Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 2.2 Śmierdzące spaliny, wzrost spalania, szarpanie, nierówna praca


210 odpowiedzi w tym temacie

#101 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 17 czerwca 2018 - 19:17

Takie coś po podłączeniu hfm'a wyszło, po skasowaniu powraca 035 na wolnych obrotach, dalej testu nie robiłem, bo bateria w laptopie wytrzymuje max 30 minut
008, Post
Intake air temperature sensor loose contact.

Measure the temperature sensor.
Reference values: 10řC = 3,2V 50řC = 1,2V 80řC = 0,5V
Verify also the plug connection of the control unit.
_____________________________________________________________
024, Post
Oxygen sensor : too cold or open circuit.

!!! Only with TWC. !!!
At coolant temp. > 80řC run engine for at least 2 min. at idle speed.
Verify voltage oxygen sensor signal : -0,2V/1V.
Verify also the oxygen sensor cable if insulation is > 20 KOhm,
and sensor heating voltage : 11-14 V, and current consumption : 0,6-3,4A.
_____________________________________________________________
035, Post
Lambda control is at rich stop : mixture too lean.

Unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure regulator.
!!! With TWC !!!
_____________________________________________________________
057, Post
Ignition output stage 1 or ignition coil for : amperage not reached.

Verify : 1) dwell time for ignition coil BY IGNITION = 20-100 ms.
and IDLE SPEED = 2-4 msec.
2) primary voltage of ignition coil for cyl. 2 and 5.(200-350V)
3) ignition voltage of ignition coil for cyl. 2 and 5. (8-20 KV)
4) spark plugs. 5) quiescent current cut-off.
_____________________________________________________________
060, Post
Ignition output stage 2 or ignition coil for amperage : not reached.

Verify : 1) dwell time for ignition coil BY IGNITION = 20-100 ms.
and IDLE SPEED = 2-4 msec.
2) primary voltage of ignition coil for cyl. 2 and 5.(200-350V)
3) ignition voltage of ignition coil for cyl. 2 and 5. (8-20 KV)
4) spark plugs. 5) quiescent current cut-off.
_____________________________________________________________
084, Post
Short-time self adaptation idle speed or part load exceeded.

Short-time fault in mixture formation system.



#102 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwca 2018 - 21:07

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 17 czerwca 2018 - 19:17 napisał

Takie coś po podłączeniu hfm'a wyszło, po skasowaniu powraca 035 na wolnych obrotach, dalej testu nie robiłem, bo bateria w laptopie wytrzymuje max 30 minut
008, Post
Intake air temperature sensor loose contact.

Measure the temperature sensor.
Reference values: 10řC = 3,2V 50řC = 1,2V 80řC = 0,5V
Verify also the plug connection of the control unit.
_____________________________________________________________
024, Post
Oxygen sensor : too cold or open circuit.

!!! Only with TWC. !!!
At coolant temp. > 80řC run engine for at least 2 min. at idle speed.
Verify voltage oxygen sensor signal : -0,2V/1V.
Verify also the oxygen sensor cable if insulation is > 20 KOhm,
and sensor heating voltage : 11-14 V, and current consumption : 0,6-3,4A.
_____________________________________________________________
035, Post
Lambda control is at rich stop : mixture too lean.

Unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure regulator.
!!! With TWC !!!
_____________________________________________________________
057, Post
Ignition output stage 1 or ignition coil for : amperage not reached.

Verify : 1) dwell time for ignition coil BY IGNITION = 20-100 ms.
and IDLE SPEED = 2-4 msec.
2) primary voltage of ignition coil for cyl. 2 and 5.(200-350V)
3) ignition voltage of ignition coil for cyl. 2 and 5. (8-20 KV)
4) spark plugs. 5) quiescent current cut-off.
_____________________________________________________________
060, Post
Ignition output stage 2 or ignition coil for amperage : not reached.

Verify : 1) dwell time for ignition coil BY IGNITION = 20-100 ms.
and IDLE SPEED = 2-4 msec.
2) primary voltage of ignition coil for cyl. 2 and 5.(200-350V)
3) ignition voltage of ignition coil for cyl. 2 and 5. (8-20 KV)
4) spark plugs. 5) quiescent current cut-off.
_____________________________________________________________
084, Post
Short-time self adaptation idle speed or part load exceeded.

Short-time fault in mixture formation system.

No to ładnie coś powychodziło ale chyba na nie rozgrzanym silniku dobrze a na pewno coś tam jest o za chłodnej sądzie lambda. Pokaż mi czym dokładnie albo jakim sprzętem to robisz i oczywiście na 16pinowym gnieździe ?/ Powiedz dokładnie czym-sprzęt jaki potrzebny i jakie oprogramowanie - skąd ??

