Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201/w124] Wkładka stacyjki - demontaż



80 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   maciek313


  • Postów: 2
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 01 grudzień 2009 - 10:36

Pozdrawiam mam pytanie odnosnie wymiany wkładki stacyjki w 124 dostałem sie do niej ale nie wiem jak ja zdemontować prosze o Pomoc Pozdrawiam Maciek.

#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2221
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 01 grudzień 2009 - 11:13

Kluczyk musi być obrocony w pierwsza pozycje. Jeżeli takiej możliwości nie ma - to bezinwazyjna wymiana wkładki jest niemożliwa.

#3 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 grudzień 2009 - 11:27

maciek313, Wystarczy poszukać na forum...
Proszę: http://www.dvj.pl/st...4/skorowidz.htm

Pozdr

#4 Offline   kesy1


  • Postów: 8
  • Na forum od: 25 sty 2010
  • Miejscowość: Biłgoraj

Napisano 25 styczeń 2010 - 14:19

Wiem, że temat był już wałkowany na różnych forach ale mam jedno pytanie w związku z wyciągnięciem wkładu stacyjki a mianowicie po przekręceniu kluczyka w pozycje 1 nie widze żadnych otworów w które moge włożyć drucik. Problem tkwi w tym że u mnie w tym miejscu znajduje się taka czarna (chyba plastikowa) osłona, która prawdopodobnie zasłania te otwory i teraz moje pytanie: Czy jest jakaś metoda żeby ja sciągnąć czy robi się to metodą prób i błedów? Bardzo proszę o pomoc. Posiadam Mercedesa w202 C200 DIESEL z 1993roku

#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2221
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 styczeń 2010 - 18:59

kesy1 napisał:

w tym miejscu znajduje się taka czarna (chyba plastikowa) osłona
Co to by byla za stacyjka, jakby miala plastikowa oslone. W202 nie ma zadnych otworów i nie stosuje sie zadnych drutów. Jak obrocisz kluczyk do 1 pozycji, to wtedy obracasz ta nakladke o kat ok. 90 stopni i wtedy mozna wyjac bebenek razem z nakladka.

#6 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 styczeń 2010 - 19:31

Gerri napisał:

Jak obrocisz kluczyk do 1 pozycji, to wtedy obracasz ta nakladke o kat ok. 90 stopni i wtedy mozna wyjac bebenek razem z nakladka.
No to w W202 jest jeszcze łatwiej jak w W124. Dobrze wiedzieć, bo kuzyn chyba bedzie musiał wymienić, bo jak wsadzi kluczyć to jest duży luz.
Pozdr

#7 Offline   kesy1


  • Postów: 8
  • Na forum od: 25 sty 2010
  • Miejscowość: Biłgoraj

Napisano 26 styczeń 2010 - 07:10

no nareszcie udlalo się :old: tak jak kolega wyżej napisał wystarczy przekręcić kluczyk w pozycje 1 i obrócić tą czarną osłonę ( nie plastikową tak jak wcześniej pisałem tylko oczywiście metalową ) dalej wszystko już idzie sprawnie i prosto. Dziękuje wszystkim za pomoc i służe pomocą w razie potrzeby (gdyby kotoś miał podobny problem).

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2221
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 26 styczeń 2010 - 08:32

Masz zawsze możliwość podziękować osobie która pomogła w rozwiązaniu problemu. Na dole postu jest przycisk "pomógł " :sciana:

#9 Offline   mietek1


  • Postów: 6
  • Na forum od: 12 gru 2009
  • Miejscowość: Morąg

Napisano 27 styczeń 2010 - 18:13

Witam.A co zrobić jeżeli kluczyka nie można przekręcić co umożliwiło by wyjęcie wkładki a zdjęcie całego mechanizmu stacyjki jest niemożliwe gdyż kluczyk jest zablokowany w pozycji BLOKADY KIEROWNICY.Pozdrawiam MB 124 2.0D 1987 :sad:

#10 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 styczeń 2010 - 18:18

Prosze by ewentualne porady przesyalc do kol. mietek1, na PW. Zamieszczone na "kanale publicznym" beda usuwane :ok:

#11 Offline   SANDRAOSKAR


  • Postów: 2
  • Na forum od: 14 mar 2010
  • Miejscowość: Kamienna Góra

Napisano 30 marzec 2010 - 22:23

Mam W124 250D. Tez mam problem ze stacyjka. Moja czesto sie blokuje. Jest powiazana jakas tasma. Nie wiem jak sie do tego zabrac. Moj e-mail SANDRAOSKAR@INTREIA.PL

