Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Centralny zamek przestał działać



107 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2008 - 00:34

Cytat

jęsli bedzie działać od trony pasażera to może również być uszkodzone wejscie sygnału w pompce co w mojej praktyce warsztatowej zdarzało sie kilka razy

duzylysy, kolego ja tak mam :old: z bagażnika i od pasazera centralny działa i zakyka/otwiera. Niestety od kierowcy NIE! Na niebieskim kabelku jest plus/minus na przemian, przekaźnik pod maską się odzywa. Co w takim przypadku zrobić? Co mogło się uszkodzić? Dodam że demontowałem stary alarm i mogłem coś styknąć jakimś kabelkiem przy alarmie...

Ten niebieski kabel co był przecięty złaczyłem (tak jak to jest fabrycznie bez kombinacji). Co byś doradził?



#22 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 03 września 2008 - 02:08

Żeby nie robić bałaganu napiszę tutaj...

Jeżeli przy kręceniu kluczykiem w lewych drzwiach pojawia się sygnał sterujący +/- na "niebieskim kabelku", to ja jestem zdania, że padł scalak przy pompce centralnego. Żeby dojść do takiego wniosku wystarczy spokojnie przeczytać ten wątek od początku do końca, bez zbędnych kombinacji. Sposób sprawdzenia działania (bądź nie) tego układu podał Luki79, a potem nawet sposób prowizorycznej naprawy (inna opcja poza wymianą scalaka) podał Rob - dokładnie chodzi tu o "drugi trop" jego wypowiedzi...
Czytanie ze zrozumieniem w narodzie zanika ;-)

P.S.
A nie mówiłem, że już to było :/ :old:

#23 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 września 2008 - 12:34

Radhezz napisał:

A nie mówiłem, że już to było
no jednak miałęś rację:old: Szukałem szybko bo i problem chciałem szybko rozwiązać. Może znajdę na allegro tanią pompkę... Bo w naprawianie elektroniki chyba raczej nie bede się bawił...

Dzięki kolego
Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 13:34 ]
koledzy a z lewej strony pod tylną kanapą jest jakiś sterownik, moduł... czy to nie jest czasem od sterowania centralnym zamkiem (pompką) jest on naprzeciw pompki.
Pozdr

#24 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 04 września 2008 - 12:52

MAGNUM-DXi12 napisał:

z lewej strony pod tylną kanapą jest jakiś sterownik, moduł...
To jest moduł komfortu - było też o nim trochę na forum np. TU jest napisane co to właściwie jest ;-)

#25 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1 327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 września 2008 - 13:47

no tylko to nie jest takie jak na zdjęciu, u mnie jest większe (szersze) i wtyczka jest szeroka. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia.
Dobra koniec OT.
Pozdrawiam

#26 Offline   Mazurek


  • Postów: 52
  • Na forum od: 18 paź 2008
  • Miejscowość: Lasy Chojnowskie
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2008 - 22:38

Odświeżę temat opisując swój kłopot. Może ktoś mi pomoże...
Mam centralny zamek sterowany podczerwienią. Z zewnątrz wszystko działa OK. Sterując pilotem otwieram i zamykam samochód, lampki na drzwiach migają czerwono, zielono (siłownik klapki paliwa jest dziurawy ale już zmówiłem i jest w drodze).
Kłopot jest zamykaniem od wewnątrz. Przycisk/klawisz z symbolem drzwi i kluczyka jest na drewnie pomiędzy przyciskami szyb. Tylko otwiera. Byłem przekonany, że to wina samego klawisza i zamówiłem na allegro. Dzisiaj przyszedł więc od razu zdemontowałem schowek i drewno (nb. pod schowkiem znalazłem 2,32 euro w kilku monetach :grin: a drewno przy okazji mam zamiar odświeżyć).
No i figa. Dalej nie działa (niepotrzebnie kupiłem przycisk).
Ale to nie koniec. Odkurzyłem z niesamowitego brudu i śmiecia odginając wiązki. Trochę pożonglowałem oboma przyciskami (starym i nowym - nawet je rozbierałem podsmarowując kuleczkę wewnątrz przewodzącym smarem) i nagle zamek zaczął działać w drugą stronę. Zamknął wszystkie drzwi ale nie otwierał. Nawet pomyślałem czy go nie założyłem odwrotnie ale przecież nie ma takiej możliwości... Zresztą po dwóch, trzech próbach przestał działać całkiem. Kiedy się tak zastanawiałem, chciałem odpalić samochód bo się zimno zrobiło i okazało się że nie działa zapłon. No ładnie. Albo coś porwałem przy tym odkurzaniu albo się spalił jakiś bezpiecznik. Już miałem zostawić wszystko do jutra bo ciemno i deszczowo kiedy mnie tknęło. Zamknąłem i otworzyłem z zewnątrz podczerwienią i wszystko się zresetowało . Zapłon zaczął działać normalnie a wewnętrznym przyciskiem centralnego zamka tylko otwieram - po staremu.
No i teraz się zastanawiam co dalej. Gdzie się obrócić, co sprawdzić...

