romek wyjąlem czarny modul, wlozylem bezpiecznik do przekaznika - to sie nie spalil. Po przylozeniu modulu od razu padl co dalej?
4
96 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 21 grudnia 2007 - 04:08
#42
Napisano 21 grudnia 2007 - 09:45
witam
Podłącz ABS i sprawdź czy prawidłowo działa.
Sterownik "czarny" steruje obrotomierzem. Druga funkcja to elektroniczna regulacja wolnych obrotów.
Czy po wyjęciu zmniejszyły się wolne obroty silnika? Jeżeli nie to masz układ podcisnieniowy regulacji wolnych obrotów i wtedy zwarcie daje czarny moduł.
Jeżeli wolne obroty się obniżyły to jest jeszcze jeden element zasilany z przekaźnika przepieciowego, jest to elektromagnes układu elektronicznej regulacji wolnych obrotów. Elektromagnes jest włączony do zacisku 87 (+ zasilania) w podstawce przekaźnika przepięciowego i do czarnego modułu (- zasilania ) i może uszkodzi się elektromagnes lub instalacja od modułu do elektromagnesu.
Podłącz ABS i sprawdź czy prawidłowo działa.
Sterownik "czarny" steruje obrotomierzem. Druga funkcja to elektroniczna regulacja wolnych obrotów.
Czy po wyjęciu zmniejszyły się wolne obroty silnika? Jeżeli nie to masz układ podcisnieniowy regulacji wolnych obrotów i wtedy zwarcie daje czarny moduł.
Jeżeli wolne obroty się obniżyły to jest jeszcze jeden element zasilany z przekaźnika przepieciowego, jest to elektromagnes układu elektronicznej regulacji wolnych obrotów. Elektromagnes jest włączony do zacisku 87 (+ zasilania) w podstawce przekaźnika przepięciowego i do czarnego modułu (- zasilania ) i może uszkodzi się elektromagnes lub instalacja od modułu do elektromagnesu.
#43
Napisano 21 grudnia 2007 - 11:09
#44
Napisano 21 grudnia 2007 - 19:05
odlaczylem przewody z pompy wtryskowej te z tylu,z czujnikow temperatury umieszczone w glowicy przy pompie wtryskowej odlaczylem wtyczke duzego sterownika za akumulatorem i po wlaczeniu stacyjki pali bezpiecznik,dzisiaj jest juz ciemno ale jest jeszcze jakis czujnik na kolnierzu skrzyni biegow musze go zlokalizowac bo to on moze miec zwarcie-czy dobrze kumam-prosze o podpowiedz
dodano po 3 min.
po wypieciu przewodow z pompy normalnie odpalil i chodzil tak jak do tej pory dla mnie to jest dziwne
Masz 30 min. na edycję swojego posta
dodano po 3 min.
po wypieciu przewodow z pompy normalnie odpalil i chodzil tak jak do tej pory dla mnie to jest dziwne
Masz 30 min. na edycję swojego posta
#45
Napisano 21 grudnia 2007 - 19:20
romek napisał:
Jeżeli nie to masz układ podcisnieniowy regulacji wolnych obrotów
Tak na marginesie wszystkie silniki sześciocylindrowe oraz cztero i pięciocylindrowe z klimą mają elektroniczną regulacje biegu jałowego. Tu zdaje się problem jest z sześciocylindrowcem, zależy jeszcze czy z klimą czy bez...
#46
Napisano 21 grudnia 2007 - 20:53
Nie mam klimy, odpalam motor bez problemow. Troche mnie to dziwi ale tak jest. Powiem tak; mb mam od roku - podejrzewam ze cos bylo ominięte zeby sprzedac bo ja nie do konca sie znalem a teraz wyszlo dlatego pomozcie
Edit:
Mysle ze jest tylu fajnych ludzi znawcow tematu ze mi pomozecie
Proszę zwrócić uwagę na poprawną pisownię.
Edit:
Mysle ze jest tylu fajnych ludzi znawcow tematu ze mi pomozecie
Proszę zwrócić uwagę na poprawną pisownię.
#47
Napisano 21 grudnia 2007 - 22:50
tom-tom napisał:
mysle ze jest tylu fajnych ludzi znawcow tematu ze mi pomozecie
Jasne Ale poczekajmy az kolega romek doprowadzi sprawę do końca
#48
Napisano 21 grudnia 2007 - 23:19
tom-tom napisał:
romek wyjąlem czarny modul, wlozylem bezpiecznik do przekaznika - to sie nie spalil
Czy twój sterownik jest taki jak ten na Allegro?
Włożyłeś go z powrotem i pali bezpiecznik, czujniki przyłączone do modułu (halotronowy i czujnik temperatury ) raczej nie powodują zwarcia nawet gdyby je zewrzeć do masy.
Zostają dwa elementy: elektromagnes nastawczy na pompie (ale ten odłaczyłeś) i sam sterownik. Wyjmij sterownik na stół i sprawdź . Bolec oznaczony 11 to jest minus zasilania, bolec oznaczony 9 to jest plus zasilania. Jak masz miernik to zmierz oporność, jak nie masz miernika to zostaje zasilanie z akumulatora. Dobry sterownik pobiera kilkadziesiąt mA. Uszkodzony będzie pobierał >10A.
A teraz odrębny temat wolnych obrotów w twoim samochodzie. Elektromagnes nastawczy bardzo łatwo zepsuć . Normalnie jest zasilany impulsowo. Jak dostanie na dłuższy czas ( >5 s ) stałe napięcie 12V to się spali. Sprawdzić go możesz przykładając na krótko ( impulsowo ) zasilanie.
Wolne obroty wstępnie ustawia się śrubą ustalającą położenie listwy w pompie (z tyłu pompy). Jak poprzedniemu właścicielowi nie działała regulacja elektroniczna to prawdopodobnie podkręcił obroty. Objaw jest taki, że na zimnym silnikiem nie telepie, ale jak się rozgrzewa to obroty rosną.
Rob napisał:
Tak. Jeżeli jest spalony bezpiecznik to obrotek nie działa
#49
Napisano 28 grudnia 2007 - 21:45
romek, po wyjeciu 6 zyl obroty nie spadly, bezpiecznika nie pali, kontrolka abs gasnie. Abs dziala czy w/g ciebie/was to 6zyl robi zwarcie?
Kolego troszke staranniej pisz
Kolego troszke staranniej pisz
#50
Napisano 02 stycznia 2008 - 09:41
witam
Tak.
tom-tom napisał:
Abs dziala czy w/g ciebie/was to 6zyl robi zwarcie?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TOM0808 |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Problem z Abs w w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bocian84 |
|
||
[W140] 2.8 94 rok ABS ASR nie włącznik stop |
Mercedes S, CL i SEC | @ctiv |
|
|
|
Dokładka ABSU w201 |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|