano 08 sierpnia 2016 - 19:10
Także ten, ożenek z własnym autem - spoko.
Aha - podkład spuchnie? Pociągnij ten temat, rozwiń myśl, chętnie dowiem się jakichś nowości
#45
Napisano 08 sierpnia 2016 - 19:51
#46
Napisano 22 lutego 2017 - 01:49
Użytkownik wojtek81 dnia 07 sierpnia 2016 - 19:44 napisał
Użytkownik wojtek81 dnia 07 sierpnia 2016 - 19:44 napisał
Użytkownik wojtek81 dnia 07 sierpnia 2016 - 19:44 napisał
Użytkownik carl00s dnia 08 sierpnia 2016 - 19:10 napisał
Użytkownik carl00s dnia 08 sierpnia 2016 - 19:10 napisał
Użytkownik majsterus dnia 08 sierpnia 2016 - 19:51 napisał
Oto porcja kolejnych - przed lakierowaniem - fotek z postępu prac :
I już po lakierowaniu - poszło na nią 6 (słownie : sześć) kilo podstawowego lakieru :
Kolejnym etapem była konserwacja detali i składanie wszystkiego do kupy, w tym montaż nowego podnośnika lewej tylnej szyby i nowego wkładu lewego lusterka, naprawionych mocowań siedzisk przednich foteli oraz zakupionych elementów optycznych od Helli (foty zamieściłem kilka postów wstecz) i Boscha :
do których to Boschy włożone zostały takowe, świecące żółtą selektywną barwą klasyki od Trify
oraz dwu dodatkowych elementów zakupionych od Kolegów z forum w210 :
Doszły jeszcze - w miejsce stalowych - te felgi (również zakupione od Kolegi z tamtego forum) :
a całości dopełniły brakujący emblemat wersji na listwie przedniego prawego błotnika, oryginalny "celownik" (także zakupiony od Kolegi z tamtegoż forum) i klubowe - na razie też z innego forum - ramki pod tablice rejestracyjne
Prace blacharsko-konserwacyjno-lakiernicze trwały w sumie prawie pięć pełnych miesięcy, ale z efektu jesteśmy naprawdę bardzo zadowoleni
(lakier 143 – czyli najzwyklejszy biały + 7201 – Marmur Grau) i nie żałujemy żadnej, wydanej na naszą dojrzałą nastolatkę złotówki.
W tzw. międzyczasie okazało się, iż współpracy odmówił stary akumulator
- za radą pewnego Kolegi z forum w210 zakupiliśmy więc (z polecanego przez Niego źródła) tego oto magazyniera energii :
Zimowe opony Kleber Krisalp HP2 205/65R15 (w niezłym jeszcze stanie - zakupione wraz z autem) – tak jak wcześniej pisałem – znalazły się na ślicznych, oryginalnych alufelgach, zakupionych od innego Kolegi z forum w210, natomiast oryginalne kołpaki (R15) pójdą do sprzedaży, tak jak cztery felgi stalowe (R15) – tyle że te drugie to za przysłowiowe grosze (lub na złom).
Z kolei na alufelgach R16 – po letnich oponach Dayton 215/55R16 (zamontowanych w aucie w momencie zakupu – opony na szmelc)
znalazły się i oczekują już na sezon letni cztery fabrycznie nowe opony Dunlop Sport BlueResponse 215/55R16 93V (DOT 3815 - made in Germany).
Przy zamianie felg i opon została oczywiście wykonana pełna geometria 3D.
Ponadto w miejscu schowka pod radiem – jak też wcześniej pisałem – zamontowane zostało radio CB, gniazdo antenowe dla radia taxi na prawym tylnym błotniku zostało wykorzystane dla anteny CB, natomiast gniazdo antenowe na lewym tylnym błotniku (to z przełącznikiem dla telefonu) zostało zlikwidowane.
Dodatkowo (przy okazji pełnego demontażu podsufitki i słupków) zostały – wykorzystując możliwość prawie 100% schowania przewodów
– zamontowane kamery z wideorejestratorami (przód i tył).
Poza tym dokupiliśmy jeszcze nową gaśnicę (do jej zamocowania do domontowanego uchwytu pod fotelem kierowcy zastosowałem zapięte "na krzyż" dwie stazy uciskowe, czyli inaczej opaski medyczne),
nowe kostki i wtyczki do podłączenia halogenów (oryginały - okazało się że stare halogeny były podłączone "na sztywno"),
komplet oryginalnych (naprawdę idealnie dopasowanych) ciemnoszarych dywaników gumowych czeskiej firmy DOMA - Gumarny-Zubri (na zimę),
specjalną matę ochronną do bagażnika, nową nakładkę na pedał hamulca (oryginał) i komplet nowych, pozostałych żarówek.
Nowo zakupione i zamontowane oczka z Helli (plus dolne z Boscha) także zostały skontrolowane i właściwie ustawione (to akurat w OSKP - z wykorzystaniem stosownego oprzyrządowania).
Potem nadszedł czas na eksploatację – w swoim poście z 18-04-2016 pisałem podówczas między innymi że
"W przeciągu ostatnich dwu lat zostały wykonane przez poprzedniego właściciela (istnieją na to faktury) :
wymiana oleju w skrzyni biegów i w tylnym moście (oryginalne MB 25 tys.km wstecz),
wszystkie pozostałe płyny, oleje i filtry (filtry zawsze Mann) wymieniane na bieżąco."
