Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] LPG - obroty szaleją po przejechaniu 30 kilometrów !


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Offline   124maniak


  • Postów: 2
  • Na forum od: 11 sie 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes-Benz W201 190E 2.0

Napisano 11 sierpnia 2016 - 13:51

Drodzy forumowicze POMÓŻCIE ! Dołączona grafika

Kupiłem Mercedesa W201 190E 2.0 benzyna z instalacją LPG - wtrysk mechaniczny. Czytałem na tym forum tematy dot. LPG ale dokładnie takiego samego przypadku nie znalazłem. Nie mogę dać rady z wysokimi obrotami, samochód zachowuje się następująco:

Po odpaleniu silnika pierwsze ok. 30 km jedzie na gazie bezproblemowo, ale po tym czasie obroty skaczą w górę i do ok. 3-3,5 tys. i nie chcą spaść (objaw jakby zaciął się pedał od gazu, ale z nim jest wszystko w porządku). Jedynym ratunkiem jest przełączenie w trakcie jazdy z powrotem na benzynę i znowu na gaz. Ale to pomaga tylko na kolejne ok. 10 km jazdy (pod warunkiem, że nie przekraczam 3 tys. obrotów podczas jazdy). Potem znowu to samo! Jednak gdy zgaszę silnik (nawet na chwilę) i odpalę na benzynie - znowu jedzie bezproblemowo ok. 30 km i cykl się powtarza. Wymieniłem przewody, filtr, odmę (bo trochę przetarta), gazownik zamontował emulator obrotów ale to nic nie dało. Niedługo ma go wymienić na inny emulator, ale wątpię czy to coś pomoże.. Doradźcie proszę co mam robić?? Gdzie szukać przyczyny? Dołączona grafika

Na benzynie chodzi bezproblemowo chociaż dużo pali (cykl mieszany koło 13-14 l/100 km).
Wiem, że pewnie sporo osób napiszę: wywal gaz, Mercedesy najlepiej chodzą tylko na benzynie itp. Ale jeśli jest już instalacja, chciałbym ją wykorzystać, mimo wszystko koszty są dużo niższe.

Co robić?? A może moglibyście polecić jakiegoś dobrego 'gazownika' na terenie Wielkopolski, najlepiej Poznania? Będę wdzięczny za jakąkolwiek wskazówkę.

Pozdrawiam



#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 11 sierpnia 2016 - 15:11

Zacznę w te słowa- jeżeli 2.0 w stodziewięćdziesiątce spala Ci w mieszanym ponad 13 litrów, to zanim dotkniesz gazu napraw układ benzynowy. Powinien zmieścić się w 10 litrach i to bez dziwnych trików eko. Pomierz napięcie w okrąłym gnieździe na lewym nadkolu- nie jest przypadkiem umarnięta sonda/zacięta na "bogato"?

A jak już wtrysk będzie działał dobrze (o ile zadziała) to dopiero reguluj i serwisuj gaz- bo inaczej do ładu nie dojdziesz.

Moje zdanie na temat LPG widzę, że już poznałeś zanim dokończyłeś swój post ;) Nie wiem ile spala Ci gazoliny, ale Pb na działajacym układzie przelatuje od 7 do 10 litrów na każdą "setkę".








Podobne tematy Zwiń