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 23:23 ]
pomorze mi ktoś z stacyjką

#12 Offline   Dariusz Suchorz


  • Postów: 21
  • Na forum od: 25 kwi 2010
  • Miejscowość: Pierwoszyno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 230GE
  • Trzeci Mercedes:Jeep Comanche 4,0 4x4
  • Inne auto:Jeep Liberty 3,7 V6

Napisano 25 kwiecień 2010 - 09:52

Witam,
Wczoraj chciałem wymienić wkład stacyjki i po włożeniu pręcika w otwór na okręgu stacyjki wkład nie chciał wyjść.
Co robię nie tak?
Czy ta plastikowa osłonka wychodzi ze stacyjką, czy trzeba ja zdjąć wcześniej?
Chodzi o W201.

#13 Offline   Gerri


  • Postów: 2221
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 kwiecień 2010 - 17:51

Są DWA otwory i trzeba włożyć dwa pręciki. Plastikowy to naokoło jest tylko pierścień ozdobny. Osłona na stacyjce jest metalowa i wychodzi razem z wkładem.

#14 Offline   Dariusz Suchorz


  • Postów: 21
  • Na forum od: 25 kwi 2010
  • Miejscowość: Pierwoszyno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 230GE
  • Trzeci Mercedes:Jeep Comanche 4,0 4x4
  • Inne auto:Jeep Liberty 3,7 V6

Napisano 25 kwiecień 2010 - 18:35

Wkładam druty w oba otwory i nic.
W jednym czuć jakby wciskał zatrzask, w drugim nie.
Mam nową wkładkę i ta ma jeden zatrzask.

#15 Offline   Gerri


  • Postów: 2221
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 kwiecień 2010 - 20:04

Cytat

Mam nową wkładkę i ta ma jeden zatrzask.
Jest to zatrzask mocujący wkładkę. Oprócz tego na dnie stacyjki są DWA półksiężyce mocujące nakładkę stacyjki. Dlatego są potrzebne dwa druty. Pierwszy zwalnia jeden z półksiężyców, drugi równocześnie pozostały półksiężyc + zatrzask o którym piszesz.

#16 Offline   Dariusz Suchorz


  • Postów: 21
  • Na forum od: 25 kwi 2010
  • Miejscowość: Pierwoszyno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 230GE
  • Trzeci Mercedes:Jeep Comanche 4,0 4x4
  • Inne auto:Jeep Liberty 3,7 V6

Napisano 25 kwiecień 2010 - 20:07

Gerri, dzięki, jutro spróbuję jeszcze raz.

#17 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 26 kwiecień 2010 - 22:06

panowie podpinam sie. akcja druty wziela w łeb i w międzyczasie stacyjka umarła na śmierć. pozostało tylko wiercenie. no i zrobiliśmy dziurę o srednicy 1.5 cm....
Dołączona grafika
ma ktoś pomysł co dalej?

Gerri napisał:

Jest to zatrzask mocujący wkładkę. Oprócz tego na dnie stacyjki są DWA półksiężyce mocujące nakładkę stacyjki.

ma ktos może jakieś rysunki albo zdjęcia jak to wygląda?




Dołączona grafika
ale urwał :hahaha:

#18 Offline   piotrek17120


  • Postów: 101
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Chełm
  • Drugi Mercedes:W201 3.0E-24v- M104

Napisano 26 kwiecień 2010 - 22:16

ta pięknie nam szło :hahaha: i wierteł poszło z 5 hehehe :grin: a stacyjka dalej siedzi tak jak siedziała hehe :zeby:

#19 Offline   mlody_lbl


  • Postów: 142
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: LBL

Napisano 20 listopad 2010 - 17:10

Mam problem..włożyłem owe druciki w otwory i chcę zdjąć tą czarną nakrętkę i nie da rady :x ona ma jakiś gwint trzeba wykręcić ją czy po prostu ma zejść..nie chciałem za bardzo robić to siłą dlatego proszę o pomoc :kot:

#20 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopad 2010 - 19:34

Siedzi ciasno, w Twoim przypadku na 17-letnim syfie :) . Gwintu nie ma. Może zbyt płytko wsadzasz - czy druty są prawidłowo zaostrzone i czy czujesz, że coś lekko ustępuje w pewnym momencie wsadzania ich?
Samą czarną tuleję wyciągnąć trudno, bo nie ma za co złapać. Wiec wyciąga się wszystko razem, czyli z wkładką - ciągnąc za kluczyk.