Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 603 turbo swap 606 turbo


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Safarri


  • Postów: 17
  • Na forum od: 07 lis 2014
  • Miejscowość: Lulbiniec
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 Coupe 300D
  • Trzeci Mercedes:W126 SEL -> SDL om606 turbo
  • Inne auto:VW Polo

Napisano 22 lipca 2016 - 18:06

Witam panowie, mam kilka problemów spędzających mi sen z powiek. Mam nadzieję ze jakoś mi pomożecie.
Jak w temacie wrzucam 606 turbo (pompa na linkę) do 124. Skrzynie zostawiam. 4 biegi automat (tak wiem, może sie rozsypać)

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Karoseria w124 jest mocno skorodowana i nie opłaca sie jej reanimować. Chcę sprawdzić czy jestem w stanie dokonać takiej operacji.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Interesuje mnie głownie pomoc w zakresie WSADZENIA silnika do w124 a nie uzyskiwania mocy z owej jednostki.

Przemierzyłem silnik 606 turbo oraz 603 turbo (ponieważ mam taki już jeden w częściach) od dolnych śrub mocujących łape (lewą łape) silnika do zakończenia bloku w "oknie" dla rozrusznika. Wyszła mi niewielka różnica. Rzędu kilku minimetrów. Chyba 2mm - jesli na zdjęciach nie widać to przepraszam

om603
Dołączona grafika
om606
Dołączona grafika


Pytania:
0. Łapy do 606 turbo zamontować z 603 turbo?

1. Czy wymagane jest kombinowanie z łapami tak, by odległość sie zgadzała co do minimetra? (ewentualne rozwiertanie otworów mocujących w łapach) Czy może jestem upośledzony i źle mierzę a wszystko pasuje :D ?

2. Chłodnica z 603 turbo (która zawiera w sobie również chłodnicę oleju ze skrzyni biegów) będzie dobrze zarządać gospodarką cieplną om 606 turbo? (pompa wtryskowa zamontowana w 606 pochodzi z 603 300td a nie od 350td więc mocy rzędu 170km nie bedzie, co za tym idzie, WYDAJE mi się że temperatura również nie będzie tak wysoka by nadwyrężyć chłodnicę)

3.[teoretycznie] Czy Pompa wtryskowa z 603 350 w 606 turbo sprawiłaby że chłodnica z 603 turbo nie dawałaby "rady"?

4. Klimy nie ma. Muszę upchać chłodnice oleju za pasem przednim to pewne. Coś mi się coś o uszy że sprawa komplikuje sie przy nagrzewnicy... Jakie jeszcze multum niespodzianek na mnie czeka? Każda dobre słowo mile widziane.

Za błędy i zawiłość przepraszam. Mimo to mam nadzieję że mój opis ma ręce i nogi.
Pozdrawiam



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2016 - 18:11

Poszukaj galerii użytkownika Balbin, on robił takiego swapa.

#3 Offline   Safarri


  • Postów: 17
  • Na forum od: 07 lis 2014
  • Miejscowość: Lulbiniec
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 Coupe 300D
  • Trzeci Mercedes:W126 SEL -> SDL om606 turbo
  • Inne auto:VW Polo

Napisano 22 lipca 2016 - 23:02

Opis niedokładny tego użytkownika nie jest dokładny

#4 Offline   soltys


  • Postów: 36
  • Na forum od: 08 lut 2016
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipca 2016 - 09:03

Ja dodam od siebie ten link:

http://www.mb.org.pl...iast_OM606_do_1

http://www.benzworld...-into-s124.html

Do pompy om603 włóż sekcie od pompy z om606, będziesz miał zbliżoną moc jak om606 lub większą.

Użytkownik soltys edytował ten post 26 lipca 2016 - 09:04


#5 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 lipca 2016 - 21:18

Soltys ma racje z elektronicznej 606 turbo mozna przelozyc sekcje do zwyklej pompy 603.Jesli chodzi o lapy to robilem swap z om 602 na om 605 i sam silnik sprzeglo zostalo skrzynia w orginale ,a lapy poszly z om 602 do om605 i wtedy gralo ,a orginalne lapy z om 605 na pulce bezurzyteczne.Chlodnica oleju om 606 znajduje sie kolo filtra to po jakiego pchac na pas przedni.W om 603 turbo byla za zderzakiem puszczona przewodami a w om 606 jest kolo filtra oleju chlodnica przy bloku zgrabnie i ladnie pozdro.

#6 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 31 lipca 2016 - 10:33

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 30 lipca 2016 - 21:18 napisał

.Chlodnica oleju om 606 znajduje sie kolo filtra to po jakiego pchac na pas przedni.W om 603 turbo byla za zderzakiem puszczona przewodami a w om 606 jest kolo filtra oleju chlodnica przy bloku zgrabnie i ladnie pozdro.

Tak to jest jak ktos cos gdzies grzebnał i pierdoły pisze oraz mysli ze wszystko juz wie ;P

Użytkownik mirasmerc edytował ten post 31 lipca 2016 - 10:33


#7 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 lipca 2016 - 19:09

Czego sie czepiasz nie twierdze ze wszystko wiem swapa sobie robilem w 124 z om602 wolnossak na om605turbo jak ktos sie pyta o cos to mowie jak u mnie bylo.

#8 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 05 sierpnia 2016 - 06:17

no to nie pisz ze om606 nie ma chłodniczki oleju bo tylko zamieszanie niepotrzebne robisz tak jak z 6,5 mm :D

#9 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2016 - 13:02

Witam przeczytaj dobrze bo pisze ze znajduje się koło filtra oleju ta chłodnica oleju a pompę od turbo sobie rozbierz i sobie zmiez. Masz może dojście do sekcji 7.5 mm 8mm. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#10 Offline   soltys


  • Postów: 36
  • Na forum od: 08 lut 2016
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2016 - 14:41

Szczerze z tego co ja pamiętam to chłodnicę oleju w misce miał om606.910, czyli ten w w124, jeżeli się pomyliłem z oznaczeniem to przepraszam. Co do om606.962, taki jak ja miałem to od filtra oleju były 2 przewody do chłodniczki oleju. Ja u siebie zastosowałem chłodniczkę od 2,8, wiadomo, beczka miała w innych miejscach chłodnice niż w 124, u mnie 2 chłodnice są koło siebie :)








Podobne tematy Zwiń