Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Objaśnienie rodzajów wtrysków


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Wicek


  • Postów: 3
  • Na forum od: 03 lip 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf 3

Napisano 03 lipca 2016 - 20:46

Witam,
Chciałem was drodzy użytkownicy zapytać o rodzaje wtrysków w w124, przeczytałem wątek z wszystkimi silnikami, ale nadal gnębi mnie, który z nich najlepiej radzi sobie na sekwencji ? wiem że K i ke jetronic to chyba tylko do gen 2 (nie jestem pewien czy 3 tez) się nadają, widziałem że w punkcie "Wtryski" jest też PMS itd, Prosiłbym o objaśnienie różnic między tymi wtryskami, i który daje sobie najlepiej radę, i do którego najwięcej części się znajdzie :)

Z góry dziękuje i pozdrawiam



#2 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 04 lipca 2016 - 09:06

Silniki na Ke-jetronic to wtrysk, "elektromechaniczny" nie ma sterowania czasem otwarcia wtryskiwaczy, a jedynie ciśnieniem na wtryskiwaczach co przekłada się na wydatek wtryskiwacza.
Teoretycznie nie da się założyć sekwencji, w praktyce da się, ale raczej nie znajdziesz nikogo kto Ci to założy (zwłaszcza w sensownych pieniądzach). Podobna sprawa z III gen.
Te silniki są niestety skazane na II gen ewentualnie blos, tak więc bez rewelacji.

Silniki na PMS i HFM mają tego samego typu wtryskiwacze (co do zasady działania) tu sterujesz czasem otwarcia wtryskiwaczy - nadaje się do IV gen. Czyniąc długą historię krótką to różnica między HFM i PMS jest taka że HFM ma przepływomierz drutowy, a PMS nie.

Podsumowując:
M102 (2.0 2.3) , M103 (2.6, 3.0) - II gen, lub blos, lub III i IV gen u "magików"
M111 (2.0, 2.2), M104 (2.8 3.2) - IV gen. Niższej klasy instalacje to wg. mnie zbrodnia przeciwko Mercedesom ;P

Jeżeli gdzieś się pomyliłem to poprawcie.

#3 Offline   Wicek


  • Postów: 3
  • Na forum od: 03 lip 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf 3

Napisano 05 lipca 2016 - 18:02

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 04 lipca 2016 - 09:06 napisał

Silniki na Ke-jetronic to wtrysk, "elektromechaniczny" nie ma sterowania czasem otwarcia wtryskiwaczy, a jedynie ciśnieniem na wtryskiwaczach co przekłada się na wydatek wtryskiwacza.
Teoretycznie nie da się założyć sekwencji, w praktyce da się, ale raczej nie znajdziesz nikogo kto Ci to założy (zwłaszcza w sensownych pieniądzach). Podobna sprawa z III gen.
Te silniki są niestety skazane na II gen ewentualnie blos, tak więc bez rewelacji.

Silniki na PMS i HFM mają tego samego typu wtryskiwacze (co do zasady działania) tu sterujesz czasem otwarcia wtryskiwaczy - nadaje się do IV gen. Czyniąc długą historię krótką to różnica między HFM i PMS jest taka że HFM ma przepływomierz drutowy, a PMS nie.

Podsumowując:
M102 (2.0 2.3) , M103 (2.6, 3.0) - II gen, lub blos, lub III i IV gen u "magików"
M111 (2.0, 2.2), M104 (2.8 3.2) - IV gen. Niższej klasy instalacje to wg. mnie zbrodnia przeciwko Mercedesom ;P

Jeżeli gdzieś się pomyliłem to poprawcie.

Ogromne dzięki








Podobne tematy Zwiń