Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 2.2 Śmierdzące spaliny, wzrost spalania, szarpanie, nierówna praca


210 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 22 maja 2018 - 13:34

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 22 maja 2018 - 12:35 napisał



No ta 16 pinowa to wczoraj poszperałem i na 30 zł x około10 to może kupi się :):). Ale jak byś znalazł jakiś namiar na takie tanie to daj cynk. A błędy wybłyskujesz diodą i jest tabela kodów-błędów. No i kasujesz błędy też diodą - prosty narzędż jak ten pokazany tam pomiędzy tymi wszystkimi w tym artykule- gdzie wtyka trzy konektory do okrągłego OBD. A jeszcze program jak namierzysz do OBD Diagnosti to byłoby fajnie. Nie wiem, czy tak łatwo znajdziesie :):) ale może
takie do błyskania mam 3 kable, opornik, przełącznik i dioda. Czasami na gazie 13 błąd wyskakuje, pewnie jak wtryskiwacze całkowicie otwarte przy butowaniu a mój mnożnik wynosi 1.8-2.0 ciekawe czy rozwiercenie dysz pomoże?



#42 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 22 maja 2018 - 13:47

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 22 maja 2018 - 12:39 napisał



Nie no tu coś przesada, jak można spalić przepływomierz. Tam jest podawane stałe napięcie, on zbiera -czyta masę powietrza przepływającą - wychładza sie drucik, to mechanizm pomiarowy - i taka to wielka ameryka z przepływomierzem. Tylko nie tykać czaami tej płytki czy drucika, który tam jest bo to jest mega delikatne i dlatego, jak zaniedbuje się wymianę fitra powietrza to przepływka dostaje w plecy.
jak kupiłem auto to działał, po 2 dniach upg i do mechanika. Wiązka musiała być zdemontowana, przy próbie odpalania było ok jak zaczął wszystko układać zaczęły się cyrki 6 błędów. Wiązka pojechała do elektryka. Po zamontowaniu błąd czujnika temperatury, przepustnicy, przepływomierza, elektromagnesu wałka rozrządu sonda lambda i jeszcze jakiś. Wymieniony czujnik temperatury i już było lepiej ale gasł . Potem przepływomierz i już nie gasł i pojawiło się ssanie, a następnie zniknął błąd przepustnicy i została sonda nr 20 i 13, po ustawieniu regulatora oktanowego 20 dawno nie widziałem, a w międzyczasie wymieniona była sona (czort wie czy sprawna bo nie pokazuje mi żadnych wartości między szarym , a czarnym przewodem

#43 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 22 maja 2018 - 13:53

Daj linka do tego programu. Podobno w programie może pokazać błędy których nie da się wubłyskać i jest podgląd otwarcia przepustnicy co u mnie może być podejrzane i dlatego może sam przyspiesza

Użytkownik patrykjanek edytował ten post 22 maja 2018 - 13:54


#44 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 maja 2018 - 14:14

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 22 maja 2018 - 13:34 napisał

takie do błyskania mam 3 kable, opornik, przełącznik i dioda. Czasami na gazie 13 błąd wyskakuje, pewnie jak wtryskiwacze całkowicie otwarte przy butowaniu a mój mnożnik wynosi 1.8-2.0 ciekawe czy rozwiercenie dysz pomoże?

No to masz mega za wysoko troszke mnożnik. ja mam 0,8 - 1.2. Jakie masz dysze i dobierz wg tabeli - UWAGA! też jest orientacyjna, ja wziąłem ten najniższy , od niego zacząłem i tak zostało, mam 2,5 mm

#45 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 22 maja 2018 - 14:19

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 22 maja 2018 - 14:14 napisał



No to masz mega za wysoko troszke mnożnik. ja mam 0,8 - 1.2. Jakie masz dysze i dobierz wg tabeli - UWAGA! też jest orientacyjna, ja wziąłem ten najniższy , od niego zacząłem i tak zostało, mam 2,5 mm
jeszcze nie mierzyłem dysz http://www.diagnosti...ki_adaptery.php chyba ten ostatni powinien pasować do 16 linowego, potem obd2 na usb i powinno działać

#46 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 maja 2018 - 14:29

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 22 maja 2018 - 13:47 napisał

jak kupiłem auto to działał, po 2 dniach upg i do mechanika. Wiązka musiała być zdemontowana, przy próbie odpalania było ok jak zaczął wszystko układać zaczęły się cyrki 6 błędów. Wiązka pojechała do elektryka. Po zamontowaniu błąd czujnika temperatury, przepustnicy, przepływomierza, elektromagnesu wałka rozrządu sonda lambda i jeszcze jakiś. Wymieniony czujnik temperatury i już było lepiej ale gasł . Potem przepływomierz i już nie gasł i pojawiło się ssanie, a następnie zniknął błąd przepustnicy i została sonda nr 20 i 13, po ustawieniu regulatora oktanowego 20 dawno nie widziałem, a w międzyczasie wymieniona była sona (czort wie czy sprawna bo nie pokazuje mi żadnych wartości między szarym , a czarnym przewodem

Może a nawet z opisów twoich jest martwa

#47 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 maja 2018 - 14:31

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 22 maja 2018 - 13:53 napisał

Daj linka do tego programu. Podobno w programie może pokazać błędy których nie da się wubłyskać i jest podgląd otwarcia przepustnicy co u mnie może być podejrzane i dlatego może sam przyspiesza

Jaki, albo który program ?? Do LPG diagnostyka ?? Jak tak, to na stronie AG Stag masz u producenta do pobrania. Muszę spadać na czas jakiś, wieczorkiem pewnie sie pojawię. Szukam troszke gratów do C klasy i do siebie, coś wyczaiłem, np. komplet filtrów za 100 zeta plus przesyłka :):). Lece. Nara

#48 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 22 maja 2018 - 14:36

Podobno mnożnik najlepszy ok. 1.2-1,4 i nie powinien spadać poniżej jednego

#49 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 22 maja 2018 - 15:51

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 22 maja 2018 - 14:31 napisał



Jaki, albo który program ?? Do LPG diagnostyka ?? Jak tak, to na stronie AG Stag masz u producenta do pobrania. Muszę spadać na czas jakiś, wieczorkiem pewnie sie pojawię. Szukam troszke gratów do C klasy i do siebie, coś wyczaiłem, np. komplet filtrów za 100 zeta plus przesyłka :):). Lece. Nara
chodziło o hfmscan. Z tamtej zasyfiałej strony dało radę dało radę go zassać?

#50 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 22 maja 2018 - 18:49

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 22 maja 2018 - 14:14 napisał



No to masz mega za wysoko troszke mnożnik. ja mam 0,8 - 1.2. Jakie masz dysze i dobierz wg tabeli - UWAGA! też jest orientacyjna, ja wziąłem ten najniższy , od niego zacząłem i tak zostało, mam 2,5 mm
u mnie dysze 19mm to nie dziwne, że długo otwarte. Według jakiegoś wzoru to mi wychodzi 28mm, ale czy to dla każdych dysz to nie wiem. Porównując nasze silniki to Ty masz 32 konie, a ja 37,5, więc potrzebuje ciut większych. Jakie masz wtryskiwacze?








Podobne tematy Zwiń