Skocz do zawartości




[W124] karolf 2.5D '92


96 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2016 - 12:43

Witam!
Dlaczego to forum? W czasie poszukiwania Mercedesa przeglądałem wiele stron i na właśnie tym znalazłem wiele informacji, które pomogły mi podjąć decyzję. Absolutnie nie podlizując się, bardzo imponuje mi wiedza kilku użytkowników, ilość szczegółów jakimi są w stanie poratować w problemie z przede wszystkim mechaniką waszych gwiazd. W gigantycznym skrócie:

Historia jakich wiele - marzyłem o w123coupe 2.8 manual, po roku poszukiwań kupiłem w124sedan 2.5diesel automat. Jedno jest pewne - nie żałuję, mimo iż kupując wykazałem się kompletną naiwnością, a sprzedający był zupełnie nieuczciwy(ba mogę nawet powiedzieć, że był oszustem). Kupiłem go przede wszystkim ze względu na konfigurację - 2.5 diesel + automat + autoklima + kolor/kolor wnętrza + brak szyberdachu. Diesel bo zarabiałem wtedy zarabiałem niewiele mimo ponad trzystu godzin miesięcznie w pracy(założenie było proste - brak awarii i niskie spalanie). Automat bo uwielbiam automat, poprostu. Klima bo tak. Kolor bo tak(wnętrze byle nie czarne, niebieskie okazało się rewelacyjne i co ważne całe w jednym kolorze razem z uszczelkami zaślepkami itp). Brak szyberdachu ponieważ uważam to za kompletnie bezużyteczną rzecz. Albo dach pełny albo full szklany albo cabrio, ale szyberdach niet.

Kupiłem, pojeździłem i decyzja o doprowadzeniu do stanu fabrycznego. I tutaj zaczęły się schody. Co prawda samochód podczas kupna był praktycznie stuprocentowo zgodny z VIN, jednak mądrala karol uznał, że nie wie co to jest pod maską za "głośnik" i go wywalił. Tak poprostu do śmietnika. Okazało się, że był to element wyposażenia dodatkowego w postaci systemu antykradzieżowego, co zresztą zapisane jest w VIN`ie.
Samochód dostał więc nowy lakier(dunken blau), listwy również(same listwy lakier ?strukturalny?(w każdym razie jest jak fabryczny, półmat, do listew całe auto ma nowe spinki, komplet nowych opon, nowe oleje, filtry, końcówki drążków..............
Ilość napraw mógłbym wypisywać, ale żeby być rzetelny wypisze je gdy znajdę rachunki itp.

Jestem przykładem "jak nie remontować W124", ponieważ zacząłem sprawę najgorzej jak można - mnie nie było w kraju więc zleciłem opiekę i nadzór nad autem bratu, który miał wystarczająco dużo swoich spraw na głowie żeby jeszcze zająć się kontrolowaniem blacharza, który też miał w sumie wolną rękę do wszystkiego. Potem lakiernik i sprawa ta sama. Zamawianie części przez internet, finalizacje bez potwierdzeń, odbieranie paczek przez osoby postronne, brak sprawdzania każdej paczki, możliwości oddania/odesłania żadne bo czas mija a ja wciąż za granicą... Jednym słowem fatalna sprawa, nie polecam. Teraz skutkuje to tym, że gdy w końcu mam czas składać to nie mam zielonego pojęcia czego mi brakuje, jaka część powinna być gdzie a przede wszystkim gdzie jaki wkręt powinien się znajdować, jakiej wielkości, koloru... i dlaczego do cholery nic się nie zgadza. Jedno jedyne dobre co było decyzją na plus to otwarty rachunek dla blacharza i lakiernika. Szli i kupowali co trzeba gdzie trzeba, bez żadnego oszczędzania. Chociaż przypuszczam, że dało się taniej. Trudno.

Sytuacja bieżąca:

Zdjęć mam około 120 sprzed paru dni a jakieś 200 z czasu malowania przepadły razem z telefonem, który jest kompletnie roztrzaskany. Jeśli uda mi się go w jakiś magiczny sposób uruchomić bądź wyciągnąć z niego jakiekolwiek zdjęcia to z pewnością je wkleję.
Problem jaki mam teraz to hosting zdjęć, strasznie powoli to idzie, a problemów ze składaniem mam co nie miara.
Poniżej wklejam parę zdjęć sprzed paru dni gdy wyciągnąłem auto pierwszy raz od czterech miesięcy z garażu.

