Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] M111 2.2 Śmierdzące spaliny, wzrost spalania, szarpanie, nierówna praca


207 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   SzymonFotograf


  • Postów: 41
  • Na forum od: 15 cze 2016
  • Miejscowość: Świecie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 lipiec 2016 - 08:13

Majstry i majsterki. W124 M111 2.2 W Gazie (chyba malo istotne bo problem wystwpuje tez na benie ) Śmierdzące spaliny jakby zbyt bogata mieszanka przynajmniej na jałowym, nie wiem jak podczas jazdy na obrotach, trochę zbyt wysokie spalanie (minimalnie) , czasami odczuwalny brak mocy, pod górkę bez redukcji bardzo słabo się wkręca, do tego czasem Przy dodawaniu gazu kiedy rosną obroty zachowuje się jakby wyłączyć na ułamek sekundy silnik , przez co szarpie raz za razem kilka razy, czasem nie robi tego wcale, czasem słabo a czasem tak że się boje wyprzedzać. Najbardziej irytujące w mieście przy ruszaniu spod świateł. Na trasie przy stałej prędkości 140-160 wszystko kulturka. Do tego na biegu P jak stoi , czasem pracuje bardzo rowno, czasem faluje a zdarza się że zgaśnie. Ja podejrzewam przepływomierz. Znalazłem juz pasujący w dobrej cenie wiec chciałbym tylko żeby ktoś odniósł się do moich przypuszczeń.
Dzięki I pozdrawiam :)

#2 Offline   inutile


  • Postów: 1364
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipiec 2016 - 11:58

Wiązki wszelakie były robione?

#3 Offline   SzymonFotograf


  • Postów: 41
  • Na forum od: 15 cze 2016
  • Miejscowość: Świecie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 lipiec 2016 - 13:33

Ponoć tak ale nie przeze mnie, tez obstawiałem wiązkę ale jeden fragment który sprawdziłem był okej, niepopękane nic.

#4 Offline   inutile


  • Postów: 1364
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lipiec 2016 - 00:31

Ok skoro nikt inny nie pisze to ja spróbuję. Może jak coś poknocę to zaraz się zlecą fachowcy aby mnie poprawić i dostaniesz fachową poradę :D

Przede wszystkim nie wiadomo, czy wiązka została wymieniona na nową. Mogła być jakoś doraźnie polutowana nie angażując w to większej wiedzy. Po prostu nie każdy to potrafi i potem trzeba do tematu wracać.
Do tego - z tego co się orientuję - wiązek jest kilka. Te, które Cię mogą zainteresować to wiązka silnika i przepustnicy. Jak kiedyś patrzyłem pod machę gdzie było M111 to bardzo ciężko było mi je zlokalizować, zapewne nie obyłoby się bez rozkręcania czegoś. Przepustnica zapewne swoje kosztuje, więc zacząłbym profilaktycznie od kabli.
Jest jeszcze tzw. moduł zapłonowy, z tym jest ponoć problem bo nowy kosztuje dużo a z używkami to różnie bywa.

Użytkownik inutile edytował ten post 20 lipiec 2016 - 00:35


#5 Offline   Sid


  • Postów: 314
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 kwiecień 2018 - 02:46

Nic nigdzie nie mogłem konkretnego znaleźć na temat właśnie jak wyżej, tyle że E280 M104942, "śmierdzące" spaliny na wolnych obrotach, dziwnie jakoś pracuje, wsłuchując się w wydech jakby nie dopalał, a po rozpięciu podciśnienia na kolektorze ssącym - to kolanko czarne - idącego do skrzyni ASB pracować zaczyna normalniej ?? Co jest z tym, bo już mi ręce opadywują a pomysłów zaczyna brakować ?? Ewidentnie coś na rzeczy tylko co ?? Proszę pomysły wszelkie już chyba, bo mi się zaczyna procesor gotować i nic z tego. A i jeszcze czasy wtrysku na wolnych się wydłużyły, więc....no właśnie ????

