Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Centralny zamek przestał działać



107 odpowiedzi w tym temacie

#101 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lipca 2016 - 06:27

No to jak na moje oko to jeśli zamykanie i otwieranie centralnym zamkiem działa z kluczyka z jednych i drugich drzwi jak i też z bagażnika no to problem jest albo w twojej centralce albo albo w gdzieś połączeniu.Tylko dziwne bo z tego co piszesz to wszystko jest okej



#102 Offline   Amynue


  • Postów: 11
  • Na forum od: 24 lis 2013
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lipca 2016 - 18:04

Potrzebuję waszej pomocy. Auto posiadam od dwóch lat, zawsze ładnie się zamykało i otwierało z pilota, nigdy nie było problemu. Wczoraj zajechałem pod sklep, chcę zamknąć samochód, a tu cisza, zero reakcji. Myślałem że może baterie w pilocie, ale później jak wsiadłem do auta i ciskałem pilotem to było słychać że coś tam pstryka pod tylną kanapą, a więc reaguje na pilot. Dzisiaj wywaliłem tylną kanapę i dzwięk dochodzi ze sterownika "SPY" podpiętego pod pompkę centralki. Na przewodach są trzy bezpieczniki, wszystkie są całe. Sprawdzałem też bezpiecznik "C" pod maską i jest cały. Jak go wyciągnę i włożę z powrotem to czasem raz udaje się uruchomić pilotem otwieranie zamka. A więc silnik pompki działa, pilot działa, sterownik też i niewiem co dalej robić i gdzie szukać przyczyny.

#103 Offline   Amynue


  • Postów: 11
  • Na forum od: 24 lis 2013
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2016 - 17:25

[Kontynuacja poprzedniego postu]

Kupiłem drugą pompkę - nic nie dało, a więc pompka jest ok.

Posprawdzałem napięcia miernikiem i wygląda to tak:
Na płaskiej 2-pinowej wtyczce cały czas jest napięcie 12.15V - chyba tak ma być.

Na okrągłej 3-pinowej wtyczce:
Niebieski przewód (drzwi kierowcy) - przy otwartych - 12.15V, przy zamkniętych - 0.40V
Zielony przewód (dzwi pasażera) - przy otwartch 0.40V, przy zamkniętych - 0.40V
Żółty (bagażnik) - jest ucięty i tu jest podpięty sterownik - po wciśnięciu otwierania na pilocie - skacze na chwile do około 12.00V, po wciśnięciu zamykania - 0,00V, w spoczynku też 0,00V.

Jakie napięcie powinien podawać sterownik po wciśnięciu zamykania?

Proszę o pomoc, w weekend jadę w trasę i potrzebny mi sprawny zamek.

#104 Offline   tdejv


  • Postów: 322
  • Na forum od: 28 paź 2015
  • Miejscowość: gdansk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2016 - 18:06

A działa ci podświetlenie bagaznika jeśli nie wymien bezpiecznik C mialem to samo

#105 Offline   Amynue


  • Postów: 11
  • Na forum od: 24 lis 2013
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2016 - 18:46

Tak podświetlenie działa, pisałem w pierwszym poscie że bezpiecznik C jest cały.

Ale sam już znalazłem co jest nie tak, a więc sterownik po wciśnięciu zamykania powinien puszczać na kostkę okrągłą masę, a tego nie robi. Gdy podepnę karoserię (masę) pod kostkę, pompka zamyka drzwi.

Teraz próbuję ustalić dlaczego sterownik nie daje masy - albo któryś kabel się rozłączył między sterownikiem a pompą, albo coś w sterowniku zdechło.

Użytkownik Amynue edytował ten post 02 sierpnia 2016 - 18:48


#106 Offline   Amynue


  • Postów: 11
  • Na forum od: 24 lis 2013
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2016 - 20:54

A więc winowajcą był na 99% sterownik:
http://i.imgur.com/OuYOWrH.jpg
http://i.imgur.com/As0bJ8b.jpg

Udało mi się znaleźć na Allegro taki sam sterownik. Teraz zamiast SPY, nazywa się Noxon - jest to model T3. Jutro odbiorę i zamontuję, powinno działać.

#107 Offline   sunset


  • Postów: 26
  • Na forum od: 30 sie 2015
  • Miejscowość: Kujawsko - Pomorskie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w planach :)
  • Inne auto:Polonez Caro Plus

Napisano 21 września 2017 - 23:35

Witam, sprawa wygląda tak. Pewnego dnia, po podłączeniu akumulatora w samochodzie, zamknęły się samoczynnie wszystkie drzwi.
Nie zastanawiałbym się nad tym, gdyby nie fakt, że od tego czasu, wkładką w drzwiach kierowcy nie uruchamiam zamykania auta
centralnym zamkiem. Centralny sam w sobie działa, bo np. wkładką w bagażniku, zamykam wszystko, jak dawniej, łącznie z drzwiami kierowcy.
A wkładką w drzwiach kierowcy, już tylko właśnie te drzwi. Po przekręceniu kluczyka słychać jedynie klikanie za skrzynką bezpieczników.
Moje pytanie - co poszło? Bezpiecznik, przekaźnik jakiś?

Użytkownik sunset edytował ten post 21 września 2017 - 23:36


#108 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 02 października 2017 - 23:01

Wkładka zamka połączona jest ze sterownikiem od centralnego zamka w drzwiach kierowcy, (3 pinowa wtyczka, w drzwiach, jej plastikowa osłona widoczna jest po otwarciu drzwi od ich wewnętrznej strony). Ja zacząłbym od sprawdzenia właśnie tego połączenia, plus wtyczka w samym sterowniku/siłowniku (do rozebrania tapicerka drzwi kierowcy). Najprawdopodoniej przerwane połączenie na ww elementach sprawia brak reakcji po przekręceniu kluczyka.








Podobne tematy Zwiń