Skocz do zawartości




[W124] karolf 2.5D '92


96 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maja 2016 - 14:48

Przełożyłem felgi, a że śruby wyglądały tak: Dołączona grafika to kupiłem nowe. Zdziwił mnie brak dostępności śrub w tym rozmiarze z długim łbem więc wybór padł na trochę odpustowe(tak mi się wydaje)chromy. A wygląda to tak:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Jako iż tył jest wyżej niż przód(przód już też z racji wieku leży, a czasem nawet dobija) co widać tutaj: Dołączona grafika tak więc we wtorek jadę na zmianę sprężyn (robię mały eksperyment, napiszę o tym po zmianie). Zrobiłbym to najchętniej sam, ale niestety nie dysponuje ściągaczami talerzowymi :(((((



#22 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 maja 2016 - 17:15

Sytuacja z dzisiaj:
Najchętniej zrobiłbym to sam, ale nie mam ściągaczy więc pojechałem na wymianę kompletu sprężyn na ulicę Łucką w Bydgoszczy (sporo Mercedesów robią, sam notabene korzystałem z ich usług wcześniej), a tam wymienili mi tylko tył. Łatwo talerze wchodziły więc poszło w czterdzieści minut. Przednie jednak były za ciasno ?uzwojone? i wciśnięcie talerza było trudne(ale nie niewykonalne) w miejscu najwyższego zwoju(tak by ścisnąć sprężynę wystarczająco aby ją wyjąć). Gdy talerz założony był o jeden zwój niżej, to ściśnięta całkowicie nadal nie wychodziła, jakby była zbyt długa. W sumie trzeba było odpiąć wahacz i wyciągnąć starą po czym włożyć nową. Byłem w trakcie prac w warsztacie i w pewnym momencie Pan Mechanik uznał, że to by było na tyle. Nie wiem czy nie mieli czasu, czy mieli taki natłok aut czy może po prostu nikt w tym kraju nie chce zarobić, ale wyjechałem z wymienionymi tylnymi sprężynami, a przednie nowe do bagażnika zuruck :hmm: Pamiętam ten warsztat z profesjonalizmu, dlatego też to było pierwsze miejsce o jakim pomyślałem, ale trudno, poszukam kolejnego.

Jedyne co tak w 100% poszło dzisiaj super to regulacja skrzyni biegów. ASB działała jak działała, klepnięcie w plecy znaczne, a luzów w układzie napędowym brak. Owszem obudowa dyferencjału lekko mokra, ale luzów ani hałasu nie ma. Zawsze, ale to zawsze pierwsze parę km jakimkolwiek autem robię jadąc jak z jajkiem, nigdy pośpiech, zawsze zgodnie z szoferskim savoir-vivre, ale parę dni temu zaskoczył mnie sanepid. Przyjechali po próbkę wody i już czekali pod lokalem, a lokal w najlepsze zamknięty. Wsiadłem więc w Merco i wyjątkowo dynamicznie przejechałem bez czekania na rozgrzanie olejów itp. dystans 5km po czym skrzynia zaczęła chodzić jeszcze gorzej. Nie miałem pomysłów, ale ostatnie o czym pomyślałem to modulator, przekręciłem o dwa ząbki/schodki/zapadki/wgłębienia w lewo i skrzynia chodzi pięknie. "Flara" między biegami jest trochę większa, ale przy kolejnej zmianie oleju w lipcu zmienię sprężynkę K1 i powinno być już naprawdę pięknie.
Tak naprawdę robię nim max 2000km rocznie, a w życiu priorytety się zmieniły i zastanawiam się nad sprzedaniem diesla i kupnem dużej benzyny. Póki co wyjeżdżam i prace nad W124 zostają wstrzymane do lipca.

#23 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2016 - 20:21

Chwilowy pobyt w domu: składanie wnętrza:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Plus małe zakupy do kolejnego zestawu felg:

Dołączona grafika

Plus komplet Sachs`ów, bo Lesjoforsy okazały się za wysokie:

Dołączona grafika

Jeśli one nie sprawią, że będzie równo to tylko ori.

Użytkownik karolf edytował ten post 16 lipca 2016 - 20:41


#24 Offline   SzymonCzyliJa


  • Postów: 189
  • Na forum od: 03 wrz 2015
  • Miejscowość: Jaworzno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Swift

Napisano 17 lipca 2016 - 08:30

Bardzo ładny samochód. Co prawda najbardziej podoba mi się krata, ale niebieskie wnętrze też wpada w oko i fajnie wygląda. No i to drewno odnowione :) Będziesz instalował radio? A jak wygląda sprawa z tylnym wózkiem i otworami na lewarek?

#25 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2016 - 15:36

Radio będzie, ale jeszcze nie podjąłem decyzji jakie, a nie mam czasu ostatnio na czytanie szukanie itp. Wózek wygląda ok, ale i tak zrobię go od nowa gdy tylko znajdę czas(gdy doba będzie trwała 30h, a tydzień 10dni) bo lubię mieć zrobione wszystko na 101%.