#6 Offline   patrykjanek


  • Postów: 141
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 13 maj 2018 - 20:22

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 15 kwiecień 2018 - 02:46 napisał

Nic nigdzie nie mogłem konkretnego znaleźć na temat właśnie jak wyżej, tyle że E280 M104942, "śmierdzące" spaliny na wolnych obrotach, dziwnie jakoś pracuje, wsłuchując się w wydech jakby nie dopalał, a po rozpięciu podciśnienia na kolektorze ssącym - to kolanko czarne - idącego do skrzyni ASB pracować zaczyna normalniej ?? Co jest z tym, bo już mi ręce opadywują a pomysłów zaczyna brakować ?? Ewidentnie coś na rzeczy tylko co ?? Proszę pomysły wszelkie już chyba, bo mi się zaczyna procesor gotować i nic z tego. A i jeszcze czasy wtrysku na wolnych się wydłużyły, więc....no właśnie ????
jakie masz czasy otwarcia na jałowym bo u mnie 3,5-3,8 na D 4,5. Mam taki problem że sam przyspiesza do drugiego biegu 2.2 z asb

#7 Offline   Sid


  • Postów: 314
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 maj 2018 - 21:07

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 13 maj 2018 - 20:22 napisał

jakie masz czasy otwarcia na jałowym bo u mnie 3,5-3,8 na D 4,5. Mam taki problem że sam przyspiesza do drugiego biegu 2.2 z asb

Witaj. Po wielu "akcjach" już jestem, ale co nieco "zdoktoryzowałem" się :):) w tych tematach. U mnie jest na tą chwilę - po wielu jak wspomniałem akcjach, ale coś tam jeszcze jest jak dla mnie nie do końca OK - ale już bardzo bardzo do przodu jestem. Tak więc, czasy benzyny na wolnych u mnie sa 3.1-3.5, na D w "staniu" czyli na hamulcu rozumiem, że o to pytasz nie sprawdziłem, ale bardzo ważne dla mnie - pod obciążeniem, bo robiłem mapy dla gazu w trasie, tak więc czas w równej jeździe to około 3,5. W iadomo, że w momentach dociążenia-zmian obciążenia te czasy zmieniają się.

#8 Offline   Sid


  • Postów: 314
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 maj 2018 - 21:11

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 13 maj 2018 - 20:22 napisał

Mam taki problem że sam przyspiesza do drugiego biegu 2.2 z asb

Co to znaczy, jak to mam rozumieć. Nie bardzo łapię o co common. Sam przyspiesza czyli....co robi albo jak to sie dzieje ???

#9 Offline   patrykjanek


  • Postów: 141
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 15 maj 2018 - 09:23

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 14 maj 2018 - 21:11 napisał



Co to znaczy, jak to mam rozumieć. Nie bardzo łapię o co common. Sam przyspiesza czyli....co robi albo jak to sie dzieje ???
Mam wbite D puszczam hamulec i samochód sam jedzie do 1.5 tysiąca i dwójka. Na ssaniu to potrafi do 3-jki dojść na hamulcu ciężko go utrzymać żeby nie jechał. Ostatnio jechałem w korku i blokowałem jedynkę i trzymał jakieś 1.5 tysiąca. Tak jakby sam sobie gaz wciskał. Pewnie winna elektryka przepustnicy chociaż błąd nie wyskakuje , a wiązka zrobiona. Przy pełnym bucie czasy pb 15 gazu chyba 25. Instalacja Stag 4 wtryskiwacze valtec, reduktor zavoli zeta n


#10 Offline   patrykjanek


  • Postów: 141
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 15 maj 2018 - 09:26

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 14 maj 2018 - 21:07 napisał



