Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W140] Katalizatory do wymiany, czym zastąpić? proszę o pomoc.


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   seweryn24


  • Postów: 401
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:500SE 91r.
  • Trzeci Mercedes:300CE 24V 90r.

Napisano 21 kwiecień 2016 - 22:47

Przy okazji wymiany tłumika końcowego i środkowego okazało się, że katalizatory w moim 500SE nie nadają się już do dalszego użytku, środki są już pokruszone i wydają niepokojące dźwięki.

Byłem dziś w firmie naprawiającej tłumiki, powiedziano mi że tanie katalizatory uniwersalne nie spełniają swoich funkcji, są raczej po to żeby diagnosta na stacji diagnostycznej miał czyste sumienie wbijając kolejną pieczątkę w dowód. Oryginały w ASO są kosmicznie drogie, a nie ma szans na dostanie całych używek.

Pytanie czym je zastąpić? prosta rura? tłumiki? strumienice? (sonda lambda jest jedna, przed katalizatorem)

Proszę o opinie i podzieleniem się doświadczeniami. Pozdrawiam

Użytkownik seweryn24 edytował ten post 21 kwiecień 2016 - 22:48


#2 Offline   m00n


  • Postów: 1411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 22 kwiecień 2016 - 06:15

seweryn24, Ja u siebie mam proste rury o tej samej średnicy. Nie ma żadnego problemu.

#3 Offline   Goly_Oi


  • Postów: 361
  • Na forum od: 07 sie 2013
  • Miejscowość: Jamajka
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 3,5 td 1994 cip na 200 koni
  • Inne auto:Opel omega 2,5 td 1996

Napisano 22 kwiecień 2016 - 07:43

Starego kata sprzedać januszowi albo sam proszek z kata ;) cena od 100 zł do 250 ojro zależy od janusza. W zamian samochodzikowi w zamian trzeba dać coś za coś. Czyli strumienica i osprzęt, ale w tym temacie niech napiszą FACHOWCY. :slinka: Osobiście jeżdżę bez kata i z zatkanym egrem ale to diesel przybrał jeszcze bardziej na mocy i jest żwawszy... :old:

#4 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 22 kwiecień 2016 - 07:53

Absolutnie dwie gołe rury...
Seryjnie w wersji bez katalizatora w to miejsce wstawiony jest x-pipe żeby nie było nieprzyjemnych dźwięków.
Przerabiałem już strumienicę i tłumiki przelotowe o różnych długościach i tak naprawdę dopiero z x-pipe zaczęło to grać tak jak powinno.

#5 Offline   seweryn24


  • Postów: 401
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:500SE 91r.
  • Trzeci Mercedes:300CE 24V 90r.

Napisano 22 kwiecień 2016 - 09:51

Panowie dzięki za pomoc, poczytam o tym x-pipe i pewnie się na to zdecyduje. Pozdrawiam

#6 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 22 kwiecień 2016 - 23:12

ja mam wyprute - chodzi dobrze, "wygląda do przegląda" - nie ma problemu.

#7 Offline   seweryn24


  • Postów: 401
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:500SE 91r.
  • Trzeci Mercedes:300CE 24V 90r.

Napisano 24 kwiecień 2016 - 14:29

Wyświetl postUżytkownik Wichu dnia 22 kwiecień 2016 - 23:12 napisał

ja mam wyprute - chodzi dobrze, "wygląda do przegląda" - nie ma problemu.

Wolałbym tego uniknąć, gdzieś czytałem że opróżnione puszki od katów tworzą charakterystyczny metaliczny dzwięk w wyższej partii obrotów.

Może ktoś jeszcze wypowiedziałby się na temat zastosowania X-pipe zamiast katów? Czy jest jakaś różnica jakiej firmy bym zakupił? Może ktoś coś poleci. Jutro jestem zmuszony już coś kupić, bo powoli już składam auto. Będę bardzo wdzięczny za pomoc!

#8 Offline   impex


  • Postów: 428
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 24 kwiecień 2016 - 14:50

Ja przerabiałem temat w BMW 750i V12.
Auto stało na parkingu strzeżonym i jakiś smieć ukradł 2 katalizatory.
Pytałem wielu ekspertów i nic lepszego nie dało się wymyślić jak kupno oryginalnych katów.
Skończyło się na kupnie kompletnego wydechu wraz z katalizatorami z takiego samego bmw z niskim przebiegiem.

#9 Offline   seweryn24


  • Postów: 401
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:500SE 91r.
  • Trzeci Mercedes:300CE 24V 90r.

Napisano 24 kwiecień 2016 - 14:55

impex, dzięki za opinie, docelowo znajdą się tam oryginały. Jednak auto do środy musi już wyjechać z warsztatu i szukam rozwiązania do czasu kiedy uda mi się je zakupić.

Użytkownik seweryn24 edytował ten post 24 kwiecień 2016 - 14:56


#10 Offline   m00n


  • Postów: 1411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 24 kwiecień 2016 - 17:32

seweryn24, Na szybko to najlepiej wspawać rury o tej samej średnicy. Jak zostaną same puszki to w okolicach 4 tys. rpm będzie brzydki metaliczny rezonans i zadławienie, miałem wyprute katy i puste puszki jak kupowałem swojego.

#11 Offline   Parter


  • Postów: 33
  • Na forum od: 16 kwi 2015
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 S500 95' Lang

Napisano 26 kwiecień 2016 - 13:04

Podpinam się do tematu. Nigdy jeszcze nie byłem na wymianie wydechu. Widzę, że większość osób proponuje x-pipe. Czy ktoś bawił się już z m119? Katalizatory najlepiej sprzedać?

#12 Offline   seweryn24


  • Postów: 401
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:500SE 91r.
  • Trzeci Mercedes:300CE 24V 90r.

Napisano 26 kwiecień 2016 - 13:56

Jak masz sprawne katalizatory to ich nie wymieniaj. U mnie były pokruszone i w zamian wlecą proste rury.

#13 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 26 kwiecień 2016 - 17:03

Najlepiej sprzedać :D mogę nabyć w okazyjnej cenie......

#14 Offline   beamte79


  • Postów: 19
  • Na forum od: 18 mar 2013
  • Miejscowość: WB
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 500 1996 r.

Napisano 10 maj 2018 - 15:34

Odświeżę temat.
Mój CL 500 (c140) po zakończonej jeździe wydaje takie glosne cykanie z katalizatora przez kilka minut aż się wychłodzi. Czas więc coś z tym zrobić.
Czy takie coś się sprawdzi na wymianę https://www.autodoc.pl/bosal/1335193 ?


#15 Offline   m104


  • Postów: 4370
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 maj 2018 - 16:55

Co z tym chcesz zrobić? To normalne, że silnie nagrzany układ wydechowy będzie grał i strzelał w czasie wychładzania. Nic niezwykłego i żaden powód do interwencji. A katalizator to będzie najgorętsza część wydechu.

#16 Offline   beamte79


  • Postów: 19
  • Na forum od: 18 mar 2013
  • Miejscowość: WB
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 500 1996 r.

Napisano 10 maj 2018 - 18:43

A to nie jest objaw zużycia jednak? Nie sądzę żeby w nowym tak "pykało" spod auta przez 10 minut.
Pytałem czy taki katalizator bosal albo Walker będzie spełniał swoją rolę.