Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111 2.2 Śmierdzące spaliny, wzrost spalania, szarpanie, nierówna praca


210 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 maja 2018 - 23:47

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 15 maja 2018 - 09:26 napisał

Ile takie 2.8 lpg zjada. U mnie w trasie od 10.5, w mieście krótkie odcinki zima max 18

Z opisu widzę, jak to się zgadza, masz 250kę na paliwo dla traktorów :):). No ale to jest zacny silnik Mercedesa, więc spoko jest OKi. Obecne dieselki to niestety smutek. Mój normalnie - bo teraz mam przejścia z nim wieku starczego :):) w mieście do 15-16 gazu z klimą latem w korkach, w trasie około 12 wyszło mi przy średnio 100 km/h czasami pogoniony do 140.
Czasy gazu masz odjechane mocno, jak dobrze skalibrowana instalacja to po po przejściu z benzyny na gaz czasy benzynowe mają sie najlepiej nie zmieniać ewentualnie troszkę wyżej. Ja mam teraz benzyna czasy 3-3,5 po przejściu na gaz 3,1-3,5. Masz długie czasy, coś próbuje sobie korygować więc trzeba przyjrzeć się sondzie Lambda - prawdopodobnie jest trafiona. Sprawdzić ją czy oscyluje i jak oscyluje. Powinna od 0 do 0,8 - 0,9 V. Najpierw to sprawdzić



#12 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 maja 2018 - 23:48

A wogóle to od czego się zaczęło, jak się zaczęło to jego "świrowanie" ??

#13 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 16 maja 2018 - 09:42

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 15 maja 2018 - 23:48 napisał

A wogóle to od czego się zaczęło, jak się zaczęło to jego "świrowanie" ??
Kupiłem tego 2.2 i na wejście uszczelka pod głowicą, potem wiązka. A z tym przyspieszaniem samoistnym to go w zasadzie kupiłem. Przy hamowaniu też w sumie czuć jak go lekko wyrywa do przodu, tak czuć jakby przepustnica nie ogarniała, że hamuje. Wczoraj stroiliśmy gaz stag 4 zavoli zeta-n i wtryskiwacze niestety valteki. Czasy po przełączeniu na gaz nie zmieniają się ogólnie na lpg i benzynie samochód jedzie bardzo podobnie. Tylko wyszedł komunikat wtryskiwacze całkowicie otwarte. Sprawdź sondę lambda przy pełnym obciążeniu. Sondę zmieniałem na uniwersalną maxgear(wcześniej dedykowany bosch), ale po jej wymianie nie odczułem żadnych róznic w jeździe. Sterownik silnika też zgłasza błąd sondy (ale wydaje mi się, że poprostu zgłasza złą mieszankę). Na wolnych obrotach sonda 0,39-0-41 zczytane ze sterownika lpg. jak sprawdzić sondę?

Użytkownik patrykjanek edytował ten post 16 maja 2018 - 09:43


#14 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 16 maja 2018 - 11:01

Zmierzyłem kilka wartości sondy. Oporność między białymi na kostce 3-pinowej 4,7 ohm (idealnie podobno 4,1). Napięcie na białych na odpalonym 13,7V(w tym samym czasie na akumulatorze 14,11V nie wiem czy to istotna różnica). No i teraz nie wiem jak zmierzyć napięcie na jednopinowej kostce kabel czarny wiem, że powinna oscylować 0,1-0,9V.

#15 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 maja 2018 - 16:46

Cytat

Na wolnych obrotach sonda 0,39-0-41 zczytane ze sterownika lpg. jak sprawdzić sondę?

Sonda stoi, nie oscyluje. Powinna oscylować od 0 - 0,9. Na wolnych może stać na 0 ale po podniesieniu obrotów powinna zaoscylować w szerokim zakresie tej skali a po odpuszczeniu gazu spadnie do 0 i po wyrównaniu oscyluje. Jak piszesz, oscyluje 0.29-0,41 to znaczy że jest "martwa", umarła. Kup sondę w Esen sonda SKV. Dobra produkty za rozsądną cenę. Biadolenie, że tylko oryginały a nie zamienniki bo to dla lamenciarzy. Nie ma "oryginałów" tylko sa markowane i za markową cenę. SKV sprawdziłem sam i jest w porządku. Żeby nie było, też sonda lama padła po miesiącu, ale ważne jest, żeby dobrze znaleźć problem. Osobiście to przerobiłem i przerabiam. To co piszesz pokazuje, że sonda sfixowała i do zmiany. Zakres oscylacji w twoim przypadku jest taki jak u mnie był jak nowa po miesiącu padła. Co ciekawe od SKV Bosch brał/bierze produkty i...no właśnie cena razy cztery.