Witaj. Po wielu "akcjach" już jestem, ale co nieco "zdoktoryzowałem" się :):) w tych tematach. U mnie jest na tą chwilę - po wielu jak wspomniałem akcjach, ale coś tam jeszcze jest jak dla mnie nie do końca OK - ale już bardzo bardzo do przodu jestem. Tak więc, czasy benzyny na wolnych u mnie sa 3.1-3.5, na D w "staniu" czyli na hamulcu rozumiem, że o to pytasz nie sprawdziłem, ale bardzo ważne dla mnie - pod obciążeniem, bo robiłem mapy dla gazu w trasie, tak więc czas w równej jeździe to około 3,5. W iadomo, że w momentach dociążenia-zmian obciążenia te czasy zmieniają się.
Ile takie 2.8 lpg zjada. U mnie w trasie od 10.5, w mieście krótkie odcinki zima max 18

#11 Offline   Sid


  • Postów: 314
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 maj 2018 - 23:47

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 15 maj 2018 - 09:26 napisał

Ile takie 2.8 lpg zjada. U mnie w trasie od 10.5, w mieście krótkie odcinki zima max 18

Z opisu widzę, jak to się zgadza, masz 250kę na paliwo dla traktorów :):). No ale to jest zacny silnik Mercedesa, więc spoko jest OKi. Obecne dieselki to niestety smutek. Mój normalnie - bo teraz mam przejścia z nim wieku starczego :):) w mieście do 15-16 gazu z klimą latem w korkach, w trasie około 12 wyszło mi przy średnio 100 km/h czasami pogoniony do 140.
Czasy gazu masz odjechane mocno, jak dobrze skalibrowana instalacja to po po przejściu z benzyny na gaz czasy benzynowe mają sie najlepiej nie zmieniać ewentualnie troszkę wyżej. Ja mam teraz benzyna czasy 3-3,5 po przejściu na gaz 3,1-3,5. Masz długie czasy, coś próbuje sobie korygować więc trzeba przyjrzeć się sondzie Lambda - prawdopodobnie jest trafiona. Sprawdzić ją czy oscyluje i jak oscyluje. Powinna od 0 do 0,8 - 0,9 V. Najpierw to sprawdzić

#12 Offline   Sid


  • Postów: 314
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 maj 2018 - 23:48

A wogóle to od czego się zaczęło, jak się zaczęło to jego "świrowanie" ??

#13 Offline   patrykjanek


  • Postów: 141
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 16 maj 2018 - 09:42

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 15 maj 2018 - 23:48 napisał

A wogóle to od czego się zaczęło, jak się zaczęło to jego "świrowanie" ??
Kupiłem tego 2.2 i na wejście uszczelka pod głowicą, potem wiązka. A z tym przyspieszaniem samoistnym to go w zasadzie kupiłem. Przy hamowaniu też w sumie czuć jak go lekko wyrywa do przodu, tak czuć jakby przepustnica nie ogarniała, że hamuje. Wczoraj stroiliśmy gaz stag 4 zavoli zeta-n i wtryskiwacze niestety valteki. Czasy po przełączeniu na gaz nie zmieniają się ogólnie na lpg i benzynie samochód jedzie bardzo podobnie. Tylko wyszedł komunikat wtryskiwacze całkowicie otwarte. Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu. Sondę zmieniałem na uniwersalną maxgear(wcześniej dedykowany bosch), ale po jej wymianie nie odczułem żadnych róznic w jeździe. Sterownik silnika też zgłasza błąd sondy (ale wydaje mi się, że poprostu zgłasza złą mieszankę). Na wolnych obrotach sonda 0,39-0-41 zczytane ze sterownika lpg. jak sprawdzić sondę?

Użytkownik patrykjanek edytował ten post 16 maj 2018 - 09:43


#14 Offline   patrykjanek


  • Postów: 141
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 16 maj 2018 - 11:01

Zmierzyłem kilka wartości sondy. Oporność między białymi na kostce 3-pinowej 4,7 ohm (idealnie podobno 4,1). Napięcie na białych na odpalonym 13,7V(w tym samym czasie na akumulatorze 14,11V nie wiem czy to istotna różnica). No i teraz nie wiem jak zmierzyć napięcie na jednopinowej kostce kabel czarny wiem, że powinna oscylować 0,1-0,9V.

