[S124] SzymonFotograf 2.2E 1993
#21
Napisano 30 czerwca 2016 - 19:31
Wojtek, znam dość dobrze techniki i powiem Ci szczerze że trudno mi się jakoś ustosunkować. Czasem mnie bierze na takie kombinacje, szukam fajnego klimatu i poniekąd wyciągając szumy też można coś osiągnąć. Wezmę sobie jednak do serca, będę nad tym pracował
#22
Napisano 30 czerwca 2016 - 19:36
Użytkownik wojtek81 dnia 30 czerwca 2016 - 17:25 napisał
Przecież szumy straszne wyłażą.
Może ze statywem spróbuj?
Jak już rozmawiamy o zdjęciu, to bardziej drażni mnie, że na fotografii przyciąga wzrok wszystko, tylko nie samochód. Na większości w kadrze są elementy, które w sumie dało się pominąć lekko przekadrowując lub w 10 sekund w PS6, który był użyty do obróbki.
A samochód fajny. Schludny. Skóra fajnie wygląda, sprawia wrażenie bardzo miękkiej i miłej w dotyku.
#23
Napisano 30 czerwca 2016 - 21:48
#24
Napisano 01 lipca 2016 - 12:23
Użytkownik maciejd dnia 30 czerwca 2016 - 19:36 napisał
Użytkownik maciejd dnia 30 czerwca 2016 - 19:36 napisał
Użytkownik SzymonFotograf dnia 30 czerwca 2016 - 19:31 napisał
Pamiętaj, że to nie analog, gdzie faktycznie użytym materiałem determinowało się klimat foty - różne błony miały różną charakterystykę i w zależności jak je się naświetlało dostawałeś różne efekty. Oczywiście sam proces wywołania miał także kolosalne znaczenie. Użyta chemia, a w skrajnych przypadkach także jej temperatura... Już nie mówię, że później wszystko zależało także od tego jaki papier naświetlałeś w jakiej chemii...
Dziś masz cyfrowy zapis i cyfrową ciemnię w domu - ciemnię, w której jednym suwakiem "na żywo" osiągasz efekt, na który w ciemni tradycyjnej trzeba było pracować i to z jasnym planem: "jak to zrobić?".
Tam nie było CTRL-Z.
Tam każda pomyłka to był zmarnowany papier, a w skrajnych przypadkach zmarnowana błona i stracone ujęcia.
Nie rób sobie pod górkę i naświetlaj sceny poprawnie.
Im niższa czułość przetwornika tym mniejszy szum - SZUM - nie piękne, analogowe ziarno, tylko CYFROWY SZUM - BŁĘDNE PIKSELE.
One dają klimat?
Naświetlaj poprawnie, a wszelakiej fantazji wodze popuszczaj w post processingu - szum dodasz sobie zawsze, a straconych detali już nie odzyskasz.
Ponadto zawsze będziesz miał poprawny materiał wyjściowy, na przyszłość.
I nie fotografuj w JPG.
Od razu przerzuć się na surówki.
Jeśli lubisz eksperymenty, to trafiony w punkt RAW pozwoli Ci wydostać jeszcze "po dwie działki" w każdą stronę histogramu.
A to bardzo dużo miejsca na eksperymenty.
Taka rada od starszego kolegi
#25
Napisano 01 lipca 2016 - 13:48
Użytkownik wojtek81 dnia 01 lipca 2016 - 12:23 napisał
Fotografuje się auto, to aparat w tryb auto się ustawia chyba, nie?
Kuźwa, nie pomyślałem o tym, że to tryb właśnie do tego!
Użytkownik wojtek81 dnia 01 lipca 2016 - 12:23 napisał
To, co widać na blachach fury
Zderzak przedni ( drugie zdjęcie ). Szumi dookoła las.
Nie popadajmy w paranoję, bo te focie to raczej nie będą wołane w formacie elewacji pajaca kultury. Nie ma co z lupą po cropach 100% biegać. Apel mój nie zmienia faktu, że Twoje uwagi o przywiązywaniu wagi do materiału wyjściowego i używaniu formatu RAW są absolutnie zasadne. Inaczej można robić foty telefonem i będą takie, lub lepsze. A łapa od dźwigania sprzętu nie boli
Użytkownik maciejd edytował ten post 01 lipca 2016 - 13:50
#26
Napisano 27 lipca 2016 - 18:43
Po pierwsze, pochwalę się że bezproblemowo udało się zrobić ponad 1000km jednego dnia nie schodząc poniżej 100km/h, od tej pory wiem że mogę mu zaufać w dalsze trasy
Dalej wyliczając, Guma przy przepustnicy wymieniona, wymieniona przepływka na BOSHowską, poprzednia była noname i szarpanie przy dodawaniu gazu ustało! Teraz znów śmierdzą spaliny, ale myślę że to już tylko kwestia ponownej regulacji dawki gazu. Poza tym, dorwałem w fajnej cenie parę fantów m.in lotkę zendera, lewy błotnik w kolorze tylko do polerki, jakieś duperele które wziąłem głownie dlatego że za tą cenę głupio nie wziąć, szyby bagażnika z 93roku, jedna będzie leżała a drugą wymienię bo jest słabo wklejona i z 92roku. Dziś doszło też nowe radio, Alpine UTE-92BT, podpięte też audio, wzmak i skrzynka grają i to całkiem nieźle. W przyszłym tygodniu postaram się o fajne aktualizacje
Deszczowo, oczywiście dwie godziny po myciu )
#27
Napisano 02 sierpnia 2016 - 22:09
bosCh, szyby boczne w kombi nie są wklejane, siedzą w uszczelce z klinem. Jeśli "słabo wklejona" znaczy "cieknie' = wyjmij klin i szybę, zweryfikuj stan słupka "C"- u mnie nieszczelność + czas spowodowały konkretne spustoszenia.
2.2+LPG 1000km... moje 2.0 na KJecie, w tydzień 3kkm...z lpg, po wymagającej trasie - oczywiście nie klęknął. To dlaczego Twoje 2.2 by miało?
Radio na plus bo świeci bursztynowo
Pozdrawiam
#28
Napisano 03 sierpnia 2016 - 08:48
#30
Napisano 05 sierpnia 2016 - 12:49
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
[w124 E200 1993] kolizja rozrządu ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | krakerss |
|
||
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
[S124] Moduł komfortu kombi. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|
||
[S124] baleronwkombi 2.0E 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | baleronwkombi |
|
|