Domyślam się że pytania będą mocno laickie, ale muszę zapytać, bo stanąłem w miejscu. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie:

Becker czyli coś związane z radiem. Przy nogach pasażera o ile dobrze pamiętam, co to?
Dołączona grafika
Została mi taka uszczelka. Gdzie powinna być jeśli nie w stosie innych klamotow?
Dołączona grafika
Co to i dlaczego nie jest tam gdzie powinno?
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Będzie śmiech, ale: dlaczego to nie pasuje(tak, wiem, różne średnice, ale w czym leży problem?)
Antena to hirschmann 6000el:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Tempomat był zdekompletowany, mam już chyba wszystko, ale już się poddaje: czego brakuje żeby to poskręcać? Może ten koszyk w którym ma się trzymać jest z innej wersji? Chodzi o samo montowanie serva/silniczka etc.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Kabel stanowczo zakończony po Januszowemu, tylko od czego? Miejsce pod deską przy nogach pasażera.
Dołączona grafika

Plus: przeszukałem epc, ale nie doszedłem do numeru tej części: wpinki do których montowana jest uszczelka/tapicerka.
Dołączona grafika
oraz potrzebuje numer tej części żeby jechać i zamówić część/wężyk na prędce(element prowadzący od zbiornika paliwa po prawej stronie auta):
Dołączona grafika
Z góry dzięki za pomoc i mam nadzieje, że gdy skończę pracę nad autem to na jakimś Spocie będę miał możliwość zrewanżować się ;)

Użytkownik karolf edytował ten post 17 lipca 2016 - 15:40


#26 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2016 - 18:26

Musisz serwo tempomatu połączyć z cięgłem gazu - tak samo jak masz połączone cięgło z linką skrzyni biegów.
Zdjęcie jest dramatycznej jakości, ale chyba przy cięgle gazu nie masz "kulki" do wpięcia cięgła do serwa.

#27 Offline   Rybba


  • Postów: 742
  • Na forum od: 02 cze 2013
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S211 E320 CDI 2004

Napisano 18 lipca 2016 - 07:54

Fajowa sztuka :)

#28 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2016 - 14:51

Hmm podpowie ktoś w sprawie pytań, które zadałem na górze? Zakład że dla większości z was to jest banał, a mi pomogłoby ruszyć dalej ze składaniem :(

#29 Offline   felix


  • Postów: 7
  • Na forum od: 12 maj 2016
  • Miejscowość: Kraśnik
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mitsubishi L 200 (2004)

Napisano 28 lipca 2016 - 11:08

Fantastyczne wozidło, zazdroszczę!

#30 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 września 2016 - 07:21

Mały update: przednie kierunki:
Przed:
Dołączona grafika
Obecnie:
Dołączona grafika
To już drugi komplet pomarańczy, pierwszy zgubiłem zanim założyłem na auto ;/
Nowe wygłuszenie maski:
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Kilka fotek zrobionych w przypływie dobrego humoru; samochód po polerce/zabezpieczeniu lakieru oraz woskowaniu.
Dołączona grafika
Widać tutaj, że tył stoi za wysoko a przód za nisko mimo nowych sprężyn więc dzisiaj zamówiłem nowe podkładki, może uda się poregulować jak trzeba.
Dołączona grafika
Antena ori ciągle w bagażniku :(
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Plus samochód dostał nowe ori spryskiwacze, tuleje przód, sworznie, mimośrody, podkładki itp, zbieżność (mój boże jaka różnica na plus). Czekam na podkładki nad sprężyny i kilka innych pierdół z Mercedesa. Poza tym samochód dostał nowy napinacz paska, amortyzator napinacza, sprężynę, pasek. Wszystko ori poza rolką, która jest firmy INNA. Podobno lepsza niż ori to zaryzykowałem.

Oczywiście nadal nie uporałem się z problemami sprzed paru postów więc jakby ktoś poświęcił kilka minut i powrócił do postów wyżej to byłbym wdzięczny.

Plus nowy problem, drewna boczków drzwi zrobione, a więc i tapicerki mógłbym zakładać, ale chciałbym założyć je raz na zawsze dlatego planuje jakoś dobrze zrobić boczki drzwi, mianowicie: kieszenie w przednich drzwiach trzymają się na haczykach, które wchodzą w drzwi, ALE poza tym trzymają się do tapicerki na "nity" plastikowe, które w kilku miejscach u mnie już nie mają łbów i są poprostu luźne, dlatego zastanawiam się jak to można zrobić, czy nakleić poxipolu czy innego kleju na gorąco z pistoletu czy jest jakiś profesjonalny sposób typu wgrzać z powrotem? Zastanawiają mnie też otwory w tych miejscach; wydaje się, że powinny się znajdować tam jakieś elementy łączące podłokietnik w drzwiach a kieszenią, dlatego może też są luźne, co sądzicie?
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Jakby brakowało klina jakiegoś?
Plus mam problem z tą częścią; mój diler nie znalazł tego niestety:
Dołączona grafika
To jest z drzwi pasażera, brakuje dla kierowcy.