#16 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 16 maja 2018 - 17:53

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 16 maja 2018 - 16:46 napisał

Sonda stoi, nie oscyluje. Powinna oscylować od 0 - 0,9. Na wolnych może stać na 0 ale po podniesieniu obrotów powinna zaoscylować w szerokim zakresie tej skali a po odpuszczeniu gazu spadnie do 0 i po wyrównaniu oscyluje. Jak piszesz, oscyluje 0.29-0,41 to znaczy że jest "martwa", umarła. Kup sondę w Esen sonda SKV. Dobra produkty za rozsądną cenę. Biadolenie, że tylko oryginały a nie zamienniki bo to dla lamenciarzy. Nie ma "oryginałów" tylko sa markowane i za markową cenę. SKV sprawdziłem sam i jest w porządku. Żeby nie było, też sonda lama padła po miesiącu, ale ważne jest, żeby dobrze znaleźć problem. Osobiście to przerobiłem i przerabiam. To co piszesz pokazuje, że sonda sfixowała i do zmiany. Zakres oscylacji w twoim przypadku jest taki jak u mnie był jak nowa po miesiącu padła. Co ciekawe od SKV Bosch brał/bierze produkty i...no właśnie cena razy cztery.
Ja nie mierzyłem sondy multimetrem tylko to odczyty ze staga, a tam na bieżąco nie pokazuje wyników. Żeby sprawdzić trzeba plus multimetra dać na kostkę jednopinową, a masę na minus akumulatora?

#17 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 16 maja 2018 - 18:02

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 16 maja 2018 - 16:46 napisał

Sonda stoi, nie oscyluje. Powinna oscylować od 0 - 0,9. Na wolnych może stać na 0 ale po podniesieniu obrotów powinna zaoscylować w szerokim zakresie tej skali a po odpuszczeniu gazu spadnie do 0 i po wyrównaniu oscyluje. Jak piszesz, oscyluje 0.29-0,41 to znaczy że jest "martwa", umarła. Kup sondę w Esen sonda SKV. Dobra produkty za rozsądną cenę. Biadolenie, że tylko oryginały a nie zamienniki bo to dla lamenciarzy. Nie ma "oryginałów" tylko sa markowane i za markową cenę. SKV sprawdziłem sam i jest w porządku. Żeby nie było, też sonda lama padła po miesiącu, ale ważne jest, żeby dobrze znaleźć problem. Osobiście to przerobiłem i przerabiam. To co piszesz pokazuje, że sonda sfixowała i do zmiany. Zakres oscylacji w twoim przypadku jest taki jak u mnie był jak nowa po miesiącu padła. Co ciekawe od SKV Bosch brał/bierze produkty i...no właśnie cena razy cztery.
Ile taka sonda?

#18 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 16 maja 2018 - 18:35

http://www.esen.pl/p...edes&results=21 żebym wiedział wcześniej że jest dedykowana w takiej cenie to bym maxgeara (100zł) nie brał

#19 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 maja 2018 - 19:28

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 16 maja 2018 - 17:53 napisał

Ja nie mierzyłem sondy multimetrem tylko to odczyty ze staga, a tam na bieżąco nie pokazuje wyników. Żeby sprawdzić trzeba plus multimetra dać na kostkę jednopinową, a masę na minus akumulatora?

Żadnym multimetrem, masz centralkę STAG 4 więc program stagowski do kalibracji i tam masz wszystko na bieżąco po podłączeniu sie pod centralkę - czasy wtrysku, sonda lambda i jej pracę, wykresy dla pracy wtrysków, oscyloskop też powinien być. Więc jest czarno na białym. Co multimetrem zmierzysz sondzie?? Napięcie jakie jast na nia podawane i ...no właśnie.

#20 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 maja 2018 - 19:40

Wyświetl postUżytkownik patrykjanek dnia 16 maja 2018 - 18:35 napisał

http://www.esen.pl/p...edes&results=21 żebym wiedział wcześniej że jest dedykowana w takiej cenie to bym maxgeara (100zł) nie brał

O, wychodzi na tą samą co jest u mnie. Tylkko, jak pisałem wcześniej, po miesiącu padła, ale reklamacja błyskawiczna i nową miałem na drugi dzień. Przepływomierz też od nich mam i odrazu jak przyszedł był walnięty, reklamacja błyskawiczna i po dwóch dniach miałem następna nowa - hula . Współpracuję znimi i biore od nich te podzespoły. Porozmawiałem z chłopakami z działu technicznego, reklamacji. Maja już na miejscu u siebie dział badania podzespołów i od razu u siebie sprawdzaja i rozpatruja reklamacje. Co lepsze prowadzą różne testy asortymentu i wszelkie wykryte na testowanych częściach usterki raportują i na produkcje sa przesyłane, co za tym idzie poprawiaja jakość. W przeciwieństwie do "markowanych " czy "oryginalnych" które to właśnie z takich też produkcji pochodza ale cena jest ...no własnie sam wiesz. To NIE JEST TEN Bosch co w latach produkcji naszych Mercedesów. Ale możesz mieć ORYGINAŁ jak dojdziesz i zdobędziesz Boscha czy inny made wysyłany do fabryk na pierwsze montaże - te produkty trzymają jakość i są sprawdzane szczegółowo.
Tak więc, ja szukałem długo i mam takie niszowe współpracujące miejsca. Tak samo pompy paliwa - u mnie sa dwie, dałem do naprwienia bo jak człowiek - też znalazłem i chyba jedyny w Polsce albo jeden z kilku co naprawiaja te oryginalne. Wiem, że jest jakość - sprawdziłęm zakład zanim cokolwiek zaczynam działać z kimś, zostały naprawione i wiem, że sa zrobione jak w oryginale bo robione jednostkowo i personalnie a nie przemysłowo i maszynowo. Tak więc ....sam przemyśl i rozpatrz. Ale jak wg tego co mi tu przedstawiłeś sonda - a ile czasu ja masz, zreszta to nie ma znaczenia, na miom podanym przykładzie sam widzisz, że noe nie znaczy sprawne. Oceń i przemyśl ale sonde masz do reklamacji.








Podobne tematy Zwiń