#27 Offline   shadow


  • Postów: 9
  • Na forum od: 22 gru 2008
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 22 marca 2009 - 15:12

W moim MB też przestał działać centralny po akcjach z alternatorem. Wszystko przez chiński regulator napięcia. Ale do rzeczy...
Wyciągnąłem pompkę, otworzyłem i zobaczyłem przerwaną ścieżkę. Pewnie to przez przepięcie jakie powstało wskutek uszkodzonego regulatora napięcia. Przylutowałem przewód i po podłączeniu zasilania pompki przekaźniki pykają, ale nadal brak reakcji, gdy przekręcam kluczyk. Przewody oraz zamki są sprawne - po przekręceniu kluczyka w drzwiach (otwieranie) pojawia się napięcie na jednym pinie we wtyczce przy pompce, a po ponownym przekręceniu (zamykanie) napięcie znika. Po zmianie stanu któregokolwiek z przekaźników silniczek pracuje.

Uszkodzone jest coś z elektroniki, ale szczerze nie mam pojecia co - czy któryś ze scalaków (np. wspomniany wcześniej UAA1006 czy ten drugi lub jakiś opornik). Załączam zdjęcia swojej pompki - może przydadzą się komuś w późniejszym czasie.

galeria:

silnik oraz wnętrze pompki:
Dołączona grafika

spód płytki drukowanej:
Dołączona grafika

góra płytki:

Dołączona grafika

Proszę o radę czy kupić oba scalaki i wymienić oba czy jest pewność, że padł tylko UAA1006?

EDIT:
Przy otwartym zamku (jest napięcie na jednym z pinów) 3 opornik od góry przy ZBS 01 mocno się grzeje.

#28 Offline   micho


  • Postów: 225
  • Na forum od: 17 lis 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Stilo MW 1.9 JTD

Napisano 21 czerwca 2009 - 20:47

Po zrobieniu dzisiaj wiazki w klapie postanowilem zabrac sie za centralny zamek ktory nie dziala odkad kupilem samochod. Po wyjeciu pompki i wielu probach wyszlo ze pompka nie dziala. Oprocz tego we wtyczce zasilajacej pompke jest brak napiecia. Gdzie szukac przyczyny?
Kolega napisal:

Rob napisał:

Jeżeli centralny jest czuły na wilgoć, to zdarza się iż jakieś 10-20 cm przed podstawą tylnego siedzenia pod nogami prawego pasażera, pod wykładziną podłogi, w kanaliku kablowym, jest lutowane miejsce łączenia wszystkich kabli plusowych i minusowych centralnego zamka. Jeżeli pod dywanikiem jest wilgoć, to jest prawie pewne że to połączenie jest zgniłe

U mnie jak zapewne niektorzy wiedza, cala prawa strona plywala a z tylu jeszcze jest wilgoc. Czy tam moze byc przyczyna braku napiecia (i spalenia pompki) czy sa jeszcze miejsca gdzie szukac przerwy??

#29 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 czerwca 2009 - 07:50

shadow napisał:

po przekręceniu kluczyka w drzwiach (otwieranie) pojawia się napięcie na jednym pinie we wtyczce przy pompce, a po ponownym przekręceniu (zamykanie) napięcie znika.

Błąd diagnostyczny! Jest to tzw. sterowanie jednoprzewodowe centralnego zamka.
Przy otwieraniu ten przewód łączy się z plusem, przy zamykaniu ten przewód łączy się z MASĄ.
We wtyczce okrągłej są trzy przewody: jeden połączony jest z drzwiami kierowcy, drugi z drzwiami pasażera, trzeci z bagażnikiem.

#30 Offline   micho


  • Postów: 225
  • Na forum od: 17 lis 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Stilo MW 1.9 JTD

Napisano 23 czerwca 2009 - 20:36

Widze jak narazie brak sugesti. To moze ktos ma graficznie przedstawiony przebieg okablowania od centralnego?








Podobne tematy Zwiń