Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Servotronic -wspomaganie


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   starmb140


  • Postów: 16
  • Na forum od: 21 gru 2015
  • Miejscowość: goleniow
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 4.2l 1992r.

Napisano 14 maja 2016 - 21:44

Witam forumowiczów.
Opiszę mój problem. W140, 4.2l 92r. Gdy kupiłem auto, kierownica chodziła dość ciężko. Raz na jakiś czas pojawiało się super wspomaganie i zanikało po ok.30s - tak jakby dostawało sygnał, że jest już prędkość autostradowa - a ja dalej na parkingu. Wykonałem kilka testów. Zmierzyłem napięcie na zaciskach servotronica i wyszło mi 2,4V. Podczas jazdy jest też 2,4V i nie reaguje na prędkość. Podłączyłem 12V bezpośrednio pod zaciski i wspomaganie jest super. Kierownicą kręcę jednym palcem. Czyli servotronic jest sprawny. Wnioskuję, że jakiś moduł podaje nieprawidłowe dane o prędkości. Tylko który - może ktoś wie?. Po kablach nie dojdę, bo wchodzą pod komputer i nic nie widać. A może to błędne dane z czujnika ABS. Może ktoś ma jakieś pomysły. Stardiagnoza nie pokazuje żadnych błędów. Pozdrawiam.

Użytkownik starmb140 edytował ten post 14 maja 2016 - 21:48




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maja 2016 - 21:53

A wejdź w moduł PML i podejrzyj, co masz w current values. Przejedź się i zobacz, czy dobrze widzi prędkość nie widać głupot w parametrach.

#3 Offline   starmb140


  • Postów: 16
  • Na forum od: 21 gru 2015
  • Miejscowość: goleniow
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 4.2l 1992r.

Napisano 15 maja 2016 - 10:50

No raczej nie wejdę, bo stardiagnoza to w serwisie, pod ręką nie mam - ale dzięki. A jakiś tańszy Interface zakupić? Jest coś godnego polecenia? Żeby diodą nie błyskać. Gdybym wiedział, który moduł za to odpowiada, to można go elektrycznie sprawdzić. Może jakiś opornik, kondek czy coś tam się zestarzało i padło.

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 maja 2016 - 11:30

Zmienną siłą wspomagania steruje moduł PML znajdujący się w skrzynce modułów, pod maską z prawej strony na podszybiu. Modułu raczej nie sprawdzisz elektrycznie. Najprostsza i jedyna dobra metoda to zapiąć SD i podejrzeć parametry pracy. On chyba nawet nie jest diagnozowalny kodami błyskowymi.

#5 Offline   starmb140


  • Postów: 16
  • Na forum od: 21 gru 2015
  • Miejscowość: goleniow
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 4.2l 1992r.

Napisano 15 maja 2016 - 13:52

A orientujesz się czy da się za pomocą SD ustawić inne parametry pracy tego modułu? Może coś się rozprogramowało. Czy tylko służy do odczytu. A może kupić ten moduł i podmienić. Trzeba go jakoś zaprogramować? Można go wyjąć (uprzednio odłączając aku)? Może jakieś podzespoły nie trzymają parametrów.

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 maja 2016 - 14:11

Wyświetl postUżytkownik starmb140 dnia 15 maja 2016 - 13:52 napisał

A orientujesz się czy da się za pomocą SD ustawić inne parametry pracy tego modułu?

Z tego co pamiętam, to nie.

Wyświetl postUżytkownik starmb140 dnia 15 maja 2016 - 13:52 napisał

A może kupić ten moduł i podmienić

Zacznij od porządnej diagnostyki, nie tylko czytania błędów.

Wyświetl postUżytkownik starmb140 dnia 15 maja 2016 - 13:52 napisał

Trzeba go jakoś zaprogramować?

Nie trzeba

Wyświetl postUżytkownik starmb140 dnia 15 maja 2016 - 13:52 napisał

Można go wyjąć (uprzednio odłączając aku)?

Można - 4 śrubki na ampula 4 mocujące pokrywę skrzynki. Moduł siedzi na wcisk, trzeba delikatnie podważyć. Ma naklejkę PML, więc łatwo zidentyfikować.

#7 Offline   kostek


  • Postów: 108
  • Na forum od: 30 lip 2015
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140

Napisano 16 maja 2016 - 11:41

od jakiej prędkości powinna być różnica w silę wspomagania.

#8 Offline   starmb140


  • Postów: 16
  • Na forum od: 21 gru 2015
  • Miejscowość: goleniow
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 4.2l 1992r.

Napisano 18 maja 2016 - 13:11

Wyświetl postUżytkownik kostek dnia 16 maja 2016 - 11:41 napisał

od jakiej prędkości powinna być różnica w silę wspomagania.

Niestety nie wiem, ale dzisiaj jadę na SD, więc dowiem się od speca. Może będzie wiedział.
Po moim ostatnim wypięciu modułu PML, przeczyszczeniu styków i włożeniu samochód zwariował.
Po odpaleniu, jak jest zimny chodzi dobrze, ale obroty sż wysokie i nie spadają. Po przejechaniu kilku km i wrzuceniu na N lub P, obroty falują między 1K a 2K.
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jest to samo. Gdy wrzucę bieg na "D" to samochód chce ruszyć z piskiem, bo ma wysokie obroty.
Podczas jazdy praca silnika jest taka jakby jechał na ssaniu. Nie wiem, może coś z przepustnicą.
Zobaczę co powie SD to opiszę.

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 maja 2016 - 13:27

Nie patrzcie tylko na kody błędów - parametry bieżące są ważniejsze. Trzeba tylko wiedzieć, jakie powinny być prawidłowe, aby znaleźć usterkę.

#10 Offline   starmb140


  • Postów: 16
  • Na forum od: 21 gru 2015
  • Miejscowość: goleniow
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 4.2l 1992r.

Napisano 18 maja 2016 - 14:50

Tylko skąd wziąć prawidłowe parametry. Gdyby była tabelka i można porównywać, to nie byłoby postów na forum z problemami.








Podobne tematy Zwiń