Witam. Mam takie pytanie do posiadaczy w124 2.8/3.2 z LPG. W jakim miejscu i jak macie podłączony parownik lpg do przewodów chłodniczych? Mam taki mały problem. Mam podłączony parownik z prawej strony od pasażera do przewodów do ogrzewania kabiny przed zaworami którymi ustawia się ciepło zimno w kabinie a powrót podłączony z lewej strony od strony kierowcy do przewodu wychodzącego z kabiny. I mam taki problem że jak odpalę auto i wskazówka dojdzie do 40* to przełącza na gaz ale po chwili wyłącza się. Sprawdzałem ręką parownik i jest w tedy delikatnie ciepły. Tak jak by był słaby przepływ cieczy chłodzącej. Jak rozgrzeję silnik ponad 40* to się nie wyłącza gaz ale nie zawsze. Czasami musze rozgrzać do 80*. Stawiam na to że jest coś z ogrzaniem parownika. Instalacja jest nowa i po podłączeniu do komputera jest wszystko ok. Ma ktoś jakieś sugestie co można poprawić? Zrobić?
1
[w124] 2.8 lpg STAG Podłączenie ogrzewania parownika.
Rozpoczęty przez piotrus6282, lip 10 2016 12:04
7 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 10 lipca 2016 - 12:04
#2
Napisano 12 lipca 2016 - 20:11
Podłączenie to zasadniczo powinno wyglądać tak że wejście jest tam gdzie opisujesz wyjście (przy bloku) i na odwrót. Jeżeli parownik nie ma wymaganego kierunku przepływu cieczy to wtedy wszystko jedno. Gdybyś zrobił zdjęcia byłoby łatwiej się zrozumieć, "przed" czy "za" zaworami ogrzewania to kwestia punku widzenia ;]
Istotna sprawa, jaki parownik? Czy widzisz różnice w działaniu jak włączysz/wyłączysz ogrzewanie kabiny?
Istotna sprawa, jaki parownik? Czy widzisz różnice w działaniu jak włączysz/wyłączysz ogrzewanie kabiny?
#3
Napisano 12 lipca 2016 - 22:20
Różnicy nie ma żadnej. Postaram się zrobić fotkę żeby pokazać co i jak. Ostatnio próbowałem odpowietrzać układ chłodzenia i chyba się udało. Jak załączy się gaz to już się nie wyłącza po chwili ale wydaje mi się że temp włączenia lpg jest za niska bo zanim się rozgrzeje to falują obroty. A jak jest ciepły to wszystko gra. I na lpg jak włączę klimatyzację to ma podwyższone obroty a na BP normalnie.
#4
Napisano 13 lipca 2016 - 09:03
A mapę korekcji temperaturowej masz ustawioną?
#5
Napisano 13 lipca 2016 - 09:40
Nie wiem nawet co to jest. Ale konkretny gość mi to wszystko robił więc powinno być wszystko ok.
#6
Napisano 13 lipca 2016 - 13:25
No mapa korekcji temperaturowej skaluje Ci dawkę podstawową w funkcji temperatury gazu na listwie wtryskowej. Ilość dostarczanego gazu zależy od jego temperatury, cieplejszy gaz będzie miał mniejsza masę w tej samej objętości więc mieszanka będzie uboższa. Nie wszystkie sterowniki mają możliwość ustawienia korekcji temperaturowej, nie wszystkim gaziarzom chce się to stroić. Może (ale nie musi) powodować to różnice w pracy ciepły/zimny.
#7
Napisano 13 lipca 2016 - 15:02
To jednak będę musiał gdzieś z tym podjechać żeby ktoś to sprawdził.
#8
Napisano 11 sierpnia 2017 - 20:43
Wszystkie wiązki nowego typu w stagu mają gotowe wtyczki pod wtryski benzynowe i gazowe...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
[w201] Centralny zamek - podłączenie sterownika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | matstarling |
|
|
|
[W201] Problem z regulacją ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość_Rudkie_ |
|
||
[w201] Uszkodzone pokrętło regulacji temperatury ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WoerGi |
|