Witam,
jako nowy właściciel W140 s500 L mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. O mercedesach za wiele jeszcze nie wiem, więc liczę na podpowiedzi- problem mam następujący- coś robi zwarcie na bezpieczniku nr 21 pod maską- bezpiecznik ten odpowiada za nawiew kabiny, po zmianie bezpiecznika przekręcam kluczyk na zapłon i od razu przepala bezpiecznik. Panel klimy wyświetla temperature, przyciski wszystkie działają, słychać jak klapki nawiewu zamykają się, ale wentylator nie rusza się. Sprawdzałem kostki przy wentylatorze, brak jakichkolwiek oznak korozji, wszystko jak nowe, nic nie zaśniedziałe...
Może podpowiecie gdzie szukać zwarcia, co może jeszcze robić zwarcie? po odłączeniu kostki od wentylatora nadal przepala bezpiecznik...
Jakieś sugestie?
pozdro
0
W140 brak nawiewu kabiny- zwarcie
Rozpoczęty przez maciek500, maj 31 2016 21:32
15 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 31 maja 2016 - 21:32
#2
Napisano 01 czerwca 2016 - 18:21
Ale sprawdzalas te wentylatory na podszybiu czy te za atrapa ?
#3
Napisano 01 czerwca 2016 - 19:18
Użytkownik bujemuje dnia 01 czerwca 2016 - 18:21 napisał
Ale sprawdzalas te wentylatory na podszybiu czy te za atrapa ?
Na chłopski rozum wziałem się za wentylator kabiny na podszybiu, a nie wentylatory chłodnicy. A co mają wentylatory chłodnicy do nadmuchu w kabinie to pojęcia nie mam- pierwsze słyszę.
#4
Napisano 01 czerwca 2016 - 21:38
Jak masz na wierzchu to sprawdź na krótko wentylator. Gdzieś tam obok jest chyba "sterownik" a raczej stabilizator wentylatora. Sprawdź zwarcia z masą na kablach, sprawdź czy pod bezpiecznikami nic nie styka do masy. Auto takie kupiłeś czy to się stało nagle?
#5
Napisano 02 czerwca 2016 - 07:22
maciek500, Dwie rzeczy mi przychodzą do głowy. Rezystor dmuchawy ale piszesz, że odpinałeś od niego kostkę więc to nie to. Druga sprawa to gdzieś czytałem że sam panel/sterownik klimatyzacji potrafi robić zwarcie. Dobrze by było ustawić panel w pozycje 0 i wtedy sprawdzić no ale nei ma jak bo od razu bezpiecznik wywala. Chyba że na chwilę dać większy bezpiecznik wyłączyć szybko panel przyciskiem 0 wyłączyć zapłon, zmienić bezpiecznik na normalny i sprawdzić. Rozumiem, że kostkę od regulatora obrotów wentylatora odłączyłeś i od strony dmuchawy i od strony sterownika? Nie pamiętam jak tam przewody szły już.
Użytkownik m00n edytował ten post 02 czerwca 2016 - 07:26
#6
Napisano 02 czerwca 2016 - 13:11
Dokładnie tak jak mówisz robiłem. Prad odlaczony od rezystora i od wentylatora, panel tez na pozycje zero... i nadal to samo.
Włożenie większego bezpiecznika może mieć skutki katastrofalne, już kiedyś tak zrobiłem w innym aucie i skończyło się to na duzych wydatkach.
A czy układ wentylacji posiada jakiś przekaźnik? Jeśli tak to gdzie on jest?
Włożenie większego bezpiecznika może mieć skutki katastrofalne, już kiedyś tak zrobiłem w innym aucie i skończyło się to na duzych wydatkach.
A czy układ wentylacji posiada jakiś przekaźnik? Jeśli tak to gdzie on jest?
#7
Napisano 02 czerwca 2016 - 20:45
maciek500, Przekaźniki znajdują się za puszką z bezpiecznikami, bliżej szyby ale nie wiem czy któryś odpowiada za nawiew. Może masz coś jeszcze pod ten bezpiecznik podpięte niefabrycznego? Jakaś rzeźba poprzedniego właściciela?
Ale chwila, bezpiecznik 21 odpowiada za: Heating wipe/wash, outside mirror, tr. oil cooler (control Unit A/C) także masz trochę rzeczy do sprawdzenia. Za klime i nawiewy odpowiada bezpiecznik 20.
Ale chwila, bezpiecznik 21 odpowiada za: Heating wipe/wash, outside mirror, tr. oil cooler (control Unit A/C) także masz trochę rzeczy do sprawdzenia. Za klime i nawiewy odpowiada bezpiecznik 20.
#8
Napisano 02 czerwca 2016 - 21:19
Użytkownik m00n dnia 02 czerwca 2016 - 20:45 napisał
maciek500, Przekaźniki znajdują się za puszką z bezpiecznikami, bliżej szyby ale nie wiem czy któryś odpowiada za nawiew. Może masz coś jeszcze pod ten bezpiecznik podpięte niefabrycznego? Jakaś rzeźba poprzedniego właściciela?
Ale chwila, bezpiecznik 21 odpowiada za: Heating wipe/wash, outside mirror, tr. oil cooler (control Unit A/C) także masz trochę rzeczy do sprawdzenia. Za klime i nawiewy odpowiada bezpiecznik 20.
Ale chwila, bezpiecznik 21 odpowiada za: Heating wipe/wash, outside mirror, tr. oil cooler (control Unit A/C) także masz trochę rzeczy do sprawdzenia. Za klime i nawiewy odpowiada bezpiecznik 20.
Upewnię się jutro czy aby na pewno ten bezpiecznik mi przepala, może pomyliłem numer.
A w rzeźby poprzedniego właściciela to raczej wątpię, bo auto kupiłem od 1go własciciela, jest w stanie niemalże fabrycznym, jedyne modyfikacje to zmiana radia na jakieś niesamowite sony z lat .90 które w panelu ma kaseciaka, a obsługuje do tego zmieniarke na 10CD, navi dvd, kasety md i tuner tv wraz z ekranem... takiego cuda nie widziałem nigdy na oczy:)
Ale oprócz nawiewu to chyba nie działają wycieraczki reflektorów. Będę wyciągał reflektory żeby zmienić im szkła to sprawdzę co z silniczkami jest czemu nie chca działać.
#9
Napisano 02 czerwca 2016 - 22:13
A masz webasto?
#10
Napisano 02 czerwca 2016 - 23:09
Webasto brak
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W124] brak prądu w gnieździe zapalniczki po włączeniu świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|