Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 2.2 Śmierdzące spaliny, wzrost spalania, szarpanie, nierówna praca


210 odpowiedzi w tym temacie

#141 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 25 września 2018 - 10:57

A wymieniłem kable i świece. Na starym zestawie na 1-szym i 4-tym cylindrze było coś wilgotnego na połączeniu przewód i świeca chyba olej ( od strony głowicy świece wydawały się ok). I zastanawia mnie bo te 2 gary chodzą pod jedną cewką. Jak sprawdzić cewkę nie demontując jej?

Użytkownik patrykjanek edytował ten post 25 września 2018 - 10:57




#142 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 września 2018 - 12:29

Cytat

Po zrobieniu tej elektryki jeździłem trochę na benzynie, także raczej się ustawiła

...trochę na benzynie to znaczy??? trochę to pojęcie względne, nie określone :):)


Cytat

Potem pod kompa sterownik stag'a i pokazało 29 restartów sterownika jak był spadek napięcia poniżej 11V to rozłączało gaz

Jakie spadki i dlaczego ??!!!!?? :co_to:


Cytat

Zbieraliśmy mapy benzynowe autokalibracja i póżniej z 10 minut różne style jazdy na PB i póżniej LPG. Mnożnik 1,2 przy bucie ok.1 (ważne że nie poniżej).

WAŻNE - nie więcej rozbieżności między PB a :LPG jak <10%

Cytat

Wcześniej czasy wtrysków np. 10ms PB to LPG 20ms teraz ok. 1-2 ms wolniej dla lpg. Oczywiście jakieś korekty dla większych odchyłów porobione. I jak na razie brak błędów w sterowniku silnika także mieszanka już w normie czyli sonda jednak coś tam widzi.
A co do spalania to jeszcze nie zacząłem zbiornika na nowych ustawieniach, przed naprawą palił mw 15-16 miasto w trasie ok.12-14 (to 14 litrów z 480 l bagażnikiem na dachu i kręte drogi czyli dużo przyspieszeń)

To normalne spalanie w mieście te 16 l / 100 tak podawane, mi udało sie zejść na 14l / 100 jazda "szarpana" a nie płynna jak w trasie. Zobaczymy co dalej, wiele do porobienia, zimno sie zrobiło i chyba już poszyć progów prawej strony nie zrobię, kurrrrczaki. Teraz muszę....o właśnie zaraz zadzwonic o pompke spryskiwacza szyby - padła, i zamek wlewu paliwa.
Co do sondy - jak robiłes kalibracje LPG no to jakim cudem "sonda coś tam widzi", przecież jest wyraźnie widoczna praca sondy przy kalibracji noooo chyba, że ktoś wyciął-nie podłaczył sondy i tak o to masz oszukane conieco.

#143 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 września 2018 - 12:31

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 25 września 2018 - 10:57 napisał

A wymieniłem kable i świece. Na starym zestawie na 1-szym i 4-tym cylindrze było coś wilgotnego na połączeniu przewód i świeca chyba olej ( od strony głowicy świece wydawały się ok). I zastanawia mnie bo te 2 gary chodzą pod jedną cewką. Jak sprawdzić cewkę nie demontując jej?

Cewki nie sprawdzisz nijak w takich warunkach, w zasadzie cewka albo działa albo nie działa = padnięta i to czuć praca silnika diametralnie się zmienia

#144 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 25 września 2018 - 21:18

Co do błędów sondy to mówię o sterowniku silnika hfm, który pokaże, że jest za dużo lub za mało powietrza (i na pb i lpg)no i dzisiaj wyrzucił. W sterowniku gazowym sonda nie jest podłączona, ale gazownik nawet mówił, że podłącza się ją tylko dla lepszego podglądu. Spadki napięcia (lub chwilowe jego braki) były przez wiązke stacyjki, raz coś się stykało raz nie i jak sterownik dostanie napięcie poniżej 11V (może było zerowe przez sekundę) to instalacja się rozłączała.

Użytkownik patrykjanek edytował ten post 25 września 2018 - 21:20


#145 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 września 2018 - 11:03

Cytat

Co do błędów sondy to mówię o sterowniku silnika hfm, który pokaże, że jest za dużo lub za mało powietrza (i na pb i lpg)no i dzisiaj wyrzucił.

No litości !!! Skąd ty masz tą wiedzę ??!! HFM to nie sterownik !!! tylko moduł diagnostyczny, sterownikiem jak to nazywasz jest ECU silnika (komputer sterujący) i to on zbiera komunikaty-sygnały z czujników wszelakich między innymi z sondy lambda, czujnika temperatury silnika - nie myl z czujnikiem temperatury umieszczonym przy termostacie, bo on przekazuje sygnał na deskę rozdzielcza do wskaźnika temperatury - wszelkich innych. On dostaje sygnał z sondy i przepływomierza i na tej [podstawie podaję dawki PB !!
Tak więc.....

Cytat

W sterowniku gazowym sonda nie jest podłączona, ale gazownik nawet mówił, że podłącza się ją tylko dla lepszego podglądu

Wiesz co, czy ty jesteś, byłeś, powiedział ci to ten sam gazownik co ci filtry zmieniał ?? Widzę, że myślenie boli albo "nieświadomy klilent dobry klient do wydojenia portfela ". Zmień gazownik, bo jeślo on tak mówi, to albo miał zły dzień albo....sam sobie przemyśl i ppomyśł. Daję ci tu wiedzę, za którą nie płacisz a tacy gazownicy kasują banknoty i co...mówią ... Sonda lambda podłączona jak najbardziej pokazuje dokładniew jak pracyje, chociażby jej napięcie - ma falować od 0,2 - 0,8 V chyba nie pomyliłem się w napięciu ale na pewno chociaż ten parametr jest widoczny to wiesz czy sonda pracuje poprawnie a nie cyt.: " dla lepszego podglądu". Litości, jaką ty masz instalację LPG ?? Zapomniałem już a nie chce mi sie wertować naszych poematów gdzieś wcześniej :):) a było już coś o tym.

Cytat

Spadki napięcia (lub chwilowe jego braki) były przez wiązke stacyjki, raz coś się stykało raz nie i jak sterownik dostanie napięcie poniżej 11V (może było zerowe przez sekundę) to instalacja się rozłączała.

Ja też mam porąbane przewody ale te idące do czujnika ciśnienia oleju, czujnika poziomu oleju i startowy do rozrusznika, może mi ona też coś "chrzani" co nieco. No właśnie, muszę to zrobić

#146 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 września 2018 - 11:14

Więcej myślenia i de dawaj uśpić swojej czujności !!! Ja jak coś komuś robię i wiem, źe nie dam z czymś rady albo po prostu nie wiem tak też mówię, a nie ściemniam i wymyślam czy improwizuję. Mogę albo mówię, że nie wiem ale mogę spróbować zrobić naprawić. Ale nie takie bajki. Jakieś nowe teorie i później zaczyna sie powielanie z dopowiedzeniami własnymi i ....tworzy się esej typu "....a bo gaz psuje silnik...." to na pewno słyszałeś i jak to narosło w zeszłym stuleciu, lata dziewięćdziesiąte, początki LPG i strzelający i rozpirzający filtry powietrza gasssss. A w jakiej formie jest dostarczone PB czy ON do komory spalania - gazowej !! Bo ma być maksymalnie rozpylone co powoduje mega łatwe zapalenie mieszanki w przypadku ON a i to samo do PB. Jak "leje" to masz niedopalanie, dymienie itp. Ot tyle z mojego wiedzenia z praktycznego doświadczenia na własnym aucie, skórze czy jak to zwał....

#147 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 26 września 2018 - 21:20

instalacja Stag 4 wtryski Valtec reduktor Zavoli Zeta N. Sonda jest do pracy na benzynie, w sterowniku lpg mamy podgląd na to jak pracuje sonda (u mnie nie )tak samo np. w Vagu czy innych sterownikach czy złączach diagnostycznych podobno w HFM SCAN też, ale sterownik gazowy nie bierzę pod uwagę sondy lambda do ustalania mieszanki tylko bazuje na mapach benzynowych, więc ten podgląd nie jest mi potrzebny, aczkolwiek ułatwił by zdiagnozowanie uszkodzenia sondy jakby takowe występowało. Błąd nr 13 (w hfm) oznacza zły skład mieszanki, więc niekoniecznie uszkodzenie sondy

Użytkownik patrykjanek edytował ten post 26 września 2018 - 21:24


#148 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2018 - 10:18

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 26 września 2018 - 21:20 napisał

instalacja Stag 4 wtryski Valtec reduktor Zavoli Zeta N. Sonda jest do pracy na benzynie, w sterowniku lpg mamy podgląd na to jak pracuje sonda (u mnie nie )tak samo np. w Vagu czy innych sterownikach czy złączach diagnostycznych podobno w HFM SCAN też, ale sterownik gazowy nie bierzę pod uwagę sondy lambda do ustalania mieszanki tylko bazuje na mapach benzynowych, więc ten podgląd nie jest mi potrzebny, aczkolwiek ułatwił by zdiagnozowanie uszkodzenia sondy jakby takowe występowało. Błąd nr 13 (w hfm) oznacza zły skład mieszanki, więc niekoniecznie uszkodzenie sondy

No i brawo za

Cytat

Sonda jest do pracy na benzynie, w sterowniku lpg mamy podgląd na to jak pracuje sonda (u mnie nie )tak samo np. w Vagu czy innych sterownikach czy złączach diagnostycznych podobno w HFM SCAN też, ale sterownik gazowy nie bierzę pod uwagę sondy lambda do ustalania mieszanki tylko bazuje na mapach benzynowych

oczywiście, tylko masz jasną informację czy sonda działa prawidłowo przy wglądzie przez program diagnostyczny LPG a co za tym idzie, kiedy sonda nie pracuje poprawnie to i LPG nie działa poprawnie bo silnik na benzynie nie pracuje poprawnie !!! Więc zła praca sondy lambda ma ogromny wpływ na ustawienia, pracę i całokształt pracy silnika na LPG !!
Jeszcze raz się powtórzę - aby praca na LPG była poprawna silnik musi prawidłowo być poustawiany itp na PB !! Więc właśnie bo i ponieważ :):) ma to ogromne znaczenie, przerobiłem to na własnym przykładzie i przerabiam, dzięki czemu zdoktoryzowałem sie już trochę a nawet - jak zauważyłem - wiecej, bo nie działam rutynowo jak wielu "gazowników" . No cóż, w efekcie końcowym płacz i płać ..... a w ostatnim czasie kolejny przypadek poświadczył mi, że nie ma mechaników tylko są wymieniacze i co gorsza nie chcący a może i umiejący dociekać przyczyny, tylko idą "na skróty" a to dla nich dobre na krótką metę albo i nie bo jak widać łatwo łapać łosie i łykające wszystko pelikany :):):)

#149 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2018 - 10:22

Tak więc reasumując - nie wymądrzam się bo nie mam nawet takiego zamiaru tylko przekazuję swoją wiedzę z własnych doświadczeń, że aby prawidłowo pracowała instal;acja LPG musisz mieć prawidłowo pracujący silnik na PB a tu podstawą jest przepływomierz i sonda lambda no i jeszcze kilka innych rzeczy ( czujnik temp. silnika, świece i takie tanm innych jeszcze parę :):) )

#150 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2018 - 10:24

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 26 września 2018 - 21:20 napisał

instalacja Stag 4 wtryski Valtec reduktor Zavoli Zeta N.

Które wtryski Valtek-a ??? Wtryski czy listwa wtryskowa ???

Użytkownik Sid edytował ten post 27 września 2018 - 10:24









Podobne tematy Zwiń