Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Wkładka stacyjki - demontaż



80 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 lipca 2013 - 22:45

Wyświetl postUżytkownik januszek1971 dnia 31 lipca 2013 - 22:39 napisał

tym czasem kupię nową wkładkę.

Polecam kupić do 190 na wąski klucz. Zawsze dodatkowe zabezpieczenie, bo trudniejsza do pokonania od tej ze 124.



#32 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 01 sierpnia 2013 - 16:36

ok,kupię od 190, a jak jest z tą jazdą bez wkładki,napisze ktoś?

#33 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 01 sierpnia 2013 - 19:34

Wyświetl postUżytkownik januszek1971 dnia 01 sierpnia 2013 - 16:36 napisał

jak jest z tą jazdą bez wkładki,napisze ktoś?
Nie ma problemu - nic się nie stanie.

#34 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 01 sierpnia 2013 - 19:46

Nie mogąc doczekać się odpowiedzi na moje pytanie,odpaliłem moja "niunię" i pojechaliśmy w miasto. Po zrobieniu 23 km nic się nie stało. Pooglądałem w stacyjce jak się przesuwa takie malutkie cięgło w czasie przekręcenia jej śrubokrętem,i moja teoria jest taka : aby blokada zaskoczyła to stacyjka musiałaby się cofnąć do pozycji "0" ale wtedy najpierw powinien zgasnąć silnik. Jeżeli napisałem głupoty, poprawcie mnie ;)



Gerri- dzięki.

Użytkownik januszek1971 edytował ten post 01 sierpnia 2013 - 19:47


#35 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 02 sierpnia 2013 - 07:20

Stacyjka ma dwa zabezpieczenia przed wysunięciem blokady:
- pierwsze to niewidoczny przez otwór po wkładce mimośród na osi tego elementu który przekręcamy (kluczykiem lub śrubokrętem). Jeżeli w tej chwili cofniemy go śrubokrętem do pozycji "0" to blokada się wysunie. Jednak samoistnie się to nie stanie, bo w kostce stacyjki są dosyć mocne zapadki (kuleczka ze sprężyną). To, czy silnik pracuje czy nie nie ma akurat żadnego wpływu
- drugie zabezpieczenie jest tylko wtedy, jak wkładka jest na swoim miejscu. To ten śmiesznie ukształtowany biały plastik widoczny na dnie otworu bębenka. Działanie jest takie, że nawet jak skręcimy kluczyk do pozycji "0" to blokada się nie wysunie. Wyskoczy dopiero, jak CAŁKOWICIE wyjmiemy kluczyk z otworu stacyjki. Plastik współdziała z tym metalowym prętem wystającym z wkładki stacyjki.

Użytkownik Gerri edytował ten post 02 sierpnia 2013 - 07:20


#36 Offline   silne drgania przy skręcie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 03 kwi 2012
  • Miejscowość: koscierzyna
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2013 - 15:20

Wyświetl postUżytkownik kesy1 dnia 26 stycznia 2010 - 07:10 napisał

no nareszcie udlalo się ;) tak jak kolega wyżej napisał wystarczy przekręcić kluczyk w pozycje 1 i obrócić tą czarną osłonę ( nie plastikową tak jak wcześniej pisałem tylko oczywiście metalową ) dalej wszystko już idzie sprawnie i prosto. Dziękuje wszystkim za pomoc i służe pomocą w razie potrzeby (gdyby kotoś miał podobny problem).


#37 Offline   silne drgania przy skręcie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 03 kwi 2012
  • Miejscowość: koscierzyna
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2013 - 15:26

witam
mam ten sam problem odnośnie stacyjki nie mogę wyciągnąć wkładki ,przekręcam kluczyk w 1 pozycję i co dalej , co z tą osłonką prosił bym o precyzyjniejszy opis z góry dzięki
pozdrawiam

#38 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 17 sierpnia 2013 - 14:35

Spróbuj przekręcać kluczyk bardziej w prawo,jednocześnie kombinując drutem ,u mnie też nie wyszła idealnie w pierwszym położeniu,kluczyk był przekręcony prawie poziomo.

#39 Offline   silne drgania przy skręcie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 03 kwi 2012
  • Miejscowość: koscierzyna
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpnia 2013 - 19:16

dzięki za odpowiedż
zrobiłem dokładnie jak podpowiedział januszek 1971 musiałem bardziej w prawo przekręcić kluczyk w prawo i wyczułem jednym drucikiem ten otwór i wkład stacyjki wyszedł

#40 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 01 września 2013 - 20:37

Kolego nie dla mnie zasługi ;)








Podobne tematy Zwiń