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Jak widać brakuje zamka tylnej klapy, na który czekam od jednego z użytkowników forum. Czekam i czekam, ale jestem cierpliwy ;)

Tempo wrzucania zdjęć będzie zależało od hostowania, segregacji oraz ich opisu.

Praktycznie codziennie praca wre przy W124, a plan na dzisiaj: o 4pm przyjedzie firma piorąca tapicerkę, którą już wyjąłem, wyjąć drewienka z wewnątrz aby dalej z nimi działać i szukać dalej części.

Pytanie numer jeden - dzisiaj podjąłem się "naciągnięcia zwijaków pasów, które zwijały się jak przystało na ponad dwudziestoletnie auto - słabo. Naciągnięcie nic nie dało, więc szukam zwijaków w stanie bardzo dobrym, a przede wszystkim mocno zwijających się. Ktoś ma propozycje?

PS: Chyba do każdego ze 120 zdjęć mam pytanie, dlatego jeśli ktoś już wszedł i nawet nic nie czytał a zobaczył zdjęcia to liczę na to, że będziecie tutaj zaglądać możliwie często, ponieważ liczę na pomoc w ukończeniu projektu. Najwięcej problemów mam z szukaniem odpowiednich części. Np. na chwilę obecną brakuje mi ?wkrętów? które powinny jak mniemam być w miejscu w którym zbiegają się chromy tylnej szyby z listwą gumową, w dolnych rogach tylnej szyby. Nie interesują mnie wyjścia "na sztukę", a sposób montażu jak oryginał. Obywatele! Pomożecie?!



#2 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2016 - 13:55

Nie na widzę niebieskiego wnętrza w W124 ale to twoje prezentuje się super. I climatronic masz! Wygląda super. Deska i konsola sucha, a nie natłuszczona jakimś syfoplakiem. Po ogarnięciu autko będzie naprawdę spoko! Miałem W124 2.5 w automacie ale turbodoładowany. Super to jeździło.

Użytkownik tato81 edytował ten post 21 kwietnia 2016 - 13:56


#3 Offline   Darkoniusz


  • Postów: 73
  • Na forum od: 20 mar 2016
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2016 - 14:00

Wyświetl postUżytkownik karolf dnia 21 kwietnia 2016 - 12:43 napisał

Problem jaki mam teraz to hosting zdjęć, strasznie powoli to idzie,

Na forum jest wbudowany hosting: http://mb201-124.eu/ihost

Auto ładne, zazdroszczę climatronica :)

#4 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2016 - 22:00

Nie udało się osiągnąć wszystkich celów na dzisiaj, ponieważ skopałem sprawę i na lakierze zrobiły się ?wysychające krople?, które tak szpeciły i tak długo nie dały się zmyć, że zacząłem polerować ręcznie tym co miałem pod ręką. Lakier gdzie trzeba wygląda lepiej, ale z bliska nadal widać otoczki kropli które wyschły...horror.
A tutaj co się udało - pranie:

Tapicerka, której nie zdążyłem ściągnąć:

Dołączona grafikaDołączona grafika

Fotele/kanapa:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
edit: co ciekawe dopiero przy praniu dzisiaj zauważyłem, że zagłówek jest nieoryginalny/obszywany. Ciekawe czego jeszcze nie wiem o swoim aucie ;)
Dywaniki komplet z auta i dodatkowe welurowe, które dopiero co przyszły:

Dołączona grafika

Walka z lakierem:

Dołączona grafika
Dołączona grafika

No i smaczek na koniec - "profesjonalna" robota lakiernika. Chyba spieszył się do domu, a że padło na klapę...

Dołączona grafika

Użytkownik karolf edytował ten post 21 kwietnia 2016 - 22:06


#5 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2016 - 22:10

I ja mówiłem że nie lubię niebieskiego wnętrza? Zmieniam zdanie - piękna sztuka!

#6 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2016 - 07:33

Mając chwilę przed dentystą postanowiłem rozkodować VIN po raz enty, tym razem żeby zadać kilka pytań:

Czy jest może galeria/strona gdzie znajdę jak wyglądały elementy wyposażenia naszych MB fabrycznie? Pytam, ponieważ nie jestem pewien czego szukać w kilku przypadkach:

WDB1241251B775682

Order number ------------------------ 0 2 278 06593 --------------- 278 w dealerach nie znalazłem)
Delivery date -------------------------- 1992-05
PAINT1 --------------------------------- 904
Interior color --------------------------- 062
Engine ---------------------------------- 602912 12 035725
Gearbox -------------------------------- 722414 03 208128
Lights units ---------------------------- HELLA
Wipers ---------------------------------- SWF 920507
Class ------------------------------------ 1

Kolor, wnętrze, światła się zgadzają, silnik, skrzynia również.

