Skocz do zawartości




[C124] bydle 420CE 199?


221 odpowiedzi w tym temacie

#181 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 21 marca 2017 - 09:07

Czas na silnik w oczekiwaniu na cieple dni:

Dołączona grafika

Takie widoki zastalem po zdjeciu pokorywy zaworow:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jak odkrecic te sruby bo obrobily sie...plastelinowe go....no??

Dołączona grafika

Dołączona grafika


Ciekawy jestem jak bedzie wygladac dol silnika i tloki....wyciagac je czy nie ruszac ? Co sadzicie?

Użytkownik bydle edytował ten post 21 marca 2017 - 09:09




#182 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 21 marca 2017 - 09:20

Są takie specjalne "imbusy" do obrobionych śrub. Wbijasz je i robią swoje nacięcia. Jak się nie uda to ruski klucz i wszystko się odkręci ;)

#183 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 21 marca 2017 - 09:32

Wyświetl postUżytkownik bydle dnia 21 marca 2017 - 09:07 napisał

Ciekawy jestem jak bedzie wygladac dol silnika i tloki....wyciagac je czy nie ruszac ? Co sadzicie?
Sądzę, żeby zdjąć miski, ale jeżeli nie planujesz wymiany pierścieni i panewek, to bym sobie darował. Domniemam, że nie wiesz, czy chłeptał oleum, czy nie.
Ściągnij głowice i zobacz jak wygląda powierzchnia cylindrów.

Co do śrub, to tak jak pisze Paweł, ewentualnie zalej naftą, odczekaj i spróbuj powolutku ruszyć możliwie głęboko wkładając imbusa... no chyba, że obrobiłeś śrubełka na całej głębokości. Tak czy siak do wymiany będzie ;)

Użytkownik maciejd edytował ten post 21 marca 2017 - 09:33


#184 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 21 marca 2017 - 10:01

Nie mam pojęcia czy brał olej.

A koszt nowych pierścieni i panewek to ile mniej więcej?

#185 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 21 marca 2017 - 10:50

Wyświetl postUżytkownik bydle dnia 21 marca 2017 - 10:01 napisał

A koszt nowych pierścieni i panewek to ile mniej więcej?
Nie wiem, nie dotykałem u siebie. Musisz poszukać.

#186 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 21 marca 2017 - 10:51

Ten silnik olej będzie brał przez uszczelniacze zaworowe, a nie przez układ gładź-pierścień.

Użytkownik majsterus edytował ten post 21 marca 2017 - 10:51


#187 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 21 marca 2017 - 10:53

Uszczelniacze były w planie od początku do wymiany. A pierścienie nie mogly sie np posklejac w takiej sytuacji?

#188 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 21 marca 2017 - 11:18

Spokojnie, pojedzie :D

#189 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 21 marca 2017 - 11:28

Wyświetl postUżytkownik bydle dnia 21 marca 2017 - 10:53 napisał

A pierścienie nie mogly sie np posklejac w takiej sytuacji?
W sumie na to pytanie powinieneś sam sobie odpowiedzieć wcześniej. Wystarczyło podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienie. Czasami wizualne oględziny nie wniosą tyle co mechaniczne sprawdzenie. Jeszcze w takiej postaci jesteś w stanie sprawdzić ten parametr, ale troszkę babrania z tym będzie.

Jak Maciek gdzieś pisał, warto 8 razy się zastanowić co i jak chce się robić i w jaki sposób o robić, żeby ograniczyć do minimum cofanie się

#190 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 21 marca 2017 - 17:39

Ktoś niestety tam oszczędzał na wymianach oleju.
Sprawdź czy mostki olejowe mają wszystkie zaślepki bo widzę, że masz plastykowe a te lubią gubić zaślepki.
Najlepiej wymienić na starszy typ, zrobiony z aluminium.
W swoim M119 wymieniłem te plastyki na aluminiowe, tak to tez wygląda:
Dołączona grafika

Użytkownik rolbas edytował ten post 21 marca 2017 - 17:44









Podobne tematy Zwiń