Skocz do zawartości




[C124] bydle 420CE 199?


221 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 06 sierpnia 2016 - 20:22

Powracam do C124 jednak tym razem plan jest zbudowac samochod od podstaw dla siebie
Baza to C124 1991r z silnikiem 3.0 12V w automacie, bezowa tapicerka, cztery szyby w pradzie...i chyba to tyle z istotniejszych informacji.
Ponizej rozkodowany VIN:
Baumuster 124050
Sales name 300 CE
Permanent link http://carinfo.kiev....ars/vin/mercede … u=8v4p1ld2
Order number 0 0 212 03382 (Destination: Branch Berlin)
Delivery date 1991-06
PAINT1 481 UNDERSHIELDS
Interior color 265 No code designation available
Engine 103983 12 252523
Gearbox 722358 03 542501

265A LEATHER CREAM BEIGE - MUSHROOM / QUARTZ
265A *1 _______ 19960806 LEATHER CREAM BEIGE - MUSHROOM / QUARTZ
265A *2 _______ 19961112 LEATHER MUSHROOM
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
481 UNDERSHIELDS
531 AUTOMATIC ANTENNA
584 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 4-WAY, V 124, 6-WAY
620 AIR POLLUTION CONTROL
650 No code designation available
682 FIRE EXTINGUISHER
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
751 BECKER RADIO GRAND PRIX 2000 VK RDS

Auto kupilem od forumowicza z inne forum - w sumie to ogladalem je prawie rok temu ale jakos nie moglismy sie zgadac az do dzisiaj. Silnik 3.0 podobno ma uszkodzona uszczelke pod glowica...nie wiem nie bede weryfikowac. Jakis niemiec zaczol sie rozbierac i tak brakuje calego przodu czyli lampy, zderzak, wzmocnienie przednie, grill chlodnice. Najwiekszym plusem tego auta jest znikoma ilosc rdzy! Oraz kremowe skorzane wnetrze w bardzo dobrym stanie - trzeba bylo siedzisko pasazera zmienic bo jest z przeszyciami od pierwszej wersji C124. Auto jest puki co brudne bardzo i zdekompletowane ale na bierze wygladu to z czasem.

Dobra to teraz czas opisac dawce. Kopalem w sieci ostatnio po ogloszeniach i przypadkiem trafilem na E420. Cena tego auta byla naprawde niska jak na ten model bo 12900 zl wystawiony. Wpadl mi wtedy pomysl zeby zamiast 3.2 M104 wpakowac do tej budy 4.2 M119 i tak pojechalem obejrzec tego strupa. Po zajechaniu na miejsce moim oczom ukazal sie widok masakryczny na pierwszy rzut oka. Rdza na kazdym elemencie, wszystko zgnite - nie wiem tylko jeszcze dokladnie jak podloga...ale nie to bylo wazne. Istotny byl silnik. Jak sie okazalo odpala od strzala, pracuje rownom, nic nie przerywa, skrzynia zmienai biegi dobrze wiec szybka myslowka i decyzja ze biore go. No i tak oto wczoraj przyprowadzilem dawce serca czylli W124 E420 1993r automat, szara skora, klimatyzacja itd. Rozkodowany VIN:
Ident. number (FIN) WDB1240341C053325
VIN WDB1240341C053325
Baumuster 124034
Sales name E420
Permanent link http://carinfo.kiev....ars/vin/mercede … u=p8s5boup
Order number 0 3 220 70340 (Destination: Branch Hannover)
Delivery date 1993-10
PAINT1 744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
Interior color 278 No code designation available
Engine 119975 12 014312
Gearbox 722366 03 916009

038 POWER SUPPLY RCL CONTROL UNIT FOR IMMOBILIZER
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
244 SPORTS SEATS, FRONT
278A LEATHER ALPACA GRAY
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
553 COMBI CODE: 550+551
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONING
591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG
620 AIR POLLUTION CONTROL
653 SPORTS CHASSIS WITH 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
859 No code designation available
864 REAR ENTERTAINMENT (2 SCREENS)
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
953 No code designation available