062A -------------------- CLOTH BLUE
240 ---------------------- wskaźnik temperatury zewnętrznej
420 ---------------------- automatyczna skrzynia biegów (4) z Kick-Down
430 ---------------------- tylne zagłówki
440 ---------------------- tempomat (od 01.09.1975)
466 ---------------------- centralny zamek
538 ---------------------- elektryczna (automatyczna) antena z przednimi głośnikami
551 ---------------------- system antykradzieżowy (do 31.03.1998)
570 ---------------------- przedni podłokietnik ze schowkiem
587 ---------------------- 581 + 583 (581 - klima Tempmatic, 583 - przednie elektryczne szyby)
591 ---------------------- wszystkie szyby atermiczne, tylna ogrzewana, szkło bezpieczne jednowarstwowe
837 ---------------------- gumowe maty
904 ---------------------- edycja specjalna "Mille Miglia" to raczej nie jest, a podstawowy pakiet wyposażeniowy - EQUIPMENT PACKAGE BASIC
915 ---------------------- zbiornik paliwa o zwiekszonej pojemności

Pytania:
551 - tak jak pisałem w pierwszym poście pod maską miałem jakiś głośniczek, przynajmniej tak wyglądało, który wyrzuciłem. Czy mógł to być element tego "wypasu"? Przy pokrętle od zmiany świateł, przy kolumnie kierowniczej, na plastikowym elemencie jest mały otwór jak po małej diodzie(tak przypuszczam), której nie ma... Chciałbym skompletować i uruchomić ten system skoro jest zapisany w VIN.
538 - czy ten kod oznacza to, że samochód wyjechał bez radia fabrycznie? Jeśli nie to czym się sugerować w wyborze radia wracając do fabrycznego stanu? Rocznik, miesiąc produkcji i do tego dobierać miesiąc produkcji radia?
837 - czy ktoś ma może zdjęcia tych mat? Znalazłem trzy rodzaje mat do W124 i nie wiem które powinienem wybrać do mojego.

Użytkownik karolf edytował ten post 25 kwietnia 2016 - 07:34


#7 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2016 - 08:23

Wyświetl postUżytkownik karolf dnia 25 kwietnia 2016 - 07:33 napisał

904 ---------------------- edycja specjalna "Mille Miglia" to raczej nie jest, a podstawowy pakiet wyposażeniowy - EQUIPMENT PACKAGE BASIC
Powtórzony kod lakieru, żadne wyposażenie.

Wyświetl postUżytkownik karolf dnia 25 kwietnia 2016 - 07:33 napisał

Przy pokrętle od zmiany świateł, przy kolumnie kierowniczej, na plastikowym elemencie jest mały otwór jak po małej diodzie(tak przypuszczam), której nie ma...
To nie fabryczne.
Fabryczny alarm ma diodę montowaną w konsoli środkowej, obok włącznika świateł awaryjnych, w zaślepce imitującej przycisk.
( dodatkowo, jeśli był zamontowany "antynapad" ( kod "alarm for taxi" ) to pod kolumną kierownicy był przycisk, który można było aktywować kolanem - wtedy samochód robił dużo hałasu i testował intensywnie wszystkie żarówki; centralka znajdowała się nad nogami kierowcy, tam, gdzie sterownik tempomatu )
U Ciebie wywaliłeś alarm dokładany.

#8 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2016 - 08:40

No tak, ale dalej nie wiem jak miałby wyglądać ten system antykradzieżowy z numeru 551 :( Deska wygląda na niegrzebaną więc przycisku z diodą nie było tam od początku, a miejsce o którym pisałem wygląda jak wywiercone fabrycznie, raczej maszyną niż ręcznie wiertarką. Gdy tylko znajdę zdjęcia to wrzucę.

#9 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2016 - 09:50

Wyświetl postUżytkownik karolf dnia 25 kwietnia 2016 - 08:40 napisał

miejsce o którym pisałem wygląda jak wywiercone fabrycznie, raczej maszyną niż ręcznie wiertarką
No tak.
Na pewno zrobili to tak specjalnie dla Ciebie, bo w końcu mając działający od lat system, elementy i okablowanie to bez sensu robić tak jak w milionie innych egzemplarzy.
Koniecznie dowiedz się więcej, może to "larytas" ?

#10 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 kwietnia 2016 - 11:51

Skoczyłem do garażu i racja, otwór nie jest nawet po środku czyli teoria z ori odpada, a na dodatek wyjąłem ten plastik i wewnątrz miał ułamany zaczep wiec grzebane.