Witam wszystkich użytkowników,
Mam w planach przekładkę silnika w swoim w202 (rocznik 93, silnik 2.2d na awaryjnej pompie lucas). Mam całego w124 z silnikiem 250d z 89 rocznika. Moje pytanie brzmi: czy taka przeróbka jest wykonalna? Dysponuje swoim warsztatem, narzędziami i mam 3 pracowników. O ile pracy się nie boje, o tyle mam wątpliwości czy silnik będzie pasował do nadwozia. Wiem, że najprostsze jest kupienie całego samochodu, ale mój w202 jest w nienagannym stanie, miesiąc temu blacharz pozbył się całej rdzy, a lakiernik polakierował całe nadwozie, a ja wymieniłem całe tylne zawieszenie i hamulce przód i tył. Tylko ten silnik... Pompa była regenerowana pare lat temu, ale i tak daje mi o sobie znać ten lucas, a ponad to pije olej w porównywalnych ilościach co olej napędowy. Jestem pierwszym właścicielem tego samochodu, kupiłem go w 93 roku nowego w niemieckim salonie za 50 tysięcy marek i żal mi się go pozbywać. Może ktoś doradzi... Będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
0
(w202) swap z 220d na 250d z w124
Rozpoczęty przez adamo1222, sie 11 2016 17:20
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 11 sierpnia 2016 - 17:20
#2
Napisano 11 sierpnia 2016 - 18:08
Silnik da sie bez problemu wsadzić, takk samo jak OM605.
Jednak nie lepiej będzie zmienić pompę na Boscha? Na forum W202 jest obszerny temat.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jednak nie lepiej będzie zmienić pompę na Boscha? Na forum W202 jest obszerny temat.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#3
Napisano 11 sierpnia 2016 - 19:07
Gdyby chodziło o samą pompę, to zrobiłbym to od razu, ale głównym problemem jest branie oleju. Oczywiście, domyślam się, że takie "gadżety" jak skrzynia, tylny most i elektryka też są do przełożenia
#5
Napisano 22 września 2016 - 06:34
Cześć.Nic nie trzeba zmieniać ,jestem po przeróbce 124 z silnika 2,0na2,5 20v wolnossący.Dysponując dzisiejszą wiedzą nie zmieniałbym :skrzyni ani tylnego mostu,wystarczyło by tylko wymienić łożysko w wale korbowym.U mnie po zmianie silnika okazało się że skrzynia ma za długi wałek sprzęgłowy i siła rozpędu to wymieniłem.Najwięcej czasu miałem z ogarnięciem podciśnień,silnik był na elektronicznej pompie ale zmieniłem na linkę i jest świetnie.
#6
Napisano 22 stycznia 2017 - 22:49
Sprawa jest trudna, bo mój w 202 to 220d i do tego automat, a w124 to 250d z manualem i jest to stary silnik 10v. Ciągle mam wątpliwości czy się uda. Pomoże ktoś?
#7
Napisano 10 maja 2017 - 15:27
Witam.Jak wyszło?Skoro masz wszystko na miejscu to czemu nie spróbować?.Stracisz najwyżej trochę czasu.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
|
|
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
Luźna wtyczka za akumulatorem 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|