#15 Offline   Sid


  • Postów: 314
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 maj 2018 - 16:46

Cytat

Na wolnych obrotach sonda 0,39-0-41 zczytane ze sterownika lpg. jak sprawdzić sondę?

Sonda stoi, nie oscyluje. Powinna oscylować od 0 - 0,9. Na wolnych może stać na 0 ale po podniesieniu obrotów powinna zaoscylować w szerokim zakresie tej skali a po odpuszczeniu gazu spadnie do 0 i po wyrównaniu oscyluje. Jak piszesz, oscyluje 0.29-0,41 to znaczy że jest "martwa", umarła. Kup sondę w Esen sonda SKV. Dobra produkty za rozsądną cenę. Biadolenie, że tylko oryginały a nie zamienniki bo to dla lamenciarzy. Nie ma "oryginałów" tylko sa markowane i za markową cenę. SKV sprawdziłem sam i jest w porządku. Żeby nie było, też sonda lama padła po miesiącu, ale ważne jest, żeby dobrze znaleźć problem. Osobiście to przerobiłem i przerabiam. To co piszesz pokazuje, że sonda sfixowała i do zmiany. Zakres oscylacji w twoim przypadku jest taki jak u mnie był jak nowa po miesiącu padła. Co ciekawe od SKV Bosch brał/bierze produkty i...no właśnie cena razy cztery.

#16 Offline   patrykjanek


  • Postów: 141
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 16 maj 2018 - 17:53

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 16 maj 2018 - 16:46 napisał

Sonda stoi, nie oscyluje. Powinna oscylować od 0 - 0,9. Na wolnych może stać na 0 ale po podniesieniu obrotów powinna zaoscylować w szerokim zakresie tej skali a po odpuszczeniu gazu spadnie do 0 i po wyrównaniu oscyluje. Jak piszesz, oscyluje 0.29-0,41 to znaczy że jest "martwa", umarła. Kup sondę w Esen sonda SKV. Dobra produkty za rozsądną cenę. Biadolenie, że tylko oryginały a nie zamienniki bo to dla lamenciarzy. Nie ma "oryginałów" tylko sa markowane i za markową cenę. SKV sprawdziłem sam i jest w porządku. Żeby nie było, też sonda lama padła po miesiącu, ale ważne jest, żeby dobrze znaleźć problem. Osobiście to przerobiłem i przerabiam. To co piszesz pokazuje, że sonda sfixowała i do zmiany. Zakres oscylacji w twoim przypadku jest taki jak u mnie był jak nowa po miesiącu padła. Co ciekawe od SKV Bosch brał/bierze produkty i...no właśnie cena razy cztery.
Ja nie mierzyłem sondy multimetrem tylko to odczyty ze staga, a tam na bieżąco nie pokazuje wyników. Żeby sprawdzić trzeba plus multimetra dać na kostkę jednopinową, a masę na minus akumulatora?

#17 Offline   patrykjanek


  • Postów: 141
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 16 maj 2018 - 18:02

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 16 maj 2018 - 16:46 napisał

Sonda stoi, nie oscyluje. Powinna oscylować od 0 - 0,9. Na wolnych może stać na 0 ale po podniesieniu obrotów powinna zaoscylować w szerokim zakresie tej skali a po odpuszczeniu gazu spadnie do 0 i po wyrównaniu oscyluje. Jak piszesz, oscyluje 0.29-0,41 to znaczy że jest "martwa", umarła. Kup sondę w Esen sonda SKV. Dobra produkty za rozsądną cenę. Biadolenie, że tylko oryginały a nie zamienniki bo to dla lamenciarzy. Nie ma "oryginałów" tylko sa markowane i za markową cenę. SKV sprawdziłem sam i jest w porządku. Żeby nie było, też sonda lama padła po miesiącu, ale ważne jest, żeby dobrze znaleźć problem. Osobiście to przerobiłem i przerabiam. To co piszesz pokazuje, że sonda sfixowała i do zmiany. Zakres oscylacji w twoim przypadku jest taki jak u mnie był jak nowa po miesiącu padła. Co ciekawe od SKV Bosch brał/bierze produkty i...no właśnie cena razy cztery.
Ile taka sonda?

