Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Wymiana oringów przy pompie wtryskowej.



143 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Rafrom


  • Postów: 21
  • Na forum od: 19 kwi 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 26 stycznia 2010 - 15:13

Witam ponownie- hehehe kupiłem sobie Gwiazde i teraz pytam.
No coż, postanowiłem wymienić oringi bo mi cieknie z pompy, zakupiłem w Piasecznie (serwis :) ) pięć gumowych oringów i pięć podkładek tak jak ktoś tu na forum radził. Ze wstępnych oględzin wzrokowych silnika wnoszę, że najpierw zdejmę filtr powietrza, potem jak się tak da to element żeliwny od kolektora do filtra powietrza bo to się na gumach trzyma (mam nadzieję) no i teraz nie wiem dalej co ruszyć najpierw.
Czy może ktoś krok po kroku opisać mi czynności? Szukałem tutaj i na youtube (nieraz sa fajne filmiki z komentarzem jak co zrobić) ale nie mogę nic znaleźć.
Dodam że jestem raczej techniczny więc ogólne hasła wystarczą jak komuś nie chce się łopatologicznie wyłożyć problemu :ok:
Dziękuję za pomoc. :)



#2 Offline   jaro1967


  • Postów: 17
  • Na forum od: 08 paź 2009
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 31 stycznia 2010 - 19:00

Witam.Elementu żeliwnego (kolektor ssący) nie trzeba zdejmować.
Po zdemontowaniu filtra powietrza i kompletu przewodów zasilających relacji - pompa wtryskowa - wtryskowacze wszystko jest jak na dłoni.
Wykręcasz z wierzchu pompy wtryskowej śrubę specjalnym kluczem, wyjmujesz sprężynkę i podkładkę miedzianą, zdejmujesz stary oring ze śruby, którą wykręciłeś i składasz wszystko z powrotem z nowym oringiem i podkładką.
Bardzo ważna czystość! Wszystko musi być sterylnie czyste!
Po wymianie wszystkich sekcji skręcasz wszystko z powrotem, odpowietrzasz układ paliwowy i powodzenia.
W pierwszych minutach po uruchomieniu silnik będzie bardzo nierówno pracował - stuki itp.
Ale to minie, jak się wymienione elementy "ułożą".

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 18:58 ]
http://dieselgiant.com/mercedes_injecti ... ring_r.htm
a tu profesjonalny materiał.
Powodzenia.

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 19:00 ]
Zapożyczone z wcześniejszych forum:

Uszczelnienie pompy wtryskowej

Zlokalizowałem wyciek ON z pompy wtryskowej. Paliwo sączy się z pod 4 i 5 oringu na górze pompy ,gdzie wychodzą przewody wysokiego ciśnienia.

Potrzebuje informacji ;jak to sie wymienia?, jakie oringi kupić?,
( filtr powietrza zdemontowany ,dostęp i widoczność dobra)

Trzeba kupić komplet oringów i tyle samo podkładek miedzianych (dostępne w ASO). Następnie pozdejmować, co się da, aby mieć łatwiejszy dostęp. Zdjęcie metalowej części kolektora ssącego będzie bardzo pomocne jednak nie jest to konieczne. Następnie odkręcamy przewody wtryskowe przy pompie i wtryskiwaczach i zdejmujemy je zupełnie. Odkręcamy wszystkie śruby, które trzymają po 2 podkładki-obejmy ustalające i zdejmujemy je.
Teraz, aby okręcić górny element z pompy potrzebujemy specjalnego klucza albo możemy go sobie zrobić wykorzystując jedną sztukę podkłądki-obejmy (szukać na złomie u speców od pomp wtryskowych). Dalej wymiana jest dziecinnie prosta, jednak najważniejsza podczas tej operacji jest wzorowa czystość

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności, kręcimy rozrusznikiem aż się silnik odpowietrzy a następnie sprawdzamy na pracującym silniku czy nie ma wycieków. U mnie jest sucho od miesiąca

Luki! Czy mogę użyć powtórnie to miedziane podkładki?? (to te przykr.sruba torx,czy jakies inne miedziane??)

Te miedziane podkładki siedzą w środku i fachowo powinno się je wymienić razem z oringami. Za komplet (6 sztuk) oringów i podkładek zapłaciłem w ASO nie więcej niż 20PLN.

#3 Offline   gutek66


  • Postów: 8
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: zachodniopomorskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:e220t m111
  • Trzeci Mercedes:200e m111
  • Inne auto:230ce m102

Napisano 31 stycznia 2010 - 23:03

Klucz specjalny o którym mowa można wykonać z piasty sprzęgiełka jednokierunkowego alternatora od nowszych ;) lub vw . Wielowypust pasuje idealnie.Powodzenia.

#4 Offline   Rafrom


  • Postów: 21
  • Na forum od: 19 kwi 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 01 lutego 2010 - 08:09

Wielkie dzięki za podpowiedź. :smiech2:
Pozdrawiam

#5 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 01 lutego 2010 - 15:49

Mnie również czeka uszczelnienie pompy - dzwoniłem w tej sprawie do pompiarza, ale jak powiedział że to będzie mnie 300 zł kosztować, bo trzeba pompe wykręcać to grzecznie podziękowałem :zeby: . Mam teraz pytanie - czy ktoś sprawdzał patent z piastą alternatora? Czy to działa? Klucze do pompy na allegro zaczynają się od około 130 zł, a koło na szrocie można kupić za grosze :old:

#6 Offline   CEZARY


  • Postów: 175
  • Na forum od: 23 paź 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 lutego 2010 - 16:11

Panowie np takim kluczem http://allegro.pl/item894605802_klucz_d ... 55645.html

tylko najmniejszym jaki się da ja np mam takiego który ma 12.5cm dlugości
tylko nim trzeba odrazu wszystkie sekcje pokolei zaczynając od lewej strony wykręcic i z powrotem od prawej strony pompy składac pomalutku zakrecając.
wada tego klucza jest taka że np 3 sekcji od prawej czy której nie odkręcisz bo kluczem nie podejdziesz.

#7 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 lutego 2010 - 22:42

CEZARY,
ja bym się bał.... :coto: zatarte kółko pasowe alternatora od sharana 99 rok dostałem za darmo ale jeszcze nie testowałem czy pasuje bo nie miałem potrzeby :pig: Pewnie trzeba by je oberżnąć, oszlifować, przyspawać bez przegrzania jakąś nasadkę i gotowe, nawet będzie na dynamometr wtedy pasować

#8 Offline   jaro1967


  • Postów: 17
  • Na forum od: 08 paź 2009
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 02 lutego 2010 - 12:01

Mi pompę uszczelniał mechanik w warsztacie.
Dokładnie patrzałem mu na ręce. Pełna perfekcja.
Żadnych "nerwowych i niepotrzebnych ruchów".
100zł za robociznę + 50zł za komplet uszczelniaczy i po kłopocie.
Radzę się zastanowić. W końcu to POMPA WTRYSKOWA!

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 lutego 2010 - 15:34

jaro1967 napisał:

Radzę się zastanowić. W końcu to POMPA WTRYSKOWA!

Nie przesadzaj, przecież to prosta operacja. A efekt do sprawdzenia po odpaleniu auta.

#10 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 02 lutego 2010 - 17:09

jaro1967 napisał:

Radzę się zastanowić.

Zastanowiłem sie już i mimo tego, iż to prosta operacja umówiłem się z innym mechanikiem na najbliższy piątek. Wymieni oringi bez demontowania pompy i powiedział, że za wszystko skasuje 100 pln.








Podobne tematy Zwiń