Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Problemy silnika m111



202 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpnia 2011 - 20:04

Witam.. Jak w temacie od jakiegos czasu zauwarzyłem ze zaczynaja mi sie problemy z silnikem.. Opisze to w taki sposób jak ja to widze..
Rano odpalam auto ładnie pieknie od pierwszego (na zimnym czy tez na ciepłym, z tym nie ma problemów) obroty wzrastaja po wyrzej 1tys , po chwili spadaja na 850tys, wrzucam 1-bieg ruszam , rozpedzam auto do 2tys obrotów wrzucam 2-bieg i znów do 2tys a nawet do 2,5tys obrotów i gdy przytrzymam na tych parametrach czuje jak mi autem zaczyna poszarpywac gdzies w tych granicach,czasem nawet na 3tys (odczucia braku paliwa,dławienie sie),ale jak depne to odrazu wyrywa do przodu!! Na poczatku zwróciłem uwage na temperature silnika jak zimny to dławi jak przegonie go tak z 300m i troche temperatury załapie niby przestaje sie dławic ,nawet jakbym miał go z rana odpalic i od 1-biegu rura wkreca sie na obroty na kazdym biegu ,(tylko gorzej wtedy ze zmiano biegów bo prawdopodobnie wysprzeglik padł i jak za duze obroty to nie bardzo chce wypluc bieg ale to na tygodniu idzie do zrobienia) .. Dzis zauwarzyłem jeszcze ze na rozgrzanym zaczoł minimalnie falowac (850tys i spada na 750tys i powrót i tak cały czas sobie pracuje).. Dodam ze nie gaśnie ani na zimnym jak i rowniez na ciepłym silniku,nie ma duzych falowan typu 1,5-2 tys i spadku rzedu 500tys.
Wymieniłem pompe paliwa,razem z filtrem paliwa ale to juz z 3tys km temu.
Swiece oryginał,kable Beru - 3 dni temu, nie wybłyskałem zadnych błedów za pomoca diody. Było tylko 1-błysniecie (czyli brak blędów)nie wiem co go moze bolec!! Jezeli ktos miał cos podobnego lub wie za co mniej wiecej sie zabrac chetnie przygarne troche wiadomosci ;)
P.S chyba zeby filtr powietrza taka robote robił?? Pisze dlatego ze aktualnie jezdze teraz na "FILTRONIE" a z tego co zauwarzyłem jest troche luzny w obudowie. Pozdrawiam Łukasz

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 19 lutego 2015 - 07:59




#2 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 22 sierpnia 2011 - 06:48

Pytanie przeniosłem z PW.

mr_simon napisał:

Czy czyściłeś przepustnicę?

wnusio87 napisał:

Powiem tak z około roku temu mechanik zdjoł koncówke obudowy gdzie wchodzi do przepustnicy i nie wiem czym ale pod cisnieniem psikal w przepustnice,potem kazał mi odpalic auto i on juz dodał gazu i trzymał przez pewnien czas , zapytałem czemu tak dymi a on mowił ze przepala to cos czym psikal .. To wiem ze takie cos robił(niby przeczyscił)!!

Takie czyszczenie, to o kant dupy rozbić. Musisz wytargać przepustnicę na zewnątrz. Odpinasz kostkę, wykręcasz dolot, ściągasz siłownik i sprężynę, wykręcasz 4 śruby na imbus i gotowe. Najlepiej użyć dobrego zmywacza lub środka do czyszczenia przepustnic. Przepustnica musi być dokładnie wymyta na całej powierzchni wraz z udrożnieniem kanalików.

Kup imbus z dziurką, dostępny w każdym sklepie z materiałami budowlanymi, wykręć czarną obudowę przepustnicy i sprawdź jak się mają przewody, czy przypadkiem nie są sparciałe.

Chwyć też na "kulkę", gdzie montuje się siłownik i poruszaj potencjometrem na wszystkie strony, sprawdzając czy nie ma luzu. Jeżeli będzie luz to przepustnica do wymiany, jeżeli nie to dobrze.

Zaopatrz się jeszcze w olej do maszyn do szycia i smar grafitowy. Przesmaruj zębatki, ośkę i obficie, ale nie do przesady na sprężynę. Smarem grafitowym przesmaruj kulkę przed założeniem siłownika.

