Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Wyje i huczy podczas jazdy.



53 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2014 - 13:19

Aha :) Nie mniej u mnie (odpukać) dyfer i czysty i suchy a co najważniejsze cichy ;) A grzał się wówczas?

Tak czy inaczej zakładam się, że wył tym bardziej, im większe miał obciążenie, prawda? :)

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 26 listopada 2014 - 13:21




#22 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2014 - 14:41

jaszek7777, Od momentu kupna dał o sobie znać tylko przy prędkości 90 km/h jak już jechałem więcej lub też mniej nie było go słuchać. No jak już się rozsypał to grzał się jak stara k..... Tak jak już pisałem wcześniej ciągnął się za mną siwy dym...

#23 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 listopada 2014 - 11:27

Odebralem samochod od mechanika:) wymieniony dyfer, polosie, tuleje, przeguby i jakies pierdoly:) okazalo sie ze skrzynia mi cieknie to od razu ja zrobili, weszlo az 2litry oleju lacznie w dyfer i skrzynie... Teraz nic nie buczy nie swiszczy i znowu swiat jest piekny:)

#24 Offline   kacperz


  • Postów: 7
  • Na forum od: 22 sie 2015
  • Miejscowość: Bodzentyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 października 2015 - 19:08

Witam!

Mam problem, po wymianie podpory wału zaczęło huczeć podczas przyśpieszania i jazdy.
Czy to wadliwe łożysko w podporze, czy coś może innego ?

Proszę o pomoc.


Link do mojego filmiku przedstawiającego mój problem:

https://www.youtube....eature=youtu.be

#25 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 05 października 2015 - 19:55

Wyświetl postUżytkownik kacperz dnia 05 października 2015 - 19:08 napisał

po wymianie podpory wału

Popuść śruby mocujące podporę do nadwozia i dokręć na nowo.

#26 Offline   Andrzej13


  • Postów: 71
  • Na forum od: 09 gru 2013
  • Miejscowość: Dzierżoniów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3,2 + LPG 1992

Napisano 14 czerwca 2016 - 17:01

Witam, mam problem w mercedesie 190 2,5D, uciążliwe buczenie z tyłu samochodu, tylko nie wiem czy to łożysko, wał, czy dyfer. Dodam że mam czasem tak że przy nabieraniu prędkości tak od 50-90km/h czuje dziwne wibracje na kierownicy. Powyżej ustają ale buczenie nadal słychać. Co to może być? Przeszukałem forum i znalazłem że łożysko w którymś z tylnych kół. Ktoś coś?

wytaptane z mojego Huałeja



#27 Offline   seweryn24


  • Postów: 406
  • Na forum od: 10 sie 2014
  • Miejscowość: Północ
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL 320 R129 1995r.

Napisano 14 czerwca 2016 - 17:30

Podnieś auto i pokręć kołami, jak będzie to łożysko to usłyszysz. Skontroluj też stan ogumienia, być może masz gdzieś na oponie jakieś uszczerbienie i buczy.

#28 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 14 czerwca 2016 - 19:56

Wyświetl postUżytkownik Andrzej13 dnia 14 czerwca 2016 - 17:01 napisał

dziwne wibracje na kierownicy

Pewnie koła masz niewyważone z przodu.

A co do buczenia z tyłu to słyszysz to z którejś strony? Dyfer jeśli buczy to często w zależności od dodania gazu. A łożysko koła bywa że zabuczy "bardziej" np. na zakręcie. Podnieś stabilnie tył, wbij bieg, odpal i nasłuchuj jak się koła kręcą.

#29 Offline   inutile


  • Postów: 1 457
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 czerwca 2016 - 20:11

Do listy potencjalnych podejrzanych dodałbym również łożysko podpory wału. Dyfer bardziej wyje niż buczy, jak ktoś kiedyś jechał Ikarusem na pewno skojarzy ten dźwięk, chyba że jest już na totalnym wykończeniu.

#30 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 14 czerwca 2016 - 20:12

Bez oporu może nie buczeć. Z fusów wywróżyłem że to łożysko podpory wału. Te wibracje przy 50km/h można by z tym połączyć, ale by trzeba wyeliminować złe wyważenie kół. A tak na serio to miałem podobnie w 300D. Przy 50-60 tak buczało/ drgało że budą trząsło. Podczas jazdy wydawało się że to z tyłu. Roboty z tym mało, koszt niewielki, a jak niewymieniane było to i tak warto wymienić ( 20zł chyba kosztuje łożysko). Oznacz sobie tylko wał na łączeniu. Z łożyskami kół jest więcej roboty i kosztów. A z tego co pamiętam to dyfer w mercedesie jak wyje to przez "chwilę" potem zgrzyta przez "chwilę" a potem to już pada totalnie. Większość "wyjących dyfrów" to wyjące łożyska wewnętrzne półosi ( te na dyfrze), a te padają ostatnie ze wszystkich w aucie.

Użytkownik Wichu edytował ten post 14 czerwca 2016 - 20:26









Podobne tematy Zwiń