Skocz do zawartości




[W124] maciejbenz 2.6E 1993


55 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   maciejbenz


  • Postów: 84
  • Na forum od: 12 kwi 2014
  • Miejscowość: bstok
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 maja 2016 - 23:04

Ahoj! W przypływie odwagi wzmocnionej zimnym piwem przedstawiam Wam mojego sztrucla/padło/gruzina. Samochód kupiłem pod wpływem chwili, kompletnie bez przemyślenia - kierując się wyłącznie sercem. Teoretycznie i praktycznie najgorsza opcja powiecie. Pewnie tak, jednak znając typowe bolączki W124 obszedłem go dwa razy dookoła, zajrzałem pod maskę i nawet to nie potrafiło mnie powstrzymać ;). Reasumując serce zabiło, rozum przeliczył na szybko szekle na koncie i pewny swego kupiłem typową allegrową "bazę". Dlaczego? Fajny VIN, jakiś tam potencjał i co najważniejsze - ten egzemplarz może stać i zbierać kurz zestreczowany czekając na piękne czasy dobrobytu, które kiedyś muszą nadejść :D . Był wstęp, czas na fakty:
VIN: WDB1240261B720417
a po naszemu:
Engine 103940 10 037966 Gearbox 717433 06 077917

040 - black - czarny
211 - dyferencjał o ograniczonym poślizgu (ASD)
221 - lewy przedni fotel regulowany elektrycznie
222 - prawy przedni fotel regulowany elektrycznie
240 - wskaźnik temperatury zewnętrznej
261A - czarne skóry
281 - sportowa kierownica i drążek zmiany biegów obszyte skórą
291 - airbag dla pasażera z przodu
300 - schowek z przodu
412 - elektryczny szyberdach odsuwany i odchylany
430 - tylne zagłówki
524 - zabezpieczenie lakieru
531 - elektryczna (automatyczna) antena
540 - elektryczna roleta tylnej szyby
543 - daszki przeciwsłoneczne z lusterkami podświetlanymi
570 - przedni podłokietnik ze schowkiem
584 - cztery elektryczne szyby
591 - wszystkie szyby atermiczne, tylna ogrzewana, szkło bezpieczne jednowarstwowe
600 - wycieraczki reflektorów
611 - lampki kurtynowe (podświetlanie parkingu przy wysiadaniu w drzwiach)
620 - kontrola spalin
653 - sportowa karoseria z alufelgami 8-ramiennymi
731 - drewniane wykończenia: dymiony korzeń orzecha włoskiego
752 - radio Mexico 2000 RDS
814 - system aktywnego subwoofera
873 - podgrzewane przednie fotele

poza VINem: instalacja gazowa :stick:
Były fakty, czas na slajdy:

silnik po otworzeniu maski:
Dołączona grafika
(po demontażu akumulatora plus dolotu powietrza z rury od odkurzacza i usunięciu paromilimetrowej izolacji składającej się z pyłu i piasku)

takie tam z zaskoczenia :E :
Dołączona grafika

inspekcja w trakcie. wyleci tunel, reszta wygłuszenia. trzeba zrobić porządek po poprzednim właścicielu "audiofilu":
Dołączona grafika

cewka, oops! :D
Dołączona grafika

Jakie plany? Dzielnie latałem przy nim dwa dni notując wszystko co trzeba z nim zrobić. Powiem szczerze, że jestem mile zaskoczony. Blacharsko naprawdę ok, mechanicznie średnio, wizualnie słabo. Pracując przy nim weekendowo powinienem ogarnąć go w jakiś rok - dwa. Celem jest auto weekendowe, wycieczkowe, cieszące uszy i oczy.


Tak, gaz wylatuje jako pierwsza naprawa.



#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 30 maja 2016 - 11:05

Nie podoba mi się 2.6 w 124. Niepotrzebna opcja,za dużo pali w stosunku do 2.3 a za słabo jeździ w stosunku do 3.0. Ale manual lubieeeję ;)

Kierunkowie złego barwa posiadają- pierwszy! ;)

Użytkownik Sawyer edytował ten post 30 maja 2016 - 11:06


#3 Offline   maciejbenz


  • Postów: 84
  • Na forum od: 12 kwi 2014
  • Miejscowość: bstok
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 maja 2016 - 11:33

Prawda, to pierwszy mercedes w którym bardziej podoba mi sie manual od ASB :hooray: .
No tak, zapomniałem o kierunkach ;). W założeniu ma być fabryka nie licząc czekających w garażu 16" 8-loch.

#4 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 30 maja 2016 - 18:05

Wyświetl postUżytkownik maciejbenz dnia 29 maja 2016 - 23:04 napisał

wyleci tunel, reszta wygłuszenia. trzeba zrobić porządek po poprzednim właścicielu "audiofilu":
Jak bym widział patroszenie mojej sztuki. Na szczęście uzupełniłem brakujące klocki oryginalnego audio i pozostało mi polutować kabelki "jak cza".