Byla jeszcze mysl "a moze go odbuduje" ale po tym jak mnie dzisiaj [i tu padło brzydkie słowo za które mi wstyd] to napewno nie bede go ratowac i idzie on zgodnie z przeznaczeniem na dawce serca. A dlaczego mnie [***]? Otoz wczoraj i przedwczoraj auto oplalalo normalnie, nawet jezdzilismy nim (inaczej bym go nie kupil) nawet dzisiaj rano zjechal z laweta o wlasnych silach...no a jak zjechal juz to pojechalem pod couepe i tak zostawilem przed brama. Po moim przyjezdzie, jak chcialem wjechac na posesje nim niestety *edit admina* nie chcial zapalic...rozrusznik kreci ale nie odpala...nie wiem co jest grane.
Zamiar jest taki ze z sedana robimy przeszczem sciany grodziowej, spasowanie silnika - musi pierw odpalic, musze sie nim przejechac tak zebym byl pewny ze wszystko w nim mechaniczne pod wzgledem napedu jest sptrawne i jezdzace a nastepnie rozbieramy coupe na czesci pierwsze, pozniej piaskowanie calej karoserii, konserwowanie (moze jakis ocynk albo cos podobnego jeszcze nie mam rozeznania), malowanie no i skladanie do kupy z powrotem. Szczegoly takie jak kolor, rodzaj maski, lamp felg to sprawa drugo jak nie trzeciorzedna w tym momencie wiec to wyjdzie w praniu oczywiscie jakas tam koncepcje mam. Jako ciekawoste dodam ze mam do niego ksiazke serwisowa i faktury na chyba wszystkie naprawy do 2013r wiec przebieg 280 000 km napewno jest oryginalny a od 2013r auto stalo w Szwecji gdzie obok portu nad woda ktora to zrobila w nim takie oto spustoszenie w postaci rdzy. i tak ponad 3 lata auto stalo ale pozniej sam dojechal 50 km na statek i pozniej sam zjechal i z Radomia gdzies na wioche dojechal sam...ale zawieszenie jest ogolnie skonczone...to tak z grubsza opisana historia.


Zdjec nie bedzie bo ja nie mam czasu bawic sie w wrzucenie ich na jakies hostingi zeby specjalnie byly miniaturki chyba ze moderator zgodzi sie na zdjecia oryginalnej wielkosci z FB to wtedy je uzupelnie.
Ale mam jeszcze pytania:
1. Czy w sedanie jest immo? BO w VIN rozkodowanym jest cos takiego jak kod 038 POWER SUPPLY RCL CONTROL UNIT FOR IMMOBILIZER wiec na logike mam ale mam tez do niego komplet takich kluczy normalncych w tej wersji najbiedniejszej bez pilota/obudowy?
2. Po przekreceniu kluczyka nie slysze pompy paliwa - czy immo odcina pompe paliwa czy dziala na innej zasadzie?
3. Czy jest jakies jeszcze inne CE 4.2 V8 w PL?



#2 Offline   LukeSkyWalker


  • Postów: 336
  • Na forum od: 10 maj 2013
  • Miejscowość: Poddębice
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2016 - 23:06

Skoro podjąłeś się tematu te z pewnością wiesz jaki ogrom pracy i pieniędzy Cię czeka. Pomysł sam w sobie ciekawy ale przy takich kosztach projektu ja bym już pomyślał o 5.0 zamiast 4.2. Oczywiście mając na myśli koszty zakładam że nie będzie półśrodków i druciarstwa.
Powodzenia i trzymam kciuki.

Użytkownik LukeSkyWalker edytował ten post 07 sierpnia 2016 - 23:06


#3 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 07 sierpnia 2016 - 23:51

No akurat nikt nie mial na sprzedaz 500tki w dobrej cenie zeby mogla posluzyc za dawce a naprawde chetnie bym taki projekt zrobil. 4.2 tez moim zdaniem bedzie sie fajnie odpychac i bede zadowolony z mocy. Oczywiscie polsrodkow nie bedzie.Ogrom pracy tez mnie nie przeraza tym bardziej ze mam duzo czasu wolnego i codziennie bede dzialac od 11-12 do 20-21 wiec mam nadzieje ze pojdzie szybko. Jedyny moj problem to nazywa sie lakiernik chociaz i tak pewnie polowe prac lakierniczych bede juz niego razem z nim przygotowywac.

Użytkownik bydle edytował ten post 07 sierpnia 2016 - 23:53


#4 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 08 sierpnia 2016 - 00:49

Pracy jest sporo ale do ogarnięcia jeżeli są dwa samochody...Temat przerobiony..

#5 Offline   LukeSkyWalker


  • Postów: 336
  • Na forum od: 10 maj 2013
  • Miejscowość: Poddębice
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpnia 2016 - 08:15

Zapytałem o 5.0 ponieważ w brew pozorom zmiana z 4.2 na większą jednostkę nie musi wiele więcej pochłonąć środków przy tym projekcie, a mimo wszystko różnica mocy jest spora, może na koniec zostać niedosyt ;) Nie trzeba kupować 500E na dawcę wystarczy W140 ;) Ale oczywiście koncepcja 4.2 jest również warta pochwały.

#6 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 08 sierpnia 2016 - 08:35

Wyświetl postUżytkownik Kamylek dnia 08 sierpnia 2016 - 00:49 napisał

Pracy jest sporo ale do ogarnięcia jeżeli są dwa samochody...Temat przerobiony..

A mozesz mi cos wiecej powiedziec o tym przyjacielu? Sam przerabiales ten temat czy znac kogosz kto przerabial?

Wyświetl postUżytkownik LukeSkyWalker dnia 08 sierpnia 2016 - 08:15 napisał

Zapytałem o 5.0 ponieważ w brew pozorom zmiana z 4.2 na większą jednostkę nie musi wiele więcej pochłonąć środków przy tym projekcie, a mimo wszystko różnica mocy jest spora, może na koniec zostać niedosyt ;) Nie trzeba kupować 500E na dawcę wystarczy W140 ;) Ale oczywiście koncepcja 4.2 jest również warta pochwały.

Auto ma wyglada jak w oryginale a jest tam duzo jakis pierdol, plasticzkow, poza tym jest klima w dawcy ktorej w bazie sie ma i ja tez chce przekladac i tak po prostu bede mial mniej problemow niz z jakims w140. Poza tym to ma wygladac tak jak by wyjechalo z fabryki bez druciarstwa.

Mam dzisiaj chwilke wiec dam zdjecia (slabe jest to na tym forum ze nie mozna edytowac pierwszego posta tak zeby aktualizowac zmiany/zdjecia w aucie zeby po wejsciu w temat nie trzeba bylo kopac po nastu stronach...mogli byscie cos z tym zrobic tak jak jest na wiekoszosci for motoryzacyjnych)

Pacjent:

Dołączona grafika

Dawca:

Dołączona grafika

Użytkownik bydle edytował ten post 08 sierpnia 2016 - 08:50


#7 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 08 sierpnia 2016 - 08:59

Wyświetl postUżytkownik LukeSkyWalker dnia 08 sierpnia 2016 - 08:15 napisał

Zapytałem o 5.0 ponieważ w brew pozorom zmiana z 4.2 na większą jednostkę nie musi wiele więcej pochłonąć środków przy tym projekcie, a mimo wszystko różnica mocy jest spora, może na koniec zostać niedosyt ;) Nie trzeba kupować 500E na dawcę wystarczy W140 ;) Ale oczywiście koncepcja 4.2 jest również warta pochwały.
Panie a później szukać dokupować rzeczy po kolei a tak ma przegrody pasującą elektrykę podporę wał wszystkie drobnostki chłodnice. Miska górna się zgadza, w w140 jest inna. Dobrze robi i tak jak piszesz koncepcja 4.2 jest godna pochwały.

Wyświetl postUżytkownik bydle dnia 08 sierpnia 2016 - 08:35 napisał


A mozesz mi cos wiecej powiedziec o tym przyjacielu? Sam przerabiales ten temat czy znac kogosz kto przerabial?
Przerabiałem i już trochę mam naukładane w głowie, od kilku lat serwisuje głównie takie auta i przez ten czas dużo mnie to nauczyło.

#8 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 08 sierpnia 2016 - 09:03

Aaa to o Tobie mowil mi kolega na FB juz kojarze - to juz Cie ktos polecil mi w sprawie skrocenia walu i ogolnie w razie gdybym sobie z czyms nie radzil. A moge prosic jakis kontakt do Ciebie na PW ?

#9 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 08 sierpnia 2016 - 23:10

Podziekowania dla Kamylka ktory przez tel pomogl mi sie z tym uporac, gdyby nie on to pewnie dalej bym siedzial i sie zastnawial a dzieki niemu udalo sie odpalic dzisiaj V'ke :) Silnik pracuje ladnie i rowno. Problemem bylo to ze na przekaznik nie szlo stale na napiecie poniewaz kabel przy aku ten dodatkowy sie urwal a ja tego nie zauwazylem. Po podpieciu go odpalil bez problemu :)

Jutro chce zalac do niego 4L GM'a 5W30 z nowym filtrem zeby to pochodzilo chwile potem zalac plukanke Liqui Moly i wlac Mobila syntetyka zeby znowu na nim popracowa a przed demontazem spuscic go i dopiero na sam koniec zalac docelowym Millersem syntetycznym - co sadzicie o takim zabiegu?

Jak juz odpalil silnik to wziolem w koncu coupete i umylem ja. Okazalo sie ze pod warstwa brudu jest nawet ladny lakier - ale ciemno juz bylo wiec zdjecia zrobie jutro - i sie tak zaczolem zastanawiac czy piaskowac ta karoserie ale w sumie nie do konca mi podchodzi ten kolor ale rdzy naprawde nie ma duzo na tej budzie i prawie cala w oryginalnym lakierze jest :)
Mala transmisja z prac nad autem:

https://www.youtube....h?v=GWHGNtGGRLY

Jutro wywalam z coupety wszystko spod maski i lece dalej z tematem :) Puki pdam na ryj bo walczylem z nimi do 22....

#10 Gość_krzychuzzz_


  • Na forum od: --

Napisano 09 sierpnia 2016 - 12:38

Wyświetl postUżytkownik bydle dnia 08 sierpnia 2016 - 23:10 napisał

Jutro chce zalac do niego 4L GM'a 5W30 z nowym filtrem zeby to pochodzilo chwile potem zalac plukanke Liqui Moly i wlac Mobila syntetyka zeby znowu na nim popracowa a przed demontazem spuscic go i dopiero na sam koniec zalac docelowym Millersem syntetycznym - co sadzicie o takim zabiegu?
Procedura wydaje się aż nad to. Myślę że sama płukanka Liqui w zupełności wystarczy. Zalej go ostatecznie 10W60 bo M119 lubi się grzać.








Podobne tematy Zwiń