Skocz do zawartości




- - - - -

Jaki dyfer do 190 z w 124/202 do wiekszych mocy.


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 czerwca 2016 - 10:21

Witam,
Potrzebuje wymienić most w swojej 190-tce ponieważ ukrecilem juz 3 lacznik walu z dyfrem a mam tego dość przy czym nie chce pakować się w tunningowe rozwiązania a seryjne do większej mocy. Niestety juz krzyzaki z walu i dyfra sa obite wiec chce wymienić,komlet i tu ważne kilka pytan. Przelozenie nie jest dla mnie takie istotne ale raczej długie. Istotne jest wytzymalosc i srednica tego lacznika gumowego zeby to wytrzymywalo wieksza moc. Pytania to:
1) z jakiej wersji silnikowej najlepiej włożyć taki dyfer i czy z w124 czy w202.
2) czy jak bedzie dyfer z w124 to jak dopasować wal czyli do tego dyfra musi być odpowiedni rozstaw śrób no ale dyfry sa dłuższe i automatycznie wal musi być krótszy ale czy wystarczy kupic wal od podpory do dyfra i czy wejdzie na wieloklin przy podporze ?
3) jak kwestia polosi i ich podlaczenia ewentualnie dlugosci ?
Auto jest bez abs-u ale dla mnie to nie ma znaczenia czy dyfer jest taki czy inny chodzi mi o to co musze miec aby włożyć taki komplet ? Czy np będę musial spawać i wyważać wal zeby do,mojego walu skrócić go i przyspawac wiemszy krzyzak ? (juz mam spawany wal ze wzgledu na swap w profesjonalnym zakladzie z wywazeniem i nie obawiam sie takiej przerobki)
przepraszam ze bledy bo pisze z telefonu. Prosze o pomoc zeby skompletowac taki zestaw co zeby to pojezdzilo :)



#2 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 11 czerwca 2016 - 23:46

A zacznijmy od tego co masz seryjnego pod maska i co rzezbione

#3 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 czerwca 2016 - 18:05

Seryjnie bya to 190 2.0E 118km 86r. Silnik za bardzo nie ma znaczenia bo jest od bmw m52b28 skrzynia tez jest z bmw i wal jest spawany w miedzy skrzynia a podpora i oczywiście wyważony. Teraz jest 200KM ale ma być więcej jednak to jeszcze troche czasu natomiast chciałbym to zrobic juz z Glowa. Tak jak pisałem przelozenie nie jest takie istotne ale chodzi mi o to z czego tali zestaw mógłbym fajnie dopasować (zestaw czyli dyfer i dalej polisie, wal itp )

#4 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 czerwca 2016 - 21:23

Mówiłem przez telefon- kawałek wału z dużej głowy i krzyżak do dyfra.

#5 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 czerwca 2016 - 19:02

Ale i to i to mam roz**** wiec chce juz dyfer zmienić na większy i o ile wal to z dlugoscia i krzyzakiem sobie ogarne to jak kwestia polosi. Ni i z czego najlepiej to wrzucić ? Jak np z wrzuceniem dyfra z innych modeli.

#6 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 czerwca 2016 - 23:08

Najsensowniejszy będzie z 3.0 24v.

#7 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 czerwca 2016 - 17:59

Ok to bede szukal od 3.0 plus lacznik walu plus tylna czesc walu teraz pytanie co z polosiami ?

#8 Offline   elmer


  • Postów: 94
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2016 - 21:15

Łącznik elastyczny wału dorobi Ci firma z jaki tylko chcesz.
Np. w Olkuszu: poliuretany.olkusz.pl

#9 Offline   astra945


  • Postów: 56
  • Na forum od: 24 wrz 2014
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2016 - 22:08

Ok ale to jest samochód cywilny a nie na tor. Staram się iść w rozwiązania które byly stosowane w danej marce np z,innych modeli,zeby dostępność czesci byla odpowiednia. Domyślam się ze poliuretan jest wytrzymaly ale jak padnie to auto stoi. A po takiej przerobce np z w124 wystarczy dany element zamówić. Inna histora to to ze,190 ma mala glowe ktora 200km nie wytrzymuje bo juz słychać dyfer a,co jak ma być wiece ?

#10 Offline   S124


  • Postów: 70
  • Na forum od: 06 gru 2014
  • Miejscowość: Głowno
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:6 Trabantów

Napisano 24 czerwca 2016 - 23:42

Wyświetl postUżytkownik astra945 dnia 24 czerwca 2016 - 22:08 napisał

Domyślam się ze poliuretan jest wytrzymaly ale jak padnie to auto stoi
Dołączona grafika
Myśle ze tak szybko nie padnie :)








Podobne tematy Zwiń