Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 2.2 Śmierdzące spaliny, wzrost spalania, szarpanie, nierówna praca


210 odpowiedzi w tym temacie

#121 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 czerwca 2018 - 10:18

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 21 czerwca 2018 - 09:27 napisał


No musiałem to zrobić, dzięki . Widzę że ładnie to zrobiłeś na korektorki. Czy to nie twoje, bo coś mówiłeś o tym, że rozebrałeś (niedobrze, bo jest gwarancja na to i tam jest plomba na śrubkach :) ) czy coś ??? Ale i tak musiałem to zrobić ......



#122 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 21 czerwca 2018 - 12:05

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 21 czerwca 2018 - 10:18 napisał

No musiałem to zrobić, dzięki . Widzę że ładnie to zrobiłeś na korektorki. Czy to nie twoje, bo coś mówiłeś o tym, że rozebrałeś (niedobrze, bo jest gwarancja na to i tam jest plomba na śrubkach :) ) czy coś ??? Ale i tak musiałem to zrobić ......
Ja rozbierałem i wlutowałem się w środku w piny i kable wypuściłem tak gdzie dioda wychodzi

#123 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 czerwca 2018 - 17:48

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 21 czerwca 2018 - 12:05 napisał

Ja rozbierałem i wlutowałem się w środku w piny i kable wypuściłem tak gdzie dioda wychodzi

No to nie za dobrze bo tracisz gwarancję na ten moduł, tam jest naklejka-plomba na jednym otworze z wkrętem. Ja nie chcę robić tak na dzikusa i już namierzyłem korektorki "damskie" i bananki i zadziałam taka przejściówkę :):). Zakłada się - nasuwa - konektorki na piny we wtyczce a bananki do naszego gniazda diagnostycznego i jest piknie :):). Jak jest gwarancja to dlaczego ja tracić. No ale nie wiem, każdy robi jak uważa :):). Ale właśnie nie wiedziałem, do których albo jak jes odczytać te piny we wtyczce. A skąd wiedziałeś, są gdzieś opisane a moja ślepota jest wielka ?? :):) tak z czystej ciekawości pytam.

#124 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 25 czerwca 2018 - 09:29

I jak podłączyłeś do hfm'a? I miałbyś na podmiankę zawór mot/evap, bo mój się trochę przywiesza?

#125 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 czerwca 2018 - 09:52

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 25 czerwca 2018 - 09:29 napisał

I jak podłączyłeś do hfm'a?

Nie podłączyłem, muszę opanować normalna przejściówkę - bananki, korektorki dziewczynki wąskie na wtyczkę i złożyć to wszystko na dobrych przewodach i wtedy coś zawalczę z tym, ale mam dużo innych ważnych rzeczy codziennych do ogarnięcia. A korektorki musiałbym kupić w sklepie stacjonarnym - właśnie dziś może podejdę to takiego jednego co jest "wypasiony" w takie typowe elektroniczne rzeczy. Polutuję i wtedy sam jestem ciekawy co powychodzi. A jeszcze przyjrzałem się, nie tylko wiązka silnika jest fuj, zresztą mam do zrobienia wiązkę stacyjka deska rozdzielcza do czujnika poziomu oleju, ciśnienia oleju i rozruchowy-wzbudzajacy przewód do rozrusznika


Cytat

I miałbyś na podmiankę zawór mot/evap, bo mój się trochę przywiesza?

Nie, nie mam. Sam ze swoim walczyłem kiedyś, po prostu go przepłukałem w miarę dokładnie. Wiem, że też niby pracował, nie pracował ale ostatnio jakoś tak wsłuchiwałem sie, co znowu gdzieś daje efekty jakieś dziwne - słyszalne w kabinie na wolnych w postoju - bo słychać pracujące zaworki ogrzewania, ale i dało się dosłuchać pracę właśnie EVApa. A jak poszedłem po maskę zajrzeć w tynm czasie nooooo to ładnie pracował z wyraźnym "pu-puk". Ale ostatnio nie wysłuchałem go i nie wiem czy pracuje czy znowu mu sie nie chce. Musze go profilaktycznie wyjąć i benzyna przepłukać. Ale teraz zbiera mi sie roboty trochę. Do zrobienia mam dwa samochody, troche blacharki i mechaniki - uszczelnić miske oleju i takie tam. Musze małą Pande polepszyć i będe sie nia poruszał zarobkowo nockami nawet może. Na gazie silniczek 1.1 spali na 100km tyle co ten na 40 km ?? :(:( :):)

#126 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 sierpnia 2018 - 19:12

I co tam słychać pod maską :):)

#127 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 28 sierpnia 2018 - 20:26

Mniej więcej jeździ jak jeździł, nie było czasu grzebać (przelutowałem tylko srebrny przekaźnik tuż przed wyjazdem na Mazury, bo wogóle miał problem z odpaleniem), ale od miesiąca na benzynie rano odpala od strzała i gaśnie po 15 sekundach, więc wtedy podtrzymuje mu ok. 1500 pedałem gazu jak przełączy na gaz to obroty się stabilizują. Wczoraj rano go odpalałem po 3 dniach stania temp 8'C to nie zgasł, ale chodził nie równo na benzynie. Po ponownym odpaleniu po 10 godzinach 20'C już przygasał. Na początku wymienię filtr paliwa (pewnie to nic nie da, ale czort wie kiedy był wymieniany). Filtr mam już od miesiąca i nie ma czasu wjechać na kanał. A jak tam Twoje sześć garków?

Użytkownik patrykjanek edytował ten post 28 sierpnia 2018 - 20:30


#128 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 sierpnia 2018 - 20:32

sprawdzałeś zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej benzyny, u mnie tez gasł, i dziwnie się zachowywał. Słabo odpalał, a jak był nagrzany to bardzo słabo palił.

#129 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 29 sierpnia 2018 - 21:43

Wyświetl postUżytkownik hadrianus dnia 28 sierpnia 2018 - 20:32 napisał

sprawdzałeś zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej benzyny, u mnie tez gasł, i dziwnie się zachowywał. Słabo odpalał, a jak był nagrzany to bardzo słabo palił.
robiliśmy podmiankę z kolegą i w zasadzie nie było różnicy. Obydwa regulatory są oryginalne, fabryczne jeszcze nie wymieniane.


#130 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 września 2018 - 07:29

A pompy paliwa sprawdzone filtr paliwowy wymienionych przecież tam się zaczyna cała sprawa Jeśli chodzi o prawidłowe ciśnienie paliwa mówimy tu o benzynie oczywiście czyli rozmowa jest cały czas o jeździe samochodu na paliwie podstawowym








Podobne tematy Zwiń