Skocz do zawartości




[R129] EssiRS SL500 1994 - wyścigowy lansowóz


107 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 12 czerwca 2016 - 17:07

535d F10 ma 313KM 680Nm i 8 biegową skrzynie. Przegrać z takim to nie wstyd.
Najbliższe rezultaty będą na przyszły sezon, bo plany są ambitne.

m00n teraz mam z tyłu opony semi slick w rozmiarze 275/35/18 i jestem z tego zestawu zadowolony. Opony typu UHP nawet w rozmiarze 315/30/18 Yokohamy nie dawały rady.



#42 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 18 czerwca 2016 - 11:54

Ciąg dalszy modyfikacji i przygotowań do poniedziałkowych zawodów, wyloty na masce i poprawione malowanie przedniej maski, błotników i przedniego grilla:
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zawieszenie poprawione, nowe sprężyny, z tyłu, samochód poszedł na glebę, poprawiony skok zawieszenia z przodu i z tyłu, geometria ustawiona zgodnie z moimi oczekiwaniami, naprawione i pokasowane błędy z poduszek powietrznych (uszkodzony moduł poduszek podczas montażu manualnej skrzyni) i inne.

#43 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 21 czerwca 2016 - 20:08

Tak więc udało się dojechać na Tor Poznań na Track Day. Chłopaki z ODS rozebrali te koło i napompowali. Wszystko było o dziwo ok. Opona trzymała ciśnienie. Żadnych problemów, bicia, dosłownie niczego.
Przejechałem na tych oponach całe zapoznanie z trasą, a następnie ze cztery okrążenia w ramach sesji z pomiarem czasu, po czym wydarzyło się coś takiego:
https://youtu.be/Xe6LI6-qSCM

Całe szczęście, że skończyło się wszystko bez większych konsekwencji, bo na końcu tej prostej mam już ponad 200km/h.
Ciekawe jaka będzie odpowiedź na reklamację do producenta.

#44 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 22 czerwca 2016 - 09:58

Zmontowałem film z mojego najlepszego przejazdu z tego dnia na Torze Poznań:
https://youtu.be/Kz9AHLzY5G8

Z czasu jestem zadowolony, chociaż oglądając film widzę dużo rzeczy, które wymagają poprawienia.
Na pewno można jeszcze szybciej pojechać.

#45 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 24 czerwca 2016 - 18:00

Panowie, ostatni film z najlepszymi momentami z Tor Poznań Track Day z perspektywy mojego Mercedesa R129 SL500.
https://youtu.be/Xzvil2tBLIQ

#46 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 24 czerwca 2016 - 18:20

Myślę, że jak zaczniesz pokazywać jak przebiegają poszczególne mody ze zdjęciami z warsztatu, galeria wzbudzi większe zainteresowanie. To nie jest racing forum :D

#47 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 24 czerwca 2016 - 19:12

Na razie nic nie modyfikuję, więc mogę jedynie dzielić się filmami gdzie widać efekty dotychczasowych modyfikacji.
Następne duże modyfikacje zostawiam na zimę.

Nie liczę na wielką popularność tematu. Wystarczy że zaglądają tu osoby które interesuje inne spojrzenie na "starego Mercedesa".
Posty pisane powyżej były zamieszczane podczas wyłączenia forum, bo ja miałem dostęp.

Użytkownik EssiRS edytował ten post 24 czerwca 2016 - 19:20


#48 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 25 czerwca 2016 - 07:25

Pokazujesz efekty modyfikacji, ale nie jak one przebiegają:D A to jest różnica :D Każdy ma swoje tajemnice :D Jeszcze taki drugi SL by się pojawiał w Polsce czy Europie...a to pewnie było niefajne dla Ciebie :D Rozumiem :D

#49 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 25 czerwca 2016 - 09:49

Kolego jest znowu dokładnie odwrotnie niż piszesz. To co tutaj pokazuję to nie robota typu "wymieniam gumki w zawieszeniu" czy "umyłem samochód". Na takie opisy szkoda mi czasu, chociaż na pewno takie wpisy zwiększają popularność tematu.

Masz napisane konkrety z czego są poszczególne elementy. Jak czy ty czy ktoś inny zacznie to składać i gdzieś utknie to na pewno pomogę.
Podstawowa zasada, jak nie wiesz od czego zacząć taką czy inną modyfikację to jeszcze jest za wcześnie żeby ją zaczynać, bo nawet nie będziesz wiedział czy zrobiłeś to dobrze czy coś odpadnie przy dużej prędkości. Ja do tego ręki nie przyłożę.

Masz jeszcze jakieś konkretne pytania odnośnie samochodu, bo chyba znowu zbaczamy z tematu.

#50 Offline   inutile


  • Postów: 1 455
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 czerwca 2016 - 10:45

Myślałeś o tym aby jakoś zmniejszyć masę tegoż auta? Pisałeś już że nie myślisz o wybebeszaniu wnętrza, jednak na pewno coś da się z niego wyjąć tudzież dorobić z kompozytów lekkich :) Skoro dało się wsadzić manuala z BMW (choć jak sam mi powiedziałeś wielu uznawało to za kwestię niemożliwą do ogarnięcia) to na pewno da się zrobić np. klapę bagażnika z włókna szklanego (taki przykład z kapelusza wzięty).
Oraz czy w ogóle zmniejszenie masy o choćby 100 kg ma sens i będzie odczuwalne.








Podobne tematy Zwiń