Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Wkładka stacyjki - demontaż



80 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   SANDRAOSKAR


  • Postów: 2
  • Na forum od: 14 mar 2010
  • Miejscowość: Kamienna Góra

Napisano 30 marca 2010 - 22:23

Mam W124 250D. Tez mam problem ze stacyjka. Moja czesto sie blokuje. Jest powiazana jakas tasma. Nie wiem jak sie do tego zabrac. Moj e-mail SANDRAOSKAR@INTREIA.PL

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 23:23 ]
pomorze mi ktoś z stacyjką



#12 Offline   Dariusz Suchorz


  • Postów: 21
  • Na forum od: 25 kwi 2010
  • Miejscowość: Pierwoszyno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 230GE
  • Trzeci Mercedes:Jeep Comanche 4,0 4x4
  • Inne auto:Jeep Liberty 3,7 V6

Napisano 25 kwietnia 2010 - 09:52

Witam,
Wczoraj chciałem wymienić wkład stacyjki i po włożeniu pręcika w otwór na okręgu stacyjki wkład nie chciał wyjść.
Co robię nie tak?
Czy ta plastikowa osłonka wychodzi ze stacyjką, czy trzeba ja zdjąć wcześniej?
Chodzi o W201.

#13 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 kwietnia 2010 - 17:51

Są DWA otwory i trzeba włożyć dwa pręciki. Plastikowy to naokoło jest tylko pierścień ozdobny. Osłona na stacyjce jest metalowa i wychodzi razem z wkładem.

#14 Offline   Dariusz Suchorz


  • Postów: 21
  • Na forum od: 25 kwi 2010
  • Miejscowość: Pierwoszyno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 230GE
  • Trzeci Mercedes:Jeep Comanche 4,0 4x4
  • Inne auto:Jeep Liberty 3,7 V6

Napisano 25 kwietnia 2010 - 18:35

Wkładam druty w oba otwory i nic.
W jednym czuć jakby wciskał zatrzask, w drugim nie.
Mam nową wkładkę i ta ma jeden zatrzask.

#15 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 kwietnia 2010 - 20:04

Cytat

Mam nową wkładkę i ta ma jeden zatrzask.
Jest to zatrzask mocujący wkładkę. Oprócz tego na dnie stacyjki są DWA półksiężyce mocujące nakładkę stacyjki. Dlatego są potrzebne dwa druty. Pierwszy zwalnia jeden z półksiężyców, drugi równocześnie pozostały półksiężyc + zatrzask o którym piszesz.

#16 Offline   Dariusz Suchorz


  • Postów: 21
  • Na forum od: 25 kwi 2010
  • Miejscowość: Pierwoszyno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 230GE
  • Trzeci Mercedes:Jeep Comanche 4,0 4x4
  • Inne auto:Jeep Liberty 3,7 V6

Napisano 25 kwietnia 2010 - 20:07

Gerri, dzięki, jutro spróbuję jeszcze raz.

#17 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 26 kwietnia 2010 - 22:06

panowie podpinam sie. akcja druty wziela w łeb i w międzyczasie stacyjka umarła na śmierć. pozostało tylko wiercenie. no i zrobiliśmy dziurę o srednicy 1.5 cm....
Dołączona grafika
ma ktoś pomysł co dalej?

Gerri napisał:

Jest to zatrzask mocujący wkładkę. Oprócz tego na dnie stacyjki są DWA półksiężyce mocujące nakładkę stacyjki.

ma ktos może jakieś rysunki albo zdjęcia jak to wygląda?




Dołączona grafika
ale urwał :hahaha:

#18 Offline   piotrek17120


  • Postów: 101
  • Na forum od: 01 mar 2009
  • Miejscowość: Chełm
  • Drugi Mercedes:W201 3.0E-24v- M104

Napisano 26 kwietnia 2010 - 22:16

ta pięknie nam szło :hahaha: i wierteł poszło z 5 hehehe :grin: a stacyjka dalej siedzi tak jak siedziała hehe :zeby:

#19 Offline   mlody_lbl


  • Postów: 142
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: LBL

Napisano 20 listopada 2010 - 17:10

Mam problem..włożyłem owe druciki w otwory i chcę zdjąć tą czarną nakrętkę i nie da rady :x ona ma jakiś gwint trzeba wykręcić ją czy po prostu ma zejść..nie chciałem za bardzo robić to siłą dlatego proszę o pomoc :kot:

#20 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2010 - 19:34

Siedzi ciasno, w Twoim przypadku na 17-letnim syfie :) . Gwintu nie ma. Może zbyt płytko wsadzasz - czy druty są prawidłowo zaostrzone i czy czujesz, że coś lekko ustępuje w pewnym momencie wsadzania ich?
Samą czarną tuleję wyciągnąć trudno, bo nie ma za co złapać. Wiec wyciąga się wszystko razem, czyli z wkładką - ciągnąc za kluczyk.








Podobne tematy Zwiń