No i co ? Ano... to co zwykle :-(
Filtr paliwa – MaxGear, filtr powietrza – jakiś Denckermann itd., a np. w centralnym zbiorniku płynu hydraulicznego – czerwony ATF...
Przed zimą panna otrzymała zatem :
nowy olej silnikowy Valvoline DuraBlend Diesel 10W-40 (wg normy 229.3) wraz z nowym wkładem filtra oleju silnikowego Knecht (OX 123/1D),
nowy olej hydrauliczny Fuchs Titan ZH 5364 B (wg normy 344.0) – po uprzednim przepłukaniu całego układu olejem Febi Bilstein 2615 Nivomat ZH-M (wg normy 343.0) – wraz z nowym filtrem oleju hydraulicznego MB (A 002 184 55 01),
nowy wkład filtra powietrza Bosch (1.457.433.699), nowy filtr paliwa Knecht (KC 63/1D) i nowy płyn chłodzący Fuchs Maintain Fricofin -35 (wg normy 326.0).
Praca silnika – po wymianie oleju – jakby nieco się wyciszyła, a i zużycie ropy też troszkę spadło
Nota bene – po wymianie oleju – gwiazda przejechała prawie 2,5 tys.km, a olej jest dalej złocistobrązowy
Na wiosnę zaplanowaliśmy wymianę pozostałych płynów :
oleju przekładniowego – na Ravenol ATF M6-Serie (wg normy 236.10) lub coś z normy 236.14 (Ravenol, Fuchs, Valvoline) wraz z filtrem (Knecht HX 81D) i niezbędnym kompletem "osprzętu" z ASO (wtyczka, kostka, śruba, uszczelka, zawleczka, uszczelniacz, ringi)
– jak widać na jednym ze zdjęć poniżej "rurka bagnetowa" do ASB nie posiada żadnej zaślepki (teoretycznie nasza pannica winna posiadać tę zaślepkę zamiast bagnetu
– mamy to szczęście, że powinna też mieć korek spustowy z konwertera, więc nie musimy chyba martwić się o wymianę dynamiczną),
oleju w tylnym moście – na Fuchs Titan Sintopoid FE 75W-85 (wg normy 235.7),
płynu hamulcowego – na Bosch DOT 4 HP (wg normy 331.0),
oleju do klimatyzacji – na Fuchs Reniso PAG 46 (wg normy 362.0) wraz z czynnikiem chłodzącym (R134a) i filtrem kabinowym (Bosch 1.987.432.301).
Na wszelki wypadek postanowiliśmy jeszcze raz – gdzie indziej – sprawdzić dokładnie stronę mechaniczną autka – i takie oto czynności (wg NorAuto) czekają nas w najbliższym czasie :
wymiana, naprawa lub regeneracja alternatora – przy załączonym silniku i wyłączonych odbiornikach prądu alternator produkuje tylko 13.64 V,
a przy maksymalnym obciążeniu (załączonych "na voll" wszystkich pożeraczach prądu znajdujących się na pokładzie) już zaledwie 13.27 V ("nielegalny" ubytek prądu na poziomie 0.01),
likwidacja niewielkiego wycieku spod podstawy filtra oleju silnikowego,
wymiana uszczelki pokrywy zaworów silnika, wymiana uszczelki przy odmie,
likwidacja niewielkiego wycieku oleju z turbiny lub ewentualnie naprawa / regeneracja turbiny,
wyczyszczenie i/lub ewentualnie zaślepienie "blaszki" EGR – to sugestia ich mechanika (??? - tutaj jestem nastawiony sceptycznie),
wymiana sworznia wahacza na prawym przodzie,
sprawdzenie wału napędowego (niekiedy – w momencie mocniejszego dodania gazu – słychać taki głuchy "puk") – wyrobiona / luźna podpora wału
plus wymiana kompletu (za jedną robocizną) simmeringów i uszczelek przy dyfrze (lekkie pocenie na prawym tyle plus jedna pęknięta i jedna sparciała uszczelka),
rozwiązanie zagadki dziwnej, luźnej, zaizolowanej, małej wtyczki z tylnej strony zbiornika paliwa,
a poza tym wymiana uszczelki tylnej szyby (pojawiło się mikro-ognisko rudej pod jej dolną częścią) – ale to już na wiosnę – przy okazji uzupełnienia konserwacji w profilach zamkniętych.
Użytkownik tatex edytował ten post 22 lutego 2017 - 02:14
#48
Napisano 22 lutego 2017 - 07:17
Użytkownik AiM edytował ten post 22 lutego 2017 - 07:19
#49
Napisano 22 lutego 2017 - 07:56
Cały efekt psuje:
- niespasowany przód
- wysiedziane fotele
- czarny dywanik
- kierownica powinna być pod kolor foteli
Czyli szczepan jak był tak jest.
Użytkownik majsterus edytował ten post 22 lutego 2017 - 07:57
#50
Napisano 22 lutego 2017 - 09:51
Dobrze, że kupiłeś nowy emblemat i gaśnicę.
Kielichy to tam penis.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] M102 2.3 + Turbo |
Modyfikacje,Tuning | RaQu |
|
||
[W201] swap M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | Sivviutky |
|