#103 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwca 2018 - 21:09

Kurczaczki, wychodzi ci że sama sonda lamda fixuje. Ja chętnie bym u siebie to zrobił, żeby dojść do jeszcze złego spalania dokładniej :):)

#104 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwca 2018 - 21:20

Nooo patrykjanek ładnie pokazało co trzeba, kurcze pochwal się czym to wykonałeś !! Jak wyżej - sprzęcik jaki jak to podłaczyłeś i oprogramowanie jakie i skąd ?? Musimy się jakoś złapać, zgadać może gdzieś jakoś to byśmy na "żywo" ogadali te nasze gwiazdy. Muszę u siebie wiedzieć dokładnie jeszcze co go boli kurcze, bo już mnie to trochę irytuje

Użytkownik Sid edytował ten post 17 czerwca 2018 - 21:22


#105 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 17 czerwca 2018 - 21:32

Vag kkl ze sklepu viaken. Rozkręciłem wtyczkę szesnastopinową i wlutowałem 3 kable w odpowiednie piny 4-masa, 7-sygnałowy, 16-plus. Trzeba podłączyć kabel do usb w komputerze ściągnąć sterownik do vag kkl, uruchamiamy hfm scan, wpinamy 3 kable w gniazdo, włączamy zapłon i connect, jeszcze nie wiem jak live datę uruchomić (tam pewnie zobaczę napięcie sondy).

#106 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwca 2018 - 21:51

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 17 czerwca 2018 - 21:32 napisał

Vag kkl ze sklepu viaken.
A masz może docelowego linka?

Cytat

Rozkręciłem wtyczkę szesnastopinową i wlutowałem 3 kable w odpowiednie piny 4-masa, 7-sygnałowy, 16-plus. Trzeba podłączyć kabel do usb w komputerze ściągnąć sterownik do vag kkl, uruchamiamy hfm scan, wpinamy 3 kable w gniazdo, włączamy zapłon i connect,

Na pewno 7-masa, ja do błyskania daję na 8 pin a na 16 plus i też na 14 plus to do zapłonowych opcji ale ten 7 to nie wiem, chociaż ty masz 111 i może tak masz ja w M104 mam 1,8 i 16. No chyba, że tu trzeba z tym sprzetem inaczej ??

Cytat


A co to znaczy - Live dataidzisz jak to trzeba sie douczać - wymieniać informacjami :) zawsze razem można coś zadziałać konstruktywnie i dokładnie :hooray:

#107 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwca 2018 - 22:00

O ten dokładnie chodzi, tego kupiłeś https://www.viaken.p...at=5&prodid=103

Użytkownik Sid edytował ten post 17 czerwca 2018 - 22:08


#108 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwca 2018 - 22:08

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 17 czerwca 2018 - 21:32 napisał

Vag kkl ze sklepu viaken. Rozkręciłem wtyczkę szesnastopinową i wlutowałem 3 kable w odpowiednie piny 4-masa, 7-sygnałowy, 16-plus. Trzeba podłączyć kabel do usb w komputerze ściągnąć sterownik do vag kkl, uruchamiamy hfm scan, wpinamy 3 kable w gniazdo, włączamy zapłon i connect,

Jeszce raz - teraz przeczytałem ze zrozumieniem - rozkreciłeś wtyczke tego VAGa i tam wlutowałeś sie jak wyżej czyli 4masa (na gnieździe 1 ), 7sygnał (czyli na gnieździe 8) mo i plus 16 wtyczka i gniazdo to samo. Czy tak ???

#109 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 18 czerwca 2018 - 05:41

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 17 czerwca 2018 - 22:08 napisał



Jeszce raz - teraz przeczytałem ze zrozumieniem - rozkreciłeś wtyczke tego VAGa i tam wlutowałeś sie jak wyżej czyli 4masa (na gnieździe 1 ), 7sygnał (czyli na gnieździe 8) mo i plus 16 wtyczka i gniazdo to samo. Czy tak ???
https://viaken.pl/pl...-niebieski.html można też połączyć kable na zewnątrz przez złączki zaciskowe

#110 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 czerwca 2018 - 06:01

Autor programu hfm scan za opłatą przesyła plik dat. który odblokowuje dodatkowe funkcje programu (Live ). Plik dat generuje na podstawie pliku z naszego kompa stworzonego przez aplikację.








Podobne tematy Zwiń