2
[w124] Klimatyzacja wymiana kompresora z r12 na r134a
Rozpoczęty przez budi, cze 07 2016 21:37
15 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07 czerwca 2016 - 21:37
Witam!
Po nabiciu klimy nowym czynnikiem R12 i olejem, okazało się że mam problem z kompresorem. Nie jest on wstanie wytworzyć ciśnienia niezbędnego do pracy ukł,(na wysokich obrotach coś tam podnosi się manometr). Mam sprężarkę 10P15C wg. speca od klimy.
Jest możliwość wymiany na 10PA17C z W124 rok 93 wizualnie sprężarki wyglądają całkiem podobnie z tym że ta "nowa" jest na r134a, czy po wymianie będę musiał jeszcze coś więcej przerabiać??
Ew. jaką inna sprężarkę można założyć?
Po nabiciu klimy nowym czynnikiem R12 i olejem, okazało się że mam problem z kompresorem. Nie jest on wstanie wytworzyć ciśnienia niezbędnego do pracy ukł,(na wysokich obrotach coś tam podnosi się manometr). Mam sprężarkę 10P15C wg. speca od klimy.
Jest możliwość wymiany na 10PA17C z W124 rok 93 wizualnie sprężarki wyglądają całkiem podobnie z tym że ta "nowa" jest na r134a, czy po wymianie będę musiał jeszcze coś więcej przerabiać??
Ew. jaką inna sprężarkę można założyć?
#2
Napisano 08 czerwca 2016 - 12:11
Co nabiłeś teraz ? r12 czy r134a ?
#3
Napisano 08 czerwca 2016 - 15:32
Zapoznaj się z tym dokumentem, to serwisówka z opisem przejścia z R12 na R134A
http://www.w124perfo...3.83r134aSI.pdf
http://www.w124perfo...3.83r134aSI.pdf
#4
Napisano 08 czerwca 2016 - 17:52
Użytkownik m104 dnia 08 czerwca 2016 - 12:11 napisał
Co nabiłeś teraz ? r12 czy r134a ?
Z tej serwisówki wynika ze można podmienić kompresor (jeżeli jest dostępna wersja na r134a, szkoda tylko ze nie ma podanych konkretnych nr części) pytanie czy ten który wyżej podałem będzie pasował p&p czy trzeba będzie jeszcze coś z elektryka pogrzebać, bo koleś od klimy gadał że ten kompresor co mam ma jakiś czujnik obrotów i jak wsadzę jakiś inny to może być z tym problem i trzeba elektrykę przerabiać.
#5
Napisano 09 czerwca 2016 - 14:14
Mam podobny problem z klimatyzacją. Układ w moim samochodzie (300CE rocznik 1991) jest napełniony R12. Kilka dni temu przeprowadziłem "dochodzenie" w sprawie przejścia na czynnik R134. Zebrałem następujące informacje:
1. Sprężarka od R12 może zostać pod warunkiem wymiany uszczelnień i dokładnego wypłukania ze starego oleju. Zresztą z serwisówki, do której link podano we wcześniejszym poście (PanzerIV) też wynika, że stary kompresor można zachować.
2. Przewody gumowe/metalowo-gumowe należy wymienić. Jeśli guma jest już stara (a jest) to przy napełnieniu R134 straci szczelność - cząsteczki R134 są znacznie mniejsze niż R12 co powoduje większą skłonność do wycieków czynnika.
3. Należy DOKŁADNIE odessać czynnik i olej z układu, a następnie cały układ DOKŁADNIE wypłukać. Oleje pracujące z R12 i R134 łagodnie mówiąc się nie tolerują.
4. Wymiana osuszacza (oczywistość) i wszelkich dostępnych uszczelnień.
Drogi na skróty raczej nie ma. Zwłaszcza wymiana wszelkich elementów gumowych i dokładne opróżnienie i wypłukanie układu nie może być pominięte przy konwersji.
Pozdrawiam
1. Sprężarka od R12 może zostać pod warunkiem wymiany uszczelnień i dokładnego wypłukania ze starego oleju. Zresztą z serwisówki, do której link podano we wcześniejszym poście (PanzerIV) też wynika, że stary kompresor można zachować.
2. Przewody gumowe/metalowo-gumowe należy wymienić. Jeśli guma jest już stara (a jest) to przy napełnieniu R134 straci szczelność - cząsteczki R134 są znacznie mniejsze niż R12 co powoduje większą skłonność do wycieków czynnika.
3. Należy DOKŁADNIE odessać czynnik i olej z układu, a następnie cały układ DOKŁADNIE wypłukać. Oleje pracujące z R12 i R134 łagodnie mówiąc się nie tolerują.
4. Wymiana osuszacza (oczywistość) i wszelkich dostępnych uszczelnień.
Drogi na skróty raczej nie ma. Zwłaszcza wymiana wszelkich elementów gumowych i dokładne opróżnienie i wypłukanie układu nie może być pominięte przy konwersji.
Pozdrawiam
Użytkownik Marcin1967 edytował ten post 09 czerwca 2016 - 14:16
#8
Napisano 09 czerwca 2016 - 18:29
To nie wiązał bym awarii sprężarki ze zmianą czynnika. Może po prostu przed nabiciem była niesprawna. Wątpię żeby wersje R12/R134A znacząco różniły się konstrukcyjnie (oprócz materiałów uszczelnień). Ani na tłoczkach, ani na głowicach sprężarki nie ma uszczelnień gumo podobnych, więc nawet gdyby "zjadł" je nowy czynnik to nie powinno to spowodować utraty sprężenia, a na pewno nie od razu. Uszczelnienia są pomiędzy kolejnymi fragmentami sprężarki, ale wtedy czynnik uciekałby na zewnątrz.
Rozważ zmianę sprężarki.
Szkoda że nie sprawdziłeś czy sprężarka działała przed nabiciem (w jakimś zakładzie czy choćby zatykając przewody palcem), była by jasna sytuacja i na nabiciu byś oszczędził.
Rozważ zmianę sprężarki.
Szkoda że nie sprawdziłeś czy sprężarka działała przed nabiciem (w jakimś zakładzie czy choćby zatykając przewody palcem), była by jasna sytuacja i na nabiciu byś oszczędził.
Użytkownik PanzerIV edytował ten post 09 czerwca 2016 - 18:31
#9
Napisano 09 czerwca 2016 - 19:40
I ile za to zapłaciłeś? Ciekawe który warsztat Ci napełnił układ R12, kiedy jest on już od wielu lat zakazany w stosowaniu. Nie ma mowy o legalnym przechowywaniu butli z R12 nie mówiąc już o jakimolwiek użytkowaniu w serwisie.
#10
Napisano 09 czerwca 2016 - 21:04
Aha a ja przeczytałem że nabił R134a
Może nabili "zamiennikiem" R12 (R401A czy innym) ale nie tłumaczyli się dokładnie.
Może nabili "zamiennikiem" R12 (R401A czy innym) ale nie tłumaczyli się dokładnie.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[R129] Dorabianie klucza |
Mercedes SL, SLK | Uhlenhaut |
|
||
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
[r129] schematy instalacji, instrukcje napraw, instrukcje ob |
Mercedes SL, SLK | olo_gsm |
|
|