#18 Offline   patrykjanek


  • Postów: 141
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 16 maj 2018 - 18:35

http://www.esen.pl/p...edes&results=21 żebym wiedział wcześniej że jest dedykowana w takiej cenie to bym maxgeara (100zł) nie brał

#19 Offline   Sid


  • Postów: 314
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 maj 2018 - 19:28

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 16 maj 2018 - 17:53 napisał

Ja nie mierzyłem sondy multimetrem tylko to odczyty ze staga, a tam na bieżąco nie pokazuje wyników. Żeby sprawdzić trzeba plus multimetra dać na kostkę jednopinową, a masę na minus akumulatora?

Żadnym multimetrem, masz centralkę STAG 4 więc program stagowski do kalibracji i tam masz wszystko na bieżąco po podłączeniu sie pod centralkę - czasy wtrysku, sonda lambda i jej pracę, wykresy dla pracy wtrysków, oscyloskop też powinien być. Więc jest czarno na białym. Co multimetrem zmierzysz sondzie?? Napięcie jakie jast na nia podawane i ...no właśnie.

#20 Offline   Sid


  • Postów: 314
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 maj 2018 - 19:40

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 16 maj 2018 - 18:35 napisał

http://www.esen.pl/p...edes&results=21 żebym wiedział wcześniej że jest dedykowana w takiej cenie to bym maxgeara (100zł) nie brał

O, wychodzi na tą samą co jest u mnie. Tylkko, jak pisałem wcześniej, po miesiącu padła, ale reklamacja błyskawiczna i nową miałem na drugi dzień. Przepływomierz też od nich mam i odrazu jak przyszedł był walnięty, reklamacja błyskawiczna i po dwóch dniach miałem następna nowa - hula . Współpracuję znimi i biore od nich te podzespoły. Porozmawiałem z chłopakami z działu technicznego, reklamacji. Maja już na miejscu u siebie dział badania podzespołów i od razu u siebie sprawdzaja i rozpatruja reklamacje. Co lepsze prowadzą różne testy asortymentu i wszelkie wykryte na testowanych częściach usterki raportują i na produkcje sa przesyłane, co za tym idzie poprawiaja jakość. W przeciwieństwie do "markowanych " czy "oryginalnych" które to właśnie z takich też produkcji pochodza ale cena jest ...no własnie sam wiesz. To NIE JEST TEN Bosch co w latach produkcji naszych Mercedesów. Ale możesz mieć ORYGINAŁ jak dojdziesz i zdobędziesz Boscha czy inny made wysyłany do fabryk na pierwsze montaże - te produkty trzymają jakość i są sprawdzane szczegółowo.
Tak więc, ja szukałem długo i mam takie niszowe współpracujące miejsca. Tak samo pompy paliwa - u mnie sa dwie, dałem do naprwienia bo jak człowiek - też znalazłem i chyba jedyny w Polsce albo jeden z kilku co naprawiaja te oryginalne. Wiem, że jest jakość - sprawdziłęm zakład zanim cokolwiek zaczynam działać z kimś, zostały naprawione i wiem, że sa zrobione jak w oryginale bo robione jednostkowo i personalnie a nie przemysłowo i maszynowo. Tak więc ....sam przemyśl i rozpatrz. Ale jak wg tego co mi tu przedstawiłeś sonda - a ile czasu ja masz, zreszta to nie ma znaczenia, na miom podanym przykładzie sam widzisz, że noe nie znaczy sprawne. Oceń i przemyśl ale sonde masz do reklamacji.