Skocz do zawartości




[W201] Dmuchawa - demontaz


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   ZaBsI


  • Postów: 1 071
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 stycznia 2007 - 22:18

*
Popularny

"Demontaż wentylatora nagrzewnicy MB 190

Zestaw narządzi :
- klucz nasadowy 10mm – konieczny
- klucz płaski lub oczkowy 10mm
- klucz nasadowy 8mm
- klucz nasadowy 7mm
- wkrętak gwiazdka
- płaskoszczypy
- odcinek węża plastikowego lub gumowego średnica 10mm dł. ok. 10mm


- Zdejmij z ramienia pióro wycieraczki, końcówkę ramienia zabezpiecz odcinkiem wężyka – uchroni to szybe przed porysowaniem podczas demontażu wycieraczki.
- Unieś maskę silnika.
- Odłącz akumulator – zalecam.
- Zdejmij gumowe uszczelki z przegrody pomiędzy przedziałem silnika a przedziałem wycieraczki oraz uszczelki z podszybia.
- Odkręcić śruby mocujące kratkę podszybia – 2 wkręty (klucz 8mm) od strony szyby, 2 wkręty (wkrętak gwiazdka) od strony przegrody silnika, po wykręceniu należy wyjąć podważając wkrętakiem dwa kołeczki (rodzaj kołków rozporowych, w które wcześniej wkręcone były w/w wkręty).
- Wyjąć kratkę podszybia.
- Odkręcić 6 wkrętów (klucz nasadowy 8mm) mocujących przegrodę pomiędzy przedziałem silnika a przedziałem wycieraczki (wkręty od strony przedziału silnika), odchylić lub lepiej wyjąć przegrodę – ja tylko podchyliłem!!
- Odkręcić 3 nakrętki (klucz nasadowy 6mm) mocowania wycieraczki – uwaga dosyć mocno dokręcone rodzajem nakrętki z podkładką. Proponuję z nią kombinować kluczem płaskim lub oczkowym – ja przekombinowałem bo nie chciało mi się szukać nasadowego co skończyło się piłowaniem nakrętki kawałkiem brzeszczotu.
Nakrętki umieszczone są: pod dolną krawędzią przedniej szyby, dwie po bokach wycieraczki i jedna na wysokości silnika wycieraczki.
- Odkręcić śrubę mocowania wycieraczki umieszczoną pod silnikiem wycieraczki (klucz 6mm), wykonać kilka „magicznych” ruchów i wycieraczka wyjęta. W międzyczasie odłączyć kostkę zasilania wycieraczki.
- Po wyjęciu wycieraczki widoczna jest osłona wentylatora.
- Odkręcić dwa wkręty (klucz 8mm) kilka czarodziejskich ruchów i osłona wyjęta.
- Teraz widoczny jest wentylator, silnik mocowany jest 3-ma wkrętami (lewa strona patrząc od przodu pojazdu), należy je wykręcić (klucz nasadowy 7mm).
- Rozłączyć opaskę łączącą wiązkę przewodów – tą którą m.in. biegnie przewód do silnika wentylatora.
- Wyjąć silnik - odłączamy kabelki – niczego nie trzeba zaznaczać kabelki różnią się złączkami tzn. męska i żeńska.
- Ostatecznie silnik wentylatora mamy na wierzchu.


Umieszczony jest (wciśnięty) w rodzaj plastikowej obejmy. Należy przenieść go do ciepłego pomieszczenia, ostrożnie rozchylić dwa "trzymacze" i delikatnie wysunąć silnik (tu przydałaby się pomoc drugiej osoby), proponuję dużą ostrożność. Auta mają swoje lata; plastik jest zestarzały i dosyć kruchy. Silnik jest bardzo brudny i obraca się dosyć ciężko (ja nie zdejmowałem śmigiełka), ale wyjąłem zabezpieczenia szczotek (sprężyste blaszki) odsunąłem delikatnie szczotki od komutatora i .......naczynie z gorącą wodą do tego garść proszku do prania najlepiej E (a tak nie ma się co uśmiechać), pędzelek, silnik do wody i mycie. Pięć minut i jest jak nowiutki. Następnie gorąca woda bieżąca – płukanie zalecam b. gorącą wodą i jakieś 3-4min płukania. Silnik robi się wtedy b. gorący i po zabraniu spod strumienia wody schnie pod wpływem temperatury. Na wszelki wypadek proponuję dosuszyć suszarką do włosów.

Patyczki higieniczne do uszu, odrobinka alkoholu (denaturat, spirytus) i czyścimy oś silniczka w okolicach tulejek. Jeżeli z tyłu silniczka zsuniemy z ośki pierścień zabezpieczający to będziemy mogli przesuwać oś o jakieś 5mm w tulejkach. Korzystając z tego czyścimy patyczkiem ośkę w okolicach tulejek. Po wyczyszczeniu ja wpuściłem po kropelce oleju do maszyn do szycia w każdą tulejkę.

>Montaż w odwrotnej kolejności !!"










Podobne tematy Zwiń