Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 2.2 Śmierdzące spaliny, wzrost spalania, szarpanie, nierówna praca


210 odpowiedzi w tym temacie

#201 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 listopada 2018 - 20:24

Cytat

Mój rusza z pierwszego biegu, bo ktoś coś w skrzyni poprzestawiał. Poprzedni waściciel mówił, że to zaworek.

Jesteś pewien ?? Policz sobie jak zmienia biegi ile razy to zrobi?? Ja tez tak myślałem az w końcu sie doliczyłem. NIe znam takiej opcji ani możliwości przestawienia czegoś, żeby ruszał zawsze z jedynki. On rusz wtedy jak ma duże obciążenie. A tak jak ma lekko, normalnie to rusza zawsze z drugiego biegu - policz dokładnie jego zmiany i zobaczysz jak jest rzeczywiście.


Cytat

Może jakby ruszał z 2 to by się tak nie rozpędzał na D. Jak dohamowujemy ok. 5km/h czuć jak przerzuca z 2 na 1 na chwilę wtedy obroty wzrastają.

No to jak tak jest to jest coś porąbane ze skrzynią/ustawieniami/czy coś innego ?? ale to dziwny objaw.

Cytat

Podobno jest jakiś VSS (vehicle speed sensor) decydujący o odcince jak samochód stoi i wysyła te informacje do sterownika silnika. Mi odcina tylko pierwszy bieg, a dla reszty jest git, więc może czujnik coś źle mierzy. Pod bodajże 28 kodem błyskowym jest błąd VSS

Nie wiem co to niby jest, ale o takim czymś nie wiem, nie słyszałem. Ale być może "coś w trawie piszczy" tylko co i gdzie :):):)



#202 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 listopada 2018 - 20:27

A poza tym to z tym cisnieniem pokazywanym na desce to jest cosik nie tak, przyjrzałem sie jeszcze raz i delikatnie spada z ponad trójki na ciut poniżej ale przy takiej temperaturze silnika i obrotach w zasadzie biegu jałowego to spada do 2 no jak coś lepiej do 2,5 a latem jak jest gorąco to spada nawet do 1,5- 1,8 a tu prawie nie dryga ??? Masz nowy silnik ??:):) czy po remoncie czy coś...

#203 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 06 listopada 2018 - 12:40

http://www.peachpart...n-question.html tu w 13 poście ktoś wstawił zdjęcie chodzi o ustawienie sprężynki przed jakimś zaworkiem, jeśli jest ustawiona za zaworkiem lub jej brakuje to rusza z 1 biegu (jeszcze ciekawe czy mercedes montował sprężyne w zależności od silnika, ale tego nigdzie nie przeczytałem). Jeszcze ktoś pisał, że skrzynie 722.3xx ruszają z 2-jki, a 722.4xx z 1-nki, ja mam 722.428 wg EPC, a ty jaką masz? Mój silnik jest po remoncie głowicy. Przed naprawą miał moc, ale olej poszedł do układu chłodzenia i trzeba było głowicę sciągać no i planowanie, docieranie gniazd zaworowych itp. dół silnika był OK).W lato jak przegonie po trasie to ciśnienie spada minimalnie do 2 na wolnych obrotach. Teraz jak jeżdzę po mieście to troszkę poniżej 3, może lekko przekłamuje ten czujnik, ale jak kupiłem to wogóle nie działał, więc nie ma co się czepiać.

#204 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 listopada 2018 - 18:21

Cytat

http://www.peachpart...n-question.html tu w 13 poście ktoś wstawił zdjęcie chodzi o ustawienie sprężynki przed jakimś zaworkiem, jeśli jest ustawiona za zaworkiem lub jej brakuje to rusza z 1 biegu (jeszcze ciekawe czy mercedes montował sprężyne w zależności od silnika, ale tego nigdzie nie przeczytałem). Jeszcze ktoś pisał, że skrzynie 722.3xx ruszają z 2-jki, a 722.4xx z 1-nki, ja mam 722.428 wg EPC,

Ciekawe, ale po co rzeźbić i polepszać?? Można popieprzyć pieprzem złym czy co...ś :):) nie polepszać moim zdaniem bo potem....noo właśnie, masz dylemat no bo ci rusz sam, odcina nie tak jak powinien i takie to wlaśnie sa efekty końcowe. I tu masz juz chyba odpowiedzi kawałek na twoje dylematy.

Cytat

a ty jaką masz?

Ja mam serie 722.4.... one się różnią seriami 722.4 (czterobiegowe) albo 722.5.(pięciobiegowe) z jakąś wadliwością i jeszcze są inne.

Cytat

Mój silnik jest po remoncie głowicy. Przed naprawą miał moc, ale olej poszedł do układu chłodzenia i trzeba było głowicę sciągać no i planowanie, docieranie gniazd zaworowych itp. dół silnika był OK).

A po tym remoncie z mocą gorzej, pracuje inaczej -gorzej?? Może coś tu poszło nie tak?? A jak to się stało - w jakim momencie, albo w jakim trakcie pracy - buntowany był mocno silnik ?? Mówisz wciąż o "mocy", odcinaniu obrotów i takie tam to chyba raczej go kręcisz do czerwonego pola i trochę wysilasz Mercedes biedną....


Cytat

W lato jak przegonie po trasie to ciśnienie spada minimalnie do 2 na wolnych obrotach. Teraz jak jeżdżę po mieście to troszkę poniżej 3, może lekko przekłamuje ten czujnik, ale jak kupiłem to w ogóle nie działał, więc nie ma co się czepiać.

A no właśnie, nie działal i co zrobiłeś, że zaczął działać?? U nie posypana izolacja jest na tej małej wiązce od zegarów-stacyjki, miałem to zrobić i ...zima nadchodzi i chyba do lata wiosny przejeżdżę albo kupię przewody nowe i zrobie tylko musze wywlec ja z budy i poprzelutowywać wtyczke i końcówki. Jasne, że nie ma się co czepiać, ja polegam na bagnecie - poziom wtedy bez zarzutu no i wszystko w temacie :):)

#205 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 06 listopada 2018 - 22:02

Co do skrzyni to polepszać nie chce, najlepiej jakby ruszał tak jak fabryka wymyśliła, ale nie wiem z którego biegu ruszał. Skoro masz 722.4 i rusza z dwójki to podział 722.3 z dwójki, a 722.4 z jedynki to bujda. Pracuje tak samo tylko pękła uszczelka i olej leciał do układu chłodzenia, więc głowicę trzeba było ściągnąć, odcinka na 1-wszym biegu też była i zawieszanie obrotów również. Przed UPG jeździłem samochodem 3dni, ale nie działał czujnik temperatury na blacie ani czujnik ciśnienia oleju, więc mógł się trochę przegrzać (czujniki wymienił mechanik przy robocie głowicy). Wiskozę wymieniłem później jakoś na początku lata, bo łapał nawet 100'C w korkach. Co do uszczelki to strzeliła pewnie na jakiś wyższych obrotach trochę testów po zakupie się robiło, a na ogół to w mieście 3tys. nie przekraczam .

#206 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 listopada 2018 - 23:40

Cytat

Co do skrzyni to polepszać nie chce, najlepiej jakby ruszał tak jak fabryka wymyśliła, ale nie wiem z którego biegu ruszał. Skoro masz 722.4 i rusza z dwójki to podział 722.3 z dwójki, a 722.4 z jedynki to bujda.

Nie rozumiem co jest bujda, mam 722.4 i rusza z dwójki, zresztą gdzieś tu na forum było to poruszane i tak jest ze Stutgartu tak wyszło. Rusza z drugiego no chyba że sie na postoju przemiesza drążkiem jak pisałem chyba to było D-3-2-D i wtedy ruszasz i jedzie z pierwszego.

Cytat

Przed UPG jeździłem samochodem 3dni, ale nie działał czujnik temperatury na blacie ani czujnik ciśnienia oleju, więc mógł się trochę przegrzać (czujniki wymienił mechanik przy robocie głowicy).

Czujnik oleju czy temperatury się przegrzał a mechanior wymienił ???

Cytat

Co do uszczelki to strzeliła pewnie na jakiś wyższych obrotach trochę testów po zakupie się robiło, a na ogół to w mieście 3tys. nie przekraczam .

Jak ja bym w mieście kręcił 3 tys obrotów to bym prawka już nie miał, przy 3tys to ja mam już ponad 70+ ponad 50km/h. Jak się toczę te 50 to jest 1,5 tys/obr.

#207 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 07 listopada 2018 - 09:18

Chodziło o przegranie silnika. Wysoka temperatura płynu , stara uszczelka pod głowicą, trochę wyższe obroty i nowa pompa wody i uszczelka puściła

#208 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 listopada 2018 - 11:46

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 07 listopada 2018 - 09:18 napisał

Chodziło o przegranie silnika. Wysoka temperatura płynu , stara uszczelka pod głowicą, trochę wyższe obroty i nowa pompa wody i uszczelka puściła

A nie, chodziło mi o czujnik ciśnienia oleju :):). Wymieniony był on właśnie?? bo się przegrzał ?? i teraz działa wskaźnik na zegarach ....

#209 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 marca 2019 - 22:32

Wyświetl postUżytkownik grzegorz1981 dnia 18 października 2018 - 09:44 napisał

Witam

Nie czytałem całości, bo 8 stron, tylko przejżałem pierwsze dwie, ale:
1) przepustnica w HFM 93-96 ma stycznik biegu jałowego. PIN 5 to masa. PIN 6 do sterownika. Na jałowych, między 5 a 6 powinno być 600 Ohm. Po delikatnym wciśnięciu gazu, zanim ruszy przepustnica, między 5 a 6 powinna być elektryczna przerwa. U mnie rozwarcie tego stycznika powoduje podwyższenie jałowych do około 1000 obr. Dopiero jak jest zwarty spada do tych 800 czy coś. Może ktoś źle wyregulował cięgno?
2) lambda nie "skacze" od 0.1 do 0.9V, tylko sterownik silnika na zmianę wydłuża i skraca czas wtrysku/wzbogaca i zubaża mieszankę w pętli zamkniętej z sondą lambda, o ile w ogóle jest w pętli zamkniętej, ponad to co wyliczył sobie na podstawie informacji ze wszystkich czujników
3) podstawowy czujnik w HFM to przepływka. Na nagrzanych jałowych, między PIN 1 a PIN 4 powinno być 0.8-1V (weź to zmierz, jak wtyczka zalana... od strony sterownika też wtyczka ciężko-rozbieralna, ale nie jest to tematem rozmowy). Przy okazji, PIN 4 i 5 powinna być masa. PIN 2 powinno być 12V po stacyjce.
4) więc jeśli lambda jest zacięta na np. 0.1V, to może jest uszkodzona, a może właśnie pokazuje prawdę, sygnał z przepływki jest tak niski, że mimo pętli zamkniętej i korekty (pewnie maks 25%) HFM nie jest wstanie uzyskać składu mieszanki około 14.7:1. Albo inny czujnik np. temperatury powietrza na 140 stopni C powoduje takie obliczenia a nie inne.
5) pytanie jakie są warunki do pętli zamkniętej w HFM? Np. w Ford Scorpio II 1996 2.9 EEC-5 silnik musi mieć co najmniej 60 czy 70 stopni. Ale 2.0 DOHC ten sam sterownik EEC-5 odpala pętlę zamkniętą jak tylko nagrzeje się sonda. Na pewno HFM wychodzi z pętli zamkniętej przy WOT, czyli przepustnica otwarta ponad 80% czy coś.
6) pytanie czy sterownik jest oryginalny? Może ktoś kupił używany i jest od manuala w automacie albo odwrotnie. Ja mam sterownik z manuala w automacie i czasem jak wrzucę z D na N, to jałowe zawieszają się na 1100 obr. Poza tym ok.
7) dwa tygodnie temu kupiłem sobie interfejs Viaken KKL VAG za tam 60zł czy coś i kupiłem licencję na HFMSCAN za prawie 200zl. Program pokazuje wszystkie możliwe Live Data, więc bez rozbierania wtyczek można sobie sprawdzić, czy przepływka na jałowych ma 0.8-1.0V ;) I jakie są korekty krótko i długookresowe.
8) u mnie zepsuł się regulator ciśnienia paliwa. Paliwo leciało przez rurkę podciśnieniową. A najważniejsze pytanie - jakie jest ciśnienie paliwa? Jest wentyl techniczny na listawie. Regulator w MB ma dziwne ciśnienie, 3.7 bara chyba (zazwyczaj jest 3.0). Podane ciśnienie jest bezwzględne, ale regulator pracuje względem MAP, czyli na jałowych jest okolo 0.35 bara + 3.7 = 4 bary bezwzględne do 4.7 przy WOT. Jeśli nasz ciśnieniomierz ma skalę od 0 przy ciśnieniu atmosferycznym, czyli jest względny, powinno być na nim odpowiednio 3 i 3.7 bara.
9) u mnie zepsuły się też wtryskiwacze. Auto odpalało na 3 cylindry, dopiero po jakimś czasie zaskakiwał czwarty. Kupiłem jakieś wtryski poliftowe czerwone od wolnossaka i jest ok.
10) jak sprawdzić cewki? prosto, sprawdzić oporność obwodu pierwotnego i wtórnego na obu cewkach. Na jednym powinno być poniżej 1 Ohm, na drugim kilka tysięcy obstawiam. Ale to jest mało istotne, istotne jest, żeby obie cewki miały TYLE SAMO Ohm. Jeśli są duże różnice, jedna jest trafiona. Tutaj dodam, że mierzenie oporności 0.6 Ohm miernikiem za 20zł to jak łapanie komara w rękawicach bokserskich za... coś. Ale da się. Polecam najpierw zmierzyć oporność samych przewodów, bo wyjdzie pewnie jakieś 0.3 Ohm. Cewki można też zamienić miejscami, ale weź wyczuj, że przed chwilą były problemy na cylindrach 1 i 4, a teraz na 2 i 3 :)
11) kiedyś miałem też ciekawą awarię - przerwę na jednym kablu WN. Ale znowu, miernik i myk - 3 kable miały 1000 Ohm, jeden przerwę elektryczną czy tam nieskończoną oporność.
12) sterowniki HFM i PSM mają tendencję, mówi Internet, do palenia końcówek mocy. W przypadku zapłonu powoduje to brak iskry na 2 cylindrach 1 i 4 lub 2 i 3. Wtryski są chyba pełna sekwencja. Można to naprawić - wymienić spaloną końcówkę mocy, ale weź zdiagnozuj :)
13) skoro mowa o 2.2 z VVT, polecam podłączyć też na sztywno 12V do magnesu VVT. Silnik na jałowych powinien zacząć pracować bardzo nierówno. Tak ma być i oznacza sprawny układ. VVT załącza się przy wyższych obrotach. Po tej operacji trzeba skasować błędy.

poza konkursem: LPG moim zdaniem wyolbżymia wszystkie awarie silnika i jego osprzętu. Więc najpierw musi śmigać na benzin, wtedy możemy sobie podyskutować o LPG. Mając HFMSCAN/OBD2 można popatrzyć na korekty w LiveData i od razu widać, że mapa LPG jest z kosmosu :) Chyba że już na benzynie korekty są >5%, to coś jest konkretnie nie tak poza konkursem.
HFM to nazwa rodziny sterowników silników 4 i 6 cylindrowych w MB w latach ~93-98, czyli jest to inaczej mówiąc zintegrowany ECU, sterujący dawką i zapłonem.
Schematy przez Private Message :)
Co do cisnienia na listwie wtryskowej: 3.2-3.6 bar z podlaczonym podcisnieniem,
Bez podcisnienia 4 bary.

#210 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 marca 2019 - 09:58

Wzialem sie wczoraj za diagnoze M111.960 za pomocą SD C4. Do jakiego modulu bym się nie podpial, hfm czy airbag, to caly czas wyswietla sie w HHTWIN komunikat "wlacz zaplon". Dzisiaj podlaczylem swoje SD C3 i to samo. Wzialem diode, zeby wyblyskac bledy, ale tez nic sie nie pojawia. Dioda swieci caly czas. Odlaczylem kostkę od sterownika silnika i sprawdziłem przejscie miedzy zlaczem diagnostycznym a zlaczem sterownika. Przejscie jest. Czy to oznacza uszkodzony sterownik?
Ogolnie to silnik jest z gazem i na gazie chodzi idealnie. Na benzynie, czy zimny czy cieply, są problemy z wolnymi obrotami,telepie silnikiem, czasem zgasnie po dodaniu gazi strzela w przepustnice i dopiero sie wkreca.








Podobne tematy Zwiń