Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201/w124] Wkładka stacyjki - demontaż



80 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Arek-81


  • Postów: 103
  • Na forum od: 31 maj 2008
  • Miejscowość: Mogilno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 listopad 2010 - 03:37

Się podepnę z pytaniem. Czy jest możliwość przeróbki nowej wkładki stacyjki pod stary kluczyk?

#22 Offline   Gerri


  • Postów: 2207
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 21 listopad 2010 - 09:34

Wielokrotnie robiłem to samodzielnie - trzeba mieć tylko trochę zapadek zapasowych (np. z innej, starej stacyjki lub wkładki drzwiowej) gdyż kluczyk ma inny profil, i jest mało prawdopodobne, że uda nam się spasować cały komplet poprzez proste przestawienie zapadek miejscami. Chyba że się zdecydujesz zostawić puste miejsca al wtedy skuteczność zabezpieczenia spada. Niewielkie niedopasowania zapadek można korygować pilniczkiem (lub na papierze ściernym) Generalnie robota prosta i banalna.

#23 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopad 2010 - 09:48

Gerri napisał:

Generalnie robota prosta i banalna.
A klucznicy kasują za to 40-60 zł, więc warto samemu.
Jeszcze jedno: żeby rozebrać bębenek, trzeba wybić taki kołek - wszystko znajdziesz wyszukiwarką na forum.

#24 Offline   Arek-81


  • Postów: 103
  • Na forum od: 31 maj 2008
  • Miejscowość: Mogilno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 listopad 2010 - 00:15

Proste i banalne? Może mi ktoś odpowie jak rozebrać wkładkę stacyjki, żeby te zapadki pokombinować, bo o ile klucznik mi przerobił wkładkę drzwi pod klucz to stacyjki powiedział że nie zrobi, bo nie ma jak rozebrać. Ja też nie wiem jak to ugryźć :?

#25 Offline   figat2


  • Postów: 19
  • Na forum od: 28 cze 2008
  • Miejscowość: Lubartów

Napisano 22 listopad 2010 - 00:56

Osobiście do wymiany wkładek używałem szprych z jakiegoś motocykla. kupowałem wkładki od 190 z dwoma kluczykami jakaś podróba Dopasowywanie wkladek do zamka i starego pomijałem bo miałem centralny z pilotem.

#26 Offline   januszek1971


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2D 1996 "LUCAS"
  • Trzeci Mercedes:W208- CLK200

Napisano 31 lipiec 2013 - 17:12

Panowie podepnę się pod temat.Przeczytałem wszystko o wymianie wkładki stacyjki w W124,i zabrałem się do roboty. No i poległem :( .Po dwóch dniach spędzonych w samochodzie,dorobieniu czterech kompletów drutów (pod różnymi kątami szlifowane końcówki),chyba odpuszczę .Wszystko przez tą czarną osłonę wkładki. Kluczyk jest przekręcony w pierwszym położeniu,wtedy wkładka jest luźna (wypracowana),osłona także jest luźna ,daje się pociągnąć do siebie o ok. 1mm,ma także mały luz przy próbie przekręcenia jej. Jak włożę druty wszystko się usztywnia i ani drgnie,próbowałem ciągnąć za kluczyk kombinerkami i nic. Druty wchodzą na ok. 50-60 mm tak na oko,pod koniec wyczuwam opór który po mocniejszym naciśnięciu ustępuje i druty wchodzą głębiej o jakieś 5mm. Co robię źle? Już trzeci dzień kluczyk zostawiam w stacyjce ,autko zamykam z pilota ;) ,byleby tylko nie przestawić wkładki na zero.

#27 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 lipiec 2013 - 18:59

Może cieńsze druty? Polecam szprychę rowerową, tylko gładką, a nie zardzewiałą. Obcinasz gwint oraz główkę, zaginasz i zaostrzasz. Zaostrzyć trzeba tak jakby "od środka", np. o tak:
http://mb201-124.eu/...post__p__159802
Tylko nie przesadzaj, nie musi być jak bagnet, bo tu nie o to chodzi. Pierwszym razem się cackałem, a jak teraz niedawno przekładałem całą kolbę stacyjki, to wziąłem byle drut i tylko pojeździłem nim po płytce chodnikowej aby nie był taki kanciasty na końcu.