Później adaptacja:

1. Włącz zapłon
2. Wciskaj delikatnie i równomiernie pedał gazu od położenia wolnych obrotów do "dechy"
3. Zwalniaj powoli nacisk na pedał gazu aż do jego całkowitego zwolnienia
4. Wyłącz zapłon

Zrób tak i jak nie pomoże to szukamy dalej.

#3 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 sierpnia 2011 - 13:31

No to ok wiec zaczne od przepustnicy.. prace oczywiscie zwiazane z nia bede informował na bierzaco jak tylko bede miał na to casz! A teraz ide spróbuje ja wytargac..Pozdrawiam

#4 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 sierpnia 2011 - 16:31

Wytargałem przepustnice i troche jestem rozczarowany wiazką"czy da sie z tym cos zrobic?" :cry: Sami zobaczcie.Nawet w srodku przpustnicy widac jak na zielonym kablu peka izolacja nagrałem krotki film ale bez dzwieku.. jak ruszam góra dól to chodzi jak wezme na boki równiez chyba ze zle robie?? Czekam co dalej mam z tym robic.Pozdrawiam

#5 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 23 sierpnia 2011 - 07:06

Piękne zdjęcia :)

Wiązka do rekonstrukcji.

Musisz zaopatrzyć się w kable typu FLRY-B o przekroju 0,5 lub 0,75, chociaż spotkałem się, że niektórzy używali kabli głośnikowych w silikonowej izolacji. Po kolei wymieniasz przewody, odlutuj stary i przylutuj nowy - cała filozofia, a jaka satysfakcja jak sam zrobisz.

#6 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 sierpnia 2011 - 13:26

Ok wiec kable do wymiany a jaki przekrój bedzie najlepszy? Czy wymieniac wszystko od A do Z czyli z srodka przepustnicy do kostki"tez z srodka kostki"??Tylko wez te trybiki posciagaj ,wez kostke rozwal;/ czy nie ruszacz tego ? Jezeli chodzi o przepsutnice to w którym miejscu jest luz swiadcacy o uszkodzoniu przepustnicy z tej strony http://imageshack.us...6/p1060268.jpg/ czy z tej co na filmiku??

#7 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 24 sierpnia 2011 - 06:52

Tu masz instrukcję, co prawda od przepustnicy od M104 i po angielsku, ale przyda Ci się: http://w124performance.com/docs/mb/M104 ... wiring.pdf

#8 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpnia 2011 - 19:48

Witam wiązka zrobiona :hmm: ,zostało mi jeszcze przeczyścić przepustnice 'brak w niej luzów" i przesmarować zębatki.. Mam nadzieje ze jutro wszystko poskręcam i napisze jakie przyniosło to rezultaty!! Pozdrawiam Łukasz

#9 Offline   Smok


  • Postów: 83
  • Na forum od: 13 wrz 2008
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpnia 2011 - 10:41

Cześć, podłączam się do tematu, mam ten sam problem, tylko że u mnie jest wszystko zrobione tzn. cała wiązka elektryczna silnika wymieniona na nową, nowe świece NGK V-Line Japan, komp nie pokazuje błędów, niby wszystko ok a jednak nie, dodatkowo dużo pali ( i tu pytanie czy jest możliwość ustawienia mniejszego spalania, wyregulowania mieszanki itp? ), i następna sprawa nierówna praca silnika, poza tym dodając gazu wkręca się w obroty pięknie, ma buta i jeździ dobrze, :hmm: za pomoc w temacie pozdrawiam ;)

#10 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpnia 2011 - 16:42

Witaj! Smok prawdopodobnie z tego co sie dowiedziałem to jest wina przepustnicy na 95% :hmm: ! Moja wiazka w niej na oko była rewelacyjna ale jak ja rozebrałem to tragedia ;/ Mam nadzieje ze to bedzie to.. Jak zamontuje do samochodu, to wtedy sie okaże i napisze..
P.S dowiedziałem sie równiez ze za falowanie obrotow odpowiada "regulator(sterownik) biegu jałowego" ale głowy nie daje :hmm:








Podobne tematy Zwiń