Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Wkładka stacyjki - demontaż



80 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   Aero


  • Postów: 367
  • Na forum od: 04 lis 2011
  • Miejscowość: Beskidy
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 TE 89'

Napisano 09 sierpnia 2016 - 09:35

Koledzy,

W jednym z moich aut wystąpił problem z przekręceniem kluczyka. Kierownica zablokowana, kluczyk ani drgnie, więc WD-40 do ręki, narzędzia dentystyczne, delikatne gmeranie kluczykiem i godzina prób.

Po godzinie, co dziwne, wkładka odzyskała trochę ruchomości, ale w przeciwną stronę do pożądanej - w lewo, w prawo natomiast ani drgnęła (no, może 1-2 mm). Przy zmianie (gmerającego) znajomy pociągnął tak, że kluczyk złamał się w środku, i to na przewężeniu w taki sposób, że nie sposób go wyjąć. Po kolejnych próbach poddał się ten pierwszy kapsel z prostokątnym nacięciem i on jakby się obraca w koło, ale cała wkładka stoi. Zauważyłem jednak, że przekręcenie samego kapsla w pozycje "1" daje mi dostęp do otworów na druty które wchodzą tam dość głęboko (nie miałem "dedykowanych". wkładałem zwykły drucik na próbę. Wobec tego moje pytania:

1.) Czy uda mi się w ten sposób wyjąć bębenek? Za co ciągnąć w przypadku pozostawionego w środku ułamanego kluczyka?

2.) Jeśli odpowiedź na pierwsze pytanie to "nie", w takim razie co z tym zrobić? Czytałem tu wszystkie wątki o stacyjkach ale mam wrażenie że za każdym razem odpowiedź która by mi pomogła była z wiadomych względów kierowana na priv. Pomóżcie, bo auto nie stoi pod domem, i jest silna potrzeba ewakuowania go z dotychczasowego miejsca postoju do garażu, a tam już mogę grzebać na spokojnie i wymieniać sobie bębenki.



#62 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2016 - 09:55

Wyświetl postUżytkownik Aero dnia 09 sierpnia 2016 - 09:35 napisał

.) Czy uda mi się w ten sposób wyjąć bębenek?
Tak, a przynajmniej w W201. Za co ciągnąć? Za cokolwiek, wkładka powinna sama troszkę odskoczyć.

#63 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 11 sierpnia 2016 - 20:53

MUSI być przekręcony bębenek. Przekręcenie szyldu nic ci nie da. Na tym etapie co opisujesz wymontował bym stacyjkę (trzeba zeszlifować kołek który ją trzyma w obudowie kolumny kierownicy), stacyjka w imadło i delikatne obcięcie kątówką brzegu czarnej nakładki. (przy podstawie) Jest pewna szansa, że ocaleje blokada - jednak nakładka i wkład do wyrzucenia. Jeżeli ktoś to robi po raz pierwszy, to prawdopodobnie szkody będą większe.

#64 Offline   GregJozefow


  • Postów: 67
  • Na forum od: 19 sie 2015
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Corsiarka

Napisano 01 września 2016 - 07:17

Witam,
nie używajcie WD40 ten preparat działa odwrotnie od zamierzeń, wymywa i wysusza zapadki zamiast je posmarować !!! Do uruchomienia kluczyka może pomóc smar silikonowy w sprayu. Zaaplikować i cierpliwie próbować przekręcić kluczyk a najlepiej jeszcze jak mamy drugi kluczyk ( mniej wytarty).

#65 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 01 września 2016 - 07:35

Ale WD-40 wymywa brud. Potem możesz stosować smar silikonowy, ale na początek trochę WD powinno pomóc.

#66 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 26 września 2016 - 14:28

Witam, potrzebuję zdemontować stycznik (włącznik) brzęczyka ostrzegającego o nie wyłączonych światłach (montowany na rurze stacyjki).
Wygląda na to że ma on jakiś plastikowy zatrzask, który trzyma go na miejscu uniemożliwiając jego wysunięcie.
Jak to ugryźć? Czy jest jakaś konkretna pozycja stacyjki w której można go zdjąć?

