Skocz do zawartości




- - - - -

[w202] Silnik - stukanie napinacza łańcucha


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   luk202


  • Postów: 11
  • Na forum od: 18 lut 2008
  • Miejscowość: Brodnica/kuj-pom

Napisano 24 maja 2008 - 18:36

Witam

Od kilku dni nękały mnie dziwne stuki na rozgrzanym silniku.
Mechanik pogłówkował i znalazł przyczynę stukania. Był to napinacz łańcucha.
Wsadził nowy SWAG i pukanie przestało ale nie całkowicie. Gdy rozgrzany silnik chwilę pochodzi na wolnych obrotach to znów pojawiają się stuki i po chwili znikają i tak w kółko. Przed wymianą waliło non stop. Co dziwne po wsadzeniu napinacza od innego mercedesa i rozciągnięciu sprężyny o ok 1,5cm stukanie całkowicie zniknęło.
I teraz co o tym myśleć?? Jedną z opcji jest zmienić łyżwy łańcucha a to już nie taki prosty zabieg. Może olej jest zbyt rzadki (Mobil1 10w40 turbo diesel) lub ciśnienie za małe??
Mechanik proponuje w tym nowym napinaczu też trochę wyciągnąć sprężynę.
Dodam, że gdy silnik nie stuka to chodzi bardzo cicho i przyjemnie. (słychać jak pompy szumią :star: )
silnik 2.0D 75KM z przebiegiem 405kkm.
Pozdrawiam

Przeniesiono do działu inne modele



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 maja 2008 - 22:33

luk202 napisał:

i rozciągnięciu sprężyny o ok 1,5cm stukanie całkowicie zniknęło.

A co to za metoda naprawy :star: :shock: :zeby:

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 maja 2008 - 22:48

roxa napisał:

Rob, dla mnie to kupa :zeby:

Spodobało Ci się widzę ;-)

#4 Offline   luk202


  • Postów: 11
  • Na forum od: 18 lut 2008
  • Miejscowość: Brodnica/kuj-pom

Napisano 24 maja 2008 - 23:02

metoda mizerna - ale skuteczna.
Bardziej jednak niepokoi mnie przyczyna takiej sytuacji i co z tym dalej zrobić.

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 maja 2008 - 23:11

luk202 napisał:

metoda mizerna - ale skuteczna

Dyskutował bym nad skutecznością.
Po drugie wyciągnięcie łańcucha sprawdzone?
Po trzecie podkładka nowa zapodana pod napinacz? (w ASO 4 PLN)
Po czwarte ten kto rozbierał napinacz umie go złożyć, czy tylko tak albo się uda albo nie?

#6 Offline   luk202


  • Postów: 11
  • Na forum od: 18 lut 2008
  • Miejscowość: Brodnica/kuj-pom

Napisano 25 maja 2008 - 10:25

Rob napisał:


Dyskutował bym nad skutecznością.
Po drugie wyciągnięcie łańcucha sprawdzone?


Podkładka założona-była w zestawie.
Wyciągu chyba nie sprawdzał bo łańcuch ma zaledwie 25 tyś. km choć może to błąd a napinacz jest założony nowy i nie był rozbierany.
Jak sprawdzić wyciągnięcie łańcucha??

Poprawiono cytat

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 maja 2008 - 14:56

luk202 napisał:

Jak sprawdzić wyciągnięcie łańcucha??

Była na forum opisana cała procedura i dane w stopniach, kiedy łańcuch się wymienia.
Jeszcze jedna sprawa, jak Ci macher zmieniał łańcuch to tylko go przeciągnął łącząc stary z nowym? Bo jeżeli tak to w sumie nie miał możliwości obejrzenia reszty bebechów.
Trzeba pamiętać że oprócz łańcucha rozrządu z jego przyległościami, jest również drugi krótszy łańcuszek, który też ma swój napinacz.

#8 Offline   luk202


  • Postów: 11
  • Na forum od: 18 lut 2008
  • Miejscowość: Brodnica/kuj-pom

Napisano 25 maja 2008 - 18:14

Niestety tylko przeciągał więc nie było oglądania reszty. Jedno jest pewne-po zmianie napinacza stukanie praktycznie ustało-tylko jak stoi chwilę rozgrzany na wolnych obrotach to pojawiają się stuki i cichną. Przed wymianą waliło cały czas.
Jak znajdę chwilę to podjadę i dobierzemy się do całego rozrządu. Dużo jest z tym roboty?? Co trzeba rozebrać??

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 maja 2008 - 21:38

luk202 napisał:

Jak znajdę chwilę to podjadę i dobierzemy się do całego rozrządu. Dużo jest z tym roboty??

Jest trochę roboty. Musisz zdjąć pokrywę, a aby to zrobić trzeba po drodze kilka rzeczy poodkręcać.

#10 Offline   luk202


  • Postów: 11
  • Na forum od: 18 lut 2008
  • Miejscowość: Brodnica/kuj-pom

Napisano 26 maja 2008 - 11:40

Rob napisał:

Jest trochę roboty. Musisz zdjąć pokrywę, a aby to zrobić trzeba po drodze kilka rzeczy poodkręcać.

Jeszcze jedno-obstawiamy ślizgacz łańcucha-czy żeby go zdjąć trzeba głowice zwalać czy wyjdzie bez tego??








Podobne tematy Zwiń