Bardzo musisz się siłować z wsadzaniem drutów? Może jednak kluczyk w złym miejscu. Na zero nie dawaj, wiadomo. Ale weź delikatnie nim poruszaj wokół pozycji ACC podczas wsadzania drutów.
Czy masz jeden drut wygięty w pałąk, czy dwa osobne? Jeśli jeden, to może go rozetnij na dwa - nie będzie naprężeń i będziesz miał pewność, że pod dobrym kątem pchasz.

Tak z ciekawości: parkujesz go na ulicy z tym kluczykiem? Jeśli tak, to jaki stosujesz kamuflaż? :)

#28 Offline   januszek1971


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2D 1996 "LUCAS"
  • Trzeci Mercedes:W208- CLK200

Napisano 31 lipiec 2013 - 20:17

Uff,opanowane :hooray: .Udało się wyciągnąć i to bez problemu ale musiałem kluczyk przekręcić praktycznie w drugie położenie i wtedy poszło na jednym drucie (druty robiłem osobne). Rozebrałem wkładkę i znalazłem 3 zapadki połamane.
Parkuję w garażu,jakieś 50m. od domu ale spokojnie nie spałem ;) .
Teraz mam pytanie,czy mogę jechać bez wkładki, na śrubokręcie do sklepu po nową wkładkę? Chodzi mi o to czy nie załapie blokada,pokręciłem kierownicą wjeżdżając do garażu i niby nie łapie ,ale Wy tutaj macie większe doświadczenie ,wolę się upewnić.
I jeszcze jedno ,gdzie mogę kupić same zapadki ?

Użytkownik januszek1971 edytował ten post 31 lipiec 2013 - 20:38


#29 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 lipiec 2013 - 21:02

Na pewno połamane? Niektóre są dwuczęściowe i to jest normalne:
Dołączona grafika
Raczej są zużyte. Jak dasz adres w prywatnej wiadomości, to Ci mogę jutro wysłać w kopercie zapadki z wkładki od W124 (szeroki kluczyk), ale raczej też nie są idealne. Nowych raczej nie kupisz, chyba że się jakiś klucznik zlituje i odsprzeda. Chociaż nie wiem, czy oni faktycznie operują na nowych, a nie podpiłowują używki.

#30 Offline   januszek1971


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2D 1996 "LUCAS"
  • Trzeci Mercedes:W208- CLK200

Napisano 31 lipiec 2013 - 22:39

Ok. po wnikliwej analizie zdjęcia i moich wkładek stwierdzam że moje zapadki nie są połamane a wytarte ;) ,zabawę w regenerację wkładki przełożę na zimowe wieczory,tym czasem kupię nową wkładkę.
A jak jest z tą jazdą bez wkładki ? Blokada załapie,czy nie?

#31 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 lipiec 2013 - 22:45

Wyświetl postUżytkownik januszek1971 dnia 31 lipiec 2013 - 22:39 napisał

tym czasem kupię nową wkładkę.

Polecam kupić do 190 na wąski klucz. Zawsze dodatkowe zabezpieczenie, bo trudniejsza do pokonania od tej ze 124.

#32 Offline   januszek1971


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2D 1996 "LUCAS"
  • Trzeci Mercedes:W208- CLK200

Napisano 01 sierpień 2013 - 16:36

ok,kupię od 190, a jak jest z tą jazdą bez wkładki,napisze ktoś?

#33 Offline   Gerri


  • Postów: 2207
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 01 sierpień 2013 - 19:34

Wyświetl postUżytkownik januszek1971 dnia 01 sierpień 2013 - 16:36 napisał

jak jest z tą jazdą bez wkładki,napisze ktoś?
Nie ma problemu - nic się nie stanie.

#34 Offline   januszek1971


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2D 1996 "LUCAS"
  • Trzeci Mercedes:W208- CLK200

Napisano 01 sierpień 2013 - 19:46

Nie mogąc doczekać się odpowiedzi na moje pytanie,odpaliłem moja "niunię" i pojechaliśmy w miasto. Po zrobieniu 23 km nic się nie stało. Pooglądałem w stacyjce jak się przesuwa takie malutkie cięgło w czasie przekręcenia jej śrubokrętem,i moja teoria jest taka : aby blokada zaskoczyła to stacyjka musiałaby się cofnąć do pozycji "0" ale wtedy najpierw powinien zgasnąć silnik. Jeżeli napisałem głupoty, poprawcie mnie ;)



Gerri- dzięki.

Użytkownik januszek1971 edytował ten post 01 sierpień 2013 - 19:47


#35 Offline   Gerri


  • Postów: 2207
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 02 sierpień 2013 - 07:20

Stacyjka ma dwa zabezpieczenia przed wysunięciem blokady:
- pierwsze to niewidoczny przez otwór po wkładce mimośród na osi tego elementu który przekręcamy (kluczykiem lub śrubokrętem). Jeżeli w tej chwili cofniemy go śrubokrętem do pozycji "0" to blokada się wysunie. Jednak samoistnie się to nie stanie, bo w kostce stacyjki są dosyć mocne zapadki (kuleczka ze sprężyną). To, czy silnik pracuje czy nie nie ma akurat żadnego wpływu
- drugie zabezpieczenie jest tylko wtedy, jak wkładka jest na swoim miejscu. To ten śmiesznie ukształtowany biały plastik widoczny na dnie otworu bębenka. Działanie jest takie, że nawet jak skręcimy kluczyk do pozycji "0" to blokada się nie wysunie. Wyskoczy dopiero, jak CAŁKOWICIE wyjmiemy kluczyk z otworu stacyjki. Plastik współdziała z tym metalowym prętem wystającym z wkładki stacyjki.

Użytkownik Gerri edytował ten post 02 sierpień 2013 - 07:20


#36 Offline   silne drgania przy skręcie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 03 kwi 2012
  • Miejscowość: koscierzyna
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpień 2013 - 15:20

Wyświetl postUżytkownik kesy1 dnia 26 styczeń 2010 - 07:10 napisał

no nareszcie udlalo się ;) tak jak kolega wyżej napisał wystarczy przekręcić kluczyk w pozycje 1 i obrócić tą czarną osłonę ( nie plastikową tak jak wcześniej pisałem tylko oczywiście metalową ) dalej wszystko już idzie sprawnie i prosto. Dziękuje wszystkim za pomoc i służe pomocą w razie potrzeby (gdyby kotoś miał podobny problem).


#37 Offline   silne drgania przy skręcie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 03 kwi 2012
  • Miejscowość: koscierzyna
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpień 2013 - 15:26

witam
mam ten sam problem odnośnie stacyjki nie mogę wyciągnąć wkładki ,przekręcam kluczyk w 1 pozycję i co dalej , co z tą osłonką prosił bym o precyzyjniejszy opis z góry dzięki
pozdrawiam

#38 Offline   januszek1971


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2D 1996 "LUCAS"
  • Trzeci Mercedes:W208- CLK200

Napisano 17 sierpień 2013 - 14:35

Spróbuj przekręcać kluczyk bardziej w prawo,jednocześnie kombinując drutem ,u mnie też nie wyszła idealnie w pierwszym położeniu,kluczyk był przekręcony prawie poziomo.

#39 Offline   silne drgania przy skręcie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 03 kwi 2012
  • Miejscowość: koscierzyna
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpień 2013 - 19:16

dzięki za odpowiedż
zrobiłem dokładnie jak podpowiedział januszek 1971 musiałem bardziej w prawo przekręcić kluczyk w prawo i wyczułem jednym drucikiem ten otwór i wkład stacyjki wyszedł

#40 Offline   januszek1971


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.2D 1996 "LUCAS"
  • Trzeci Mercedes:W208- CLK200

Napisano 01 wrzesień 2013 - 20:37

Kolego nie dla mnie zasługi ;)