Dołączona grafika

#67 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 26 września 2016 - 15:43

Wyjmiesz go w każdej pozycji kluczyka w której bolec blokady jest schowany (kierownica odblokowana). Przy bolcu wysuniętym zniszczysz wyłącznik przy wysuwaniu. Średni śrubokręt płaski przyłóż do wyłącznika i stuknij w niego młoteczkiem.

#68 Offline   jarekSY


  • Postów: 15
  • Na forum od: 21 gru 2016
  • Miejscowość: BYTOM
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:AUDI 80 B4 1.9 TDI

Napisano 02 marca 2017 - 11:27

Witam ,panowie ja trochę z innej beczki czy miał ktoś z was przypadek że po zmianie wkładki w stacyjce jest całkowity brak blokady.Stara wkładka wyszła szybko i sprawnie wkładając nową wydawało mi się jest ustawiona dobrze w pozycji 1 .Weszła bez żadnych oporów lecz jest brak blokady nawet przy wyciągniętym kluczyku ,przejechałem parę kilometrów żeby sprawdzić czy kierownica się czasem nie będzie blokować podczas jazdy i jest OK.Przy próbie wyjęcia nowej wkładki czuć moment kiedy szprychy wchodzą luzno potem na coś natrafiają i dalej wchodzą luzno, niestety wkładki nie da rady wyjąć .Czy jest jakiś inny knif żeby to bezboleśnie opanować, dodam że wyjmując kluczyk w pozycji 0 niema charakterystycznego pstrykńięćia które uruchamiało blokadę kierownicy czekam na wasze sugestię pozdrawiam jarek.

#69 Offline   jarekSY


  • Postów: 15
  • Na forum od: 21 gru 2016
  • Miejscowość: BYTOM
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:AUDI 80 B4 1.9 TDI

Napisano 07 marca 2017 - 17:36

Wyświetl postUżytkownik jarekSY dnia 02 marca 2017 - 11:27 napisał

Witam ,panowie ja trochę z innej beczki czy miał ktoś z was przypadek że po zmianie wkładki w stacyjce jest całkowity brak blokady.Stara wkładka wyszła szybko i sprawnie wkładając nową wydawało mi się jest ustawiona dobrze w pozycji 1 .Weszła bez żadnych oporów lecz jest brak blokady nawet przy wyciągniętym kluczyku ,przejechałem parę kilometrów żeby sprawdzić czy kierownica się czasem nie będzie blokować podczas jazdy i jest OK.Przy próbie wyjęcia nowej wkładki czuć moment kiedy szprychy wchodzą luzno potem na coś natrafiają i dalej wchodzą luzno, niestety wkładki nie da rady wyjąć .Czy jest jakiś inny knif żeby to bezboleśnie opanować, dodam że wyjmując kluczyk w pozycji 0 niema charakterystycznego pstrykńięćia które uruchamiało blokadę kierownicy czekam na wasze sugestię pozdrawiam jarek.


#70 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 07 marca 2017 - 21:12

Pewnie kupiłeś jakąś podróbę - to się nie dziw. Zresztą prawdę mówiąc to nawet w oryginale takie cuda się zdarzały. Zazwyczaj jak blokada przestawała po montażu wkładki współpracować wystarczyło wyjąć wkładkę i wsadzić jeszcze raz. Po wyjęciu wkładki dobrze jest sprawdzić drut na wkładce który odpowiada za "zapadanie" blokady po wyjęciu kluczyka. Drutowe narzędzie do demontażu jak wchodzi to ma iść lekko, potem trochę ciężej, znowu lekko i końcowe 2 mm znowu ciężko. Może sobie go źle skonstruowałeś i dlatego nie wchodzi do końca.








Podobne tematy Zwiń