Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wiązka silnika m111.960


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 sierpnia 2016 - 19:00

Witam. Szukam dobrego sposobu na regenerację wiązki silnika m111.960. Przydał by się opis gdzie co jest i które przewody wymienić. Chcę przelutować tylko te przewody które są bezpośrednio przy silniku. Szukam zdjęć, opisów. Przewody do wtrysków na pewno są pokruszone, bo widać juz miedz. Może wystarczy przelutować tylko z 20cm przy silniku.



#2 Offline   emanuel33


  • Postów: 83
  • Na forum od: 02 maj 2016
  • Miejscowość: Terespol
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi 80 2,5 R510V Quattro Stag

Napisano 24 sierpnia 2016 - 18:16

Wiązki robi się tylko w całości. Nigdy po kawałki.

#3 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 sierpnia 2016 - 22:20

Czytałem że wiele osób wymieniało tylko te odcinki pokruszone i podobno działa. Miałem problem z odpaleniem ciepłego silnika, zaizolowałem przewody w dwóch wtyczkach z przodu silnika pod plastikową osłoną z gwiazdą i odpala od strzała.

#4 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 września 2016 - 08:12

Jutro zabieram się za wiązkę, przewody o odpowiednich rozmiarach "flry" skompletowane. Potrzebuje podpowiedzi jak sprawnie wyciągnąć całą wiązkę.Wszelkie wskazówki mile widziane. Jeśli wiązka będzie skruszona przy bloku silnika to będę wymieniał tylko te odcinki. Czym dodatkowo zaizolować termicznie wiązkę?

Użytkownik hadrianus edytował ten post 06 września 2016 - 08:14


#5 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 września 2016 - 22:58

Wiązka zmieniona, dałem nowe przewody po całości poza koncentrykami ekranowanymi. Wszystko zaizolowane taśmą izolacyjną samogasnącą i parcianą do 105 s. C. Wszystko następnie w peszel. Silnik chodzi świetnie. Odpala trochę lepiej. Jak jest ciepły czasem musze go kilka razy kręcić, czasem pali od razu; po nocy odpala od strzała - podpowie mi ktoś co jeszcze może być do zrobienia. Kilka fotek :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#6 Offline   Andriuq


  • Postów: 3
  • Na forum od: 23 lip 2016
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 września 2016 - 20:43

Jakie przewody i ile poszło na wymianę? Mam to samo do zrobienia. Nie wiem czy robić samemu czy wysyłać do specjalisty. W moim z roku 1995 ponoć trzeba też wymieniać te ekranowane.

#7 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 września 2016 - 23:10

Zamówiłem po 10m każdego z 6 kolorów 0,75mm i po 4 metry 1,5mm cztery kolory. Tego 1.5 można po 5 metrów bo wyszło na styk. Kolorów radzę więcej kupić, bo w wiązce się kilka razy dublowały. Teoretycznie można dać jeden kolor, tyle że w razie diagnostyki potem będzie problem. Roboty trochę jest, mi zeszło dwa dni. Wtyczki też trzeba rozcinać. Rozcinałem grotem lutownicy. Do tego ze trzy taśmy izolacyjne. Ja dałem jeszcze na to parciane ze trzy i peszel. Przewody i tak na temperaturę ale dla pewności pożądnie zaizolowałem. Peszla z 5 metrów, nie za cienki żeby wiązki weszły, ze dwa metry grubszego pędzla. Starczyło też na wiązkę gazową. Wiadomo z każdego koloru został po ponad metr, ale będzie kiedyś na wiązkę przepustnicy i może gdzieś jeszcze. Ważne żeby nie zbrakło. Przewód w cenie 0.80gr za metr, pewnie da się coś taniej znaleźć. Lutownica, kalafonia, cyna, ostry nóż, obcinaczki, koszulki termokurczliwe, spokój i brak pośpiechu - ale to wiadomo. Rozmawiałem z facetem który naprawia wiązki, chciał 2500 - 2700 zł za wymianę z materiałem. Za tyle to nowa wiązka w serwisie i do tego dobrej kawy się można napić. Mnie wyszło ok 150zł. Wrażenia z wymiany i satysfakcja bezcenna. Proponuję jeszcze tak zwane titki-opaski zaciskowe. Dodam że jak za grubo damy izolacji to ciężko będzie nam wiązkę umieścić w oