Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 2.2 Śmierdzące spaliny, wzrost spalania, szarpanie, nierówna praca


210 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 16 maja 2018 - 20:55

Szwagier mi zamawia części i z maxgearem nie ma problemu z reklamacją, a bosch często nie chce uznawać. https://www.youtube....lv5l_WW0&t=737s tu pacjent mierzy multimetrem, ale u mnie to jakoś nie wychodzi



#22 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 17 maja 2018 - 11:56

https://www.youtube....eature=youtu.be jazda w korku bez wciskania gazu po nagrzaniu silnika, na zimnym jak wyłącza się ssanie jest lepiej. Na ciepłym silniku na wstecznym rosną do 800-900 (takie obroty były by ok)

#23 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 17 maja 2018 - 12:16

https://www.youtube....eature=youtu.be tutaj jazda na zblokowanej trójce i widać że przy 1300 obroty trochę wzrastają i auto już bardzo powoli wytraca prędkość, tak jakby jechało na wciśniętym gazie

#24 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 17 maja 2018 - 12:25

Co do sondy jeszcze to na gazie wywala błąd 13(wydaję mi się, że po butowaniu), natomiast na benzynie wywalał 20 też sonda, ale po przestawieniu regulatora oktanowego na 1 (był na 4) narazie 20 błąd nie wrócił

#25 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 maja 2018 - 01:10

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 17 maja 2018 - 12:25 napisał

Co do sondy jeszcze to na gazie wywala błąd 13(wydaję mi się, że po butowaniu), natomiast na benzynie wywalał 20 też sonda, ale po przestawieniu regulatora oktanowego na 1 (był na 4) narazie 20 błąd nie wrócił

A czemu go dotykałeś ?? A wogóle to gdzie jest punkt odniesienia na tym oktanowym ?? Zanzczy gdzie jest albo który to punkt do którego trzeba ustawiać oktanowość?? Bo u mnie nie mogę się dopatrzeć na który punk miałoby być ustawiane cyferki ??

#26 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 maja 2018 - 01:19

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 16 maja 2018 - 20:55 napisał

Szwagier mi zamawia części i z maxgearem nie ma problemu z reklamacją, a bosch często nie chce uznawać. https://www.youtube....lv5l_WW0&t=737s tu pacjent mierzy multimetrem, ale u mnie to jakoś nie wychodzi

Maxgear to to raczej bym w elektronike ani w nic z tego brandu nie wchodził. To jest pakowacz słabej jakości cęści.
Może słaby kontakt łapieszcalbo nie ten przewód/przewody ??

Użytkownik Sid edytował ten post 20 maja 2018 - 01:20


#27 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 maja 2018 - 01:22

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 17 maja 2018 - 12:25 napisał

Co do sondy jeszcze to na gazie wywala błąd 13(wydaję mi się, że po butowaniu), natomiast na benzynie wywalał 20 też sonda, ale po przestawieniu regulatora oktanowego na 1 (był na 4) narazie 20 błąd nie wrócił

Co do błędów to nie wiem jaki ty masz wtrysk - jaka tabela kodów. Rozumiem że wybłyskujesz sobie ??

#28 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 21 maja 2018 - 09:01

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 20 maja 2018 - 01:10 napisał



A czemu go dotykałeś ?? A wogóle to gdzie jest punkt odniesienia na tym oktanowym ?? Zanzczy gdzie jest albo który to punkt do którego trzeba ustawiać oktanowość?? Bo u mnie nie mogę się dopatrzeć na który punk miałoby być ustawiane cyferki ??
przestawiłem bo ktoś przestawił na 4 co podobno wzbogaca mieszankę (opóźnia wtrysk) pewnie był problem z odpalaniem. 1-ka jest podobno najodpowiedniejsza.

#29 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 21 maja 2018 - 09:11

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 20 maja 2018 - 01:19 napisał



Maxgear to to raczej bym w elektronike ani w nic z tego brandu nie wchodził. To jest pakowacz słabej jakości cęści.
Może słaby kontakt łapieszcalbo nie ten przewód/przewody ??
miałem do wyboru jeszcze ngk też uniwersalną, ale stwierdziłem, że to pewnie jeden czort. Sonda u mnie nie jest podłączona pod lpg, dlatego pokazuje stałą wartość. Błąd sondy wywala dopiero przy butowaniu na lpg wtedy wtryskiwacze lpg otwierają się na stałe. Gazownik stwierdził za małe dysze bo mnożnik mam ok. 1.8

#30 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 21 maja 2018 - 09:16

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 20 maja 2018 - 01:22 napisał



Co do błędów to nie wiem jaki ty masz wtrysk - jaka tabela kodów. Rozumiem że wybłyskujesz sobie ??
wtrysk hfm (taki jak u Ciebie) , można podobno kupić przejściówkę na OB2, podpiąć pod kompa , ściągnąć program i mieć podgląd na żywo








Podobne tematy Zwiń