"Demontaż wentylatora nagrzewnicy MB 190
Zestaw narządzi :
- klucz nasadowy 10mm – konieczny
- klucz płaski lub oczkowy 10mm
- klucz nasadowy 8mm
- klucz nasadowy 7mm
- wkrętak gwiazdka
- płaskoszczypy
- odcinek węża plastikowego lub gumowego średnica 10mm dł. ok. 10mm
- Zdejmij z ramienia pióro wycieraczki, końcówkę ramienia zabezpiecz odcinkiem wężyka – uchroni to szybe przed porysowaniem podczas demontażu wycieraczki.
- Unieś maskę silnika.
- Odłącz akumulator – zalecam.
- Zdejmij gumowe uszczelki z przegrody pomiędzy przedziałem silnika a przedziałem wycieraczki oraz uszczelki z podszybia.
- Odkręcić śruby mocujące kratkę podszybia – 2 wkręty (klucz 8mm) od strony szyby, 2 wkręty (wkrętak gwiazdka) od strony przegrody silnika, po wykręceniu należy wyjąć podważając wkrętakiem dwa kołeczki (rodzaj kołków rozporowych, w które wcześniej wkręcone były w/w wkręty).
- Wyjąć kratkę podszybia.
- Odkręcić 6 wkrętów (klucz nasadowy 8mm) mocujących przegrodę pomiędzy przedziałem silnika a przedziałem wycieraczki (wkręty od strony przedziału silnika), odchylić lub lepiej wyjąć przegrodę – ja tylko podchyliłem!!
- Odkręcić 3 nakrętki (klucz nasadowy 6mm) mocowania wycieraczki – uwaga dosyć mocno dokręcone rodzajem nakrętki z podkładką. Proponuję z nią kombinować kluczem płaskim lub oczkowym – ja przekombinowałem bo nie chciało mi się szukać nasadowego co skończyło się piłowaniem nakrętki kawałkiem brzeszczotu.
Nakrętki umieszczone są: pod dolną krawędzią przedniej szyby, dwie po bokach wycieraczki i jedna na wysokości silnika wycieraczki.
- Odkręcić śrubę mocowania wycieraczki umieszczoną pod silnikiem wycieraczki (klucz 6mm), wykonać kilka „magicznych” ruchów i wycieraczka wyjęta. W międzyczasie odłączyć kostkę zasilania wycieraczki.
- Po wyjęciu wycieraczki widoczna jest osłona wentylatora.
- Odkręcić dwa wkręty (klucz 8mm) kilka czarodziejskich ruchów i osłona wyjęta.
- Teraz widoczny jest wentylator, silnik mocowany jest 3-ma wkrętami (lewa strona patrząc od przodu pojazdu), należy je wykręcić (klucz nasadowy 7mm).
- Rozłączyć opaskę łączącą wiązkę przewodów – tą którą m.in. biegnie przewód do silnika wentylatora.
- Wyjąć silnik - odłączamy kabelki – niczego nie trzeba zaznaczać kabelki różnią się złączkami tzn. męska i żeńska.
- Ostatecznie silnik wentylatora mamy na wierzchu.
Umieszczony jest (wciśnięty) w rodzaj plastikowej obejmy. Należy przenieść go do ciepłego pomieszczenia, ostrożnie rozchylić dwa "trzymacze" i delikatnie wysunąć silnik (tu przydałaby się pomoc drugiej osoby), proponuję dużą ostrożność. Auta mają swoje lata; plastik jest zestarzały i dosyć kruchy. Silnik jest bardzo brudny i obraca się dosyć ciężko (ja nie zdejmowałem śmigiełka), ale wyjąłem zabezpieczenia szczotek (sprężyste blaszki) odsunąłem delikatnie szczotki od komutatora i .......naczynie z gorącą wodą do tego garść proszku do prania najlepiej E (a tak nie ma się co uśmiechać), pędzelek, silnik do wody i mycie. Pięć minut i jest jak nowiutki. Następnie gorąca woda bieżąca – płukanie zalecam b. gorącą wodą i jakieś 3-4min płukania. Silnik robi się wtedy b. gorący i po zabraniu spod strumienia wody schnie pod wpływem temperatury. Na wszelki wypadek proponuję dosuszyć suszarką do włosów.
Patyczki higieniczne do uszu, odrobinka alkoholu (denaturat, spirytus) i czyścimy oś silniczka w okolicach tulejek. Jeżeli z tyłu silniczka zsuniemy z ośki pierścień zabezpieczający to będziemy mogli przesuwać oś o jakieś 5mm w tulejkach. Korzystając z tego czyścimy patyczkiem ośkę w okolicach tulejek. Po wyczyszczeniu ja wpuściłem po kropelce oleju do maszyn do szycia w każdą tulejkę.
>Montaż w odwrotnej kolejności !!"
0
[W201] Dmuchawa - demontaz
Rozpoczęty przez ZaBsI, sty 17 2007 22:18
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Dmuchawa wnętrza - sterowanie, mocowanie, filtr. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | aleksy |
|
|
|
[W124] Dmuchawa słabo dmucha |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | krugi |
|
||
W124 , demontaz silnika elektrycznych szyb |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | fazzi |
|
||
[w124] Dmuchawa nawiewu nie działa |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | marckan |
|
||
[W201] woda pod tylnym dywanikiem, szyberdach, dmuchawa |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mr.Hate |
|