+1 do marchewkowych kierunków.
+1 do wyciepania instalacji elpidżi w kosmos.
+1 do samozaparcia :)

Fajny VIN. Dodaję do śledzonych galerii :)

#5 Offline   maciejbenz


  • Postów: 84
  • Na forum od: 12 kwi 2014
  • Miejscowość: bstok
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2016 - 12:56

Wyświetl postUżytkownik maciejd dnia 30 maja 2016 - 18:05 napisał

+1 do samozaparcia
Przyda się, dzięki. Mogę przy nim grzebać tylko w weekendy, więc jest czas na regenerację sił i świeże podejście w kolejny weekend.

Z kronikarskiego obowiązku - dzisiaj pojazd został przerejestrowany na mnie. Nie wiem czemu, ale zawsze się stresuje, że będzie brakowało jakiegoś świstka i miła pani w okienku przestanie być miła... Na szczęście to już za mną, MB trafił na emeryturę do wujka Maćka :D .

Żeby nie zanudzać:
Dołączona grafika
Roleta nie chodzi, gdzieś coś jest przyblokowane na ślizgach i sobie zgrzyta po wduszeniu guzika. W sumie pikuś, ważne, że "prund" dochodzi.
Skóry w bdb stanie, jestem pod wrażeniem. Siedzisko kierowcy bez przetarć i przebarwień. Umyć, zakonserwować. Myjka parowa czy chemia?

#6 Offline   tragarz


  • Postów: 252
  • Na forum od: 14 wrz 2011
  • Miejscowość: Piła
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2016 - 16:40

Zestaw colorlouck plus wosk od nich na fotele

#7 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2016 - 17:51

Fajny wypas. Co z tym LPG, wywalasz czy zostaje? Dużo szkód poczynił?
Z dupereli - gałkę zmieniłbym :E

#8 Offline   maciejbenz


  • Postów: 84
  • Na forum od: 12 kwi 2014
  • Miejscowość: bstok
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2016 - 21:39

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 31 maja 2016 - 17:51 napisał

Fajny wypas. Co z tym LPG, wywalasz czy zostaje? Dużo szkód poczynił?
Z dupereli - gałkę zmieniłbym :E
LPG poleci, nawet nie sprawdzałem czy działa. Nawet nie wiedziałbym jak to sprawdzić :E . Szkód nie zauważyłem, na benzynie odpala i na benzynie jeździ. W tym wątku przerabianie fabryki to druciarstwo, jakkolwiek to brzmi patrząc na powyższe obrazki.
Identyczną gałkę znalazłem na alledrogo, tak samo jak mieszek, który wyrzuciłem jeszcze przed fotką. 15zł plus wysyłka, a muszę przyznać, że sprawia (gałka) naprawdę dobre wrażenie. Jestem skłonny ją zostawić, poważnie.

#9 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2016 - 23:20

Wybacz, nie doczytałem w 1 poście.
Normalnie - pstryczek załączasz lagą w odległości 1,5 metra od auta i czekasz na dalszy rozwój wydarzeń :E Nie żartuję! W E30 miałem taką fantastyczną instalacje, że wężyk od gazu szedł po kolektorze wydechowym :E kable do jednostki sterującej były całe w izolacji, zaś listwę wtrysków mogłem wyjąć palcami. Też nie odważyłem się tego zestawu odpalać, cała rzeźba została wypruta i zutylizowana w dniu zakupu :E

#10 Offline   maciejbenz


  • Postów: 84
  • Na forum od: 12 kwi 2014
  • Miejscowość: bstok
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 czerwca 2016 - 19:36

Z racji ciągłego braku czasu w ostatnich tygodniach dopiero teraz miałem okazję ubrudzić sobie łapki.

Było czym, dzisiejszy odcinek sponsoruje Karcher :D . Każdy powód jest dobry do kupna zabawki dla dużych chłopców :D .

Niestety czasu miałem tylko na jedną rundę. Spłynęło jakieś 90% syfu, trzeba będzie powtórzyć.
Dołączona grafika

Gaz spod maski wywalony, została jeszcze butla w bagażniku i przewody pod podłogą. Tu jednak pojawia się pierwsze pytanie. Rozumiem, że gaz/parownik nagrzewany jest płynem chłodniczym. U mnie gazownik podpiął się między pompkę wody a powrót z nagrzewnicy do bloku (?). Zastosował dwa trójniki jak na foto poniżej. Rozumiem, że usuwam trójniki, łączę rury ze sobą i wszystko gra. Dobrze kombinuję, czy pominę w ten sposób jakiś obieg?
Dołączona grafika

Trójniki w kółeczkach, poprowadzone z nich przewody wędrowały do parownika.

Ogólnie lista zakupów potrzebnych do zrobienia silnika i osprzętu przy jednym podejściu rośnie, ale nie ma dramatu. W zasadzie na już muszę kupić tylko cewkę i amortyzator napinacza. Reszta typu gumowe wężyki, plastiki, pompa wody, kopułka, termostat to zwykła prewencja i ochota na wrzucenie nowych gratów do tego kociołka.








Podobne tematy Zwiń