Skocz do zawartości




- - - - -

Problem z silnikiem


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   jakone90


  • Postów: 6
  • Na forum od: 13 cze 2016
  • Miejscowość: Ozorków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2016 - 15:31

Witam

Mam problem tego typu że silnik piję mi wodę. Na jakieś 100 km muszę dolewać ok 3 litrów, niekoniecznie chcę go remontować a mogę po kosztach zakupić silnik 3.2 i teraz pytanie do ogarniętych ludzi. Czy ten silnik wejdzie plug and play czy jest rzeźba w karoserii typu odsuwanie skrzyni itp? No i: orientacyjnie jakie są dodatkowe koszta. Nie mam ograniczonego budżetu na realizację planów ale nigdy wcześniej nie robiłem nic takiego w Merasiu :)



#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 13 czerwca 2016 - 15:47

Wyświetl postUżytkownik jakone90 dnia 13 czerwca 2016 - 15:31 napisał

Czy ten silnik wejdzie plug and play
Nie wejdzie

Wyświetl postUżytkownik jakone90 dnia 13 czerwca 2016 - 15:31 napisał

czy jest rzeźba w karoserii
Jest, trzeba ciąć pas przedni. Musisz kupić całe auto z silnikiem 3.2, bo będziesz potrzebował mnóstwa elementów, swap tym trudniejszy że w W201 wcale te silniki nie wychodziły. Sam silnik włożyć to jedno (i tak się nagimnastykujesz żeby go porządnie zainstalować), dochodzi skrzynia, wał, most, hamulce, zawieszenie, elektryka...

Wyświetl postUżytkownik jakone90 dnia 13 czerwca 2016 - 15:31 napisał

orientacyjnie jakie są dodatkowe koszta
Nie wiem ile zapłacisz za silnik/dawcę części, ale myślę że same koszta robocizny przekroczą bez kłopotu 5 tysięcy.

Bez kłopotu, z kłopotami (które z dużym prawdopodobieństwem się pojawią, choćby konieczność spawania nieplanowanego albo rzeźbienia w kablach) bliżej 7 tysięcy.

3 litry na 100 kilometrów? A nie kapie skądś przypadkiem po prostu? Silnik tyle by nie przepalił, no chyba że jest autentycznym trupem. Zostawia za sobą zasłonę dymną?

Użytkownik Sawyer edytował ten post 13 czerwca 2016 - 15:49


#3 Offline   jakone90


  • Postów: 6
  • Na forum od: 13 cze 2016
  • Miejscowość: Ozorków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2016 - 15:55

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 13 czerwca 2016 - 15:47 napisał

Nie wejdzie

Jest, trzeba ciąć pas przedni. Musisz kupić całe auto z silnikiem 3.2, bo będziesz potrzebował mnóstwa elementów, swap tym trudniejszy że w W201 wcale te silniki nie wychodziły. Sam silnik włożyć to jedno (i tak się nagimnastykujesz żeby go porządnie zainstalować), dochodzi skrzynia, wał, most, hamulce, zawieszenie, elektryka...

Nie wiem ile zapłacisz za silnik/dawcę części, ale myślę że same koszta robocizny przekroczą bez kłopotu 5 tysięcy.

Bez kłopotu, z kłopotami (które z dużym prawdopodobieństwem się pojawią, choćby konieczność spawania nieplanowanego albo rzeźbienia w kablach) bliżej 7 tysięcy.

3 litry na 100 kilometrów? A nie kapie skądś przypadkiem po prostu? Silnik tyle by nie przepalił, no chyba że jest autentycznym trupem. Zostawia za sobą zasłonę dymną?

żadnej zasłony nie zostawiam, silnik ma moc jak na te lata to nawet nieźle chodzi bez problemu wyciągam nim 190 a co do silnika to mam całego dawce na oku, jest to clk320 po koleżeńsku będę go miał za 2500 zł

#4 Offline   jakone90


  • Postów: 6
  • Na forum od: 13 cze 2016
  • Miejscowość: Ozorków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2016 - 15:57

Autem dojeżdżam do pracy do niemiec z polski równe 100km dziennie w jedną stronę dlatego chcę mieć niezawodny silnik i niedrogi w utrzymaniu. Czyli lepiej lisować 3.0 24v niż okazyjnie kupić clk?

#5 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 13 czerwca 2016 - 17:14

Przełożenie będzie Cię więc kosztować jakieś 7-10 tysięcy. To CLK czemu takie tanie?

I skąd pomysł że 320 jest tani w utrzymaniu? LPG w planie?

#6 Offline   jakone90


  • Postów: 6
  • Na forum od: 13 cze 2016
  • Miejscowość: Ozorków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2016 - 18:38

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 13 czerwca 2016 - 17:14 napisał

Przełożenie będzie Cię więc kosztować jakieś 7-10 tysięcy. To CLK czemu takie tanie?

CLK tanie bo z niemiec od kolegi w sumie

I skąd pomysł że 320 jest tani w utrzymaniu? LPG w planie?

Kolega miał taki motor w aucie i nie miał z niż absolutnie żadnych kłopotów, sam jeździłem tym autem i silnik spisywał się b. dobrze a co do LPG to od razu po swapie planuje założyć tym bardziej że silnik ma przebieg 202000 i nie miał gazu


#7 Offline   jakone90


  • Postów: 6
  • Na forum od: 13 cze 2016
  • Miejscowość: Ozorków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2016 - 19:10

Czyli jaki silnik najlepiej wrzucić do tej budy żeby w miarę się zbierało auto mało paliło i przede wszystkim żeby nie było rzeźby?

Użytkownik jakone90 edytował ten post 13 czerwca 2016 - 19:30


#8 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 13 czerwca 2016 - 19:36

Szczerze mówiąc najlepiej ogarnąć ten silnik który jest. Jak chcesz trochę więcej mocy, nieznacznego wzrostu spalania i prostej roboty to załóż 2.3 136Hp bo to będzie plug & play, ale silnik nie nadaje się do gazu. Każdy inny swap będzie wymagał rzeźby w komorze silnika i w elektryce, to wygeneruje koszty i utrudni projekt.

Pod LPG ewentualnie czterocylindrowe 2.2 150Hp z tym że jak pisałem wymaga to trochę gimnastyki i nie będzie tanie.








Podobne tematy Zwiń