Witam panowie, mam kilka problemów spędzających mi sen z powiek. Mam nadzieję ze jakoś mi pomożecie.
Jak w temacie wrzucam 606 turbo (pompa na linkę) do 124. Skrzynie zostawiam. 4 biegi automat (tak wiem, może sie rozsypać)
Karoseria w124 jest mocno skorodowana i nie opłaca sie jej reanimować. Chcę sprawdzić czy jestem w stanie dokonać takiej operacji.
Interesuje mnie głownie pomoc w zakresie WSADZENIA silnika do w124 a nie uzyskiwania mocy z owej jednostki.
Przemierzyłem silnik 606 turbo oraz 603 turbo (ponieważ mam taki już jeden w częściach) od dolnych śrub mocujących łape (lewą łape) silnika do zakończenia bloku w "oknie" dla rozrusznika. Wyszła mi niewielka różnica. Rzędu kilku minimetrów. Chyba 2mm - jesli na zdjęciach nie widać to przepraszam
om603
om606
Pytania:
0. Łapy do 606 turbo zamontować z 603 turbo?
1. Czy wymagane jest kombinowanie z łapami tak, by odległość sie zgadzała co do minimetra? (ewentualne rozwiertanie otworów mocujących w łapach) Czy może jestem upośledzony i źle mierzę a wszystko pasuje ?
2. Chłodnica z 603 turbo (która zawiera w sobie również chłodnicę oleju ze skrzyni biegów) będzie dobrze zarządać gospodarką cieplną om 606 turbo? (pompa wtryskowa zamontowana w 606 pochodzi z 603 300td a nie od 350td więc mocy rzędu 170km nie bedzie, co za tym idzie, WYDAJE mi się że temperatura również nie będzie tak wysoka by nadwyrężyć chłodnicę)
3.[teoretycznie] Czy Pompa wtryskowa z 603 350 w 606 turbo sprawiłaby że chłodnica z 603 turbo nie dawałaby "rady"?
4. Klimy nie ma. Muszę upchać chłodnice oleju za pasem przednim to pewne. Coś mi się coś o uszy że sprawa komplikuje sie przy nagrzewnicy... Jakie jeszcze multum niespodzianek na mnie czeka? Każda dobre słowo mile widziane.
Za błędy i zawiłość przepraszam. Mimo to mam nadzieję że mój opis ma ręce i nogi.
Pozdrawiam
0
[w124] 603 turbo swap 606 turbo
Rozpoczęty przez Safarri, lip 22 2016 18:06
17 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 22 lipca 2016 - 18:06
#2
Napisano 22 lipca 2016 - 18:11
Poszukaj galerii użytkownika Balbin, on robił takiego swapa.
#3
Napisano 22 lipca 2016 - 23:02
Opis niedokładny tego użytkownika nie jest dokładny
#4
Napisano 26 lipca 2016 - 09:03
Ja dodam od siebie ten link:
http://www.mb.org.pl...iast_OM606_do_1
http://www.benzworld...-into-s124.html
Do pompy om603 włóż sekcie od pompy z om606, będziesz miał zbliżoną moc jak om606 lub większą.
http://www.mb.org.pl...iast_OM606_do_1
http://www.benzworld...-into-s124.html
Do pompy om603 włóż sekcie od pompy z om606, będziesz miał zbliżoną moc jak om606 lub większą.
Użytkownik soltys edytował ten post 26 lipca 2016 - 09:04
#5
Napisano 30 lipca 2016 - 21:18
Soltys ma racje z elektronicznej 606 turbo mozna przelozyc sekcje do zwyklej pompy 603.Jesli chodzi o lapy to robilem swap z om 602 na om 605 i sam silnik sprzeglo zostalo skrzynia w orginale ,a lapy poszly z om 602 do om605 i wtedy gralo ,a orginalne lapy z om 605 na pulce bezurzyteczne.Chlodnica oleju om 606 znajduje sie kolo filtra to po jakiego pchac na pas przedni.W om 603 turbo byla za zderzakiem puszczona przewodami a w om 606 jest kolo filtra oleju chlodnica przy bloku zgrabnie i ladnie pozdro.
#6
Napisano 31 lipca 2016 - 10:33
Użytkownik OSTRY2500 dnia 30 lipca 2016 - 21:18 napisał
.Chlodnica oleju om 606 znajduje sie kolo filtra to po jakiego pchac na pas przedni.W om 603 turbo byla za zderzakiem puszczona przewodami a w om 606 jest kolo filtra oleju chlodnica przy bloku zgrabnie i ladnie pozdro.
Tak to jest jak ktos cos gdzies grzebnał i pierdoły pisze oraz mysli ze wszystko juz wie
Użytkownik mirasmerc edytował ten post 31 lipca 2016 - 10:33
#7
Napisano 31 lipca 2016 - 19:09
Czego sie czepiasz nie twierdze ze wszystko wiem swapa sobie robilem w 124 z om602 wolnossak na om605turbo jak ktos sie pyta o cos to mowie jak u mnie bylo.
#8
Napisano 05 sierpnia 2016 - 06:17
no to nie pisz ze om606 nie ma chłodniczki oleju bo tylko zamieszanie niepotrzebne robisz tak jak z 6,5 mm
#9
Napisano 05 sierpnia 2016 - 13:02
Witam przeczytaj dobrze bo pisze ze znajduje się koło filtra oleju ta chłodnica oleju a pompę od turbo sobie rozbierz i sobie zmiez. Masz może dojście do sekcji 7.5 mm 8mm. Pozdrawiam.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#10
Napisano 06 sierpnia 2016 - 14:41
Szczerze z tego co ja pamiętam to chłodnicę oleju w misce miał om606.910, czyli ten w w124, jeżeli się pomyliłem z oznaczeniem to przepraszam. Co do om606.962, taki jak ja miałem to od filtra oleju były 2 przewody do chłodniczki oleju. Ja u siebie zastosowałem chłodniczkę od 2,8, wiadomo, beczka miała w innych miejscach chłodnice niż w 124, u mnie 2 chłodnice są koło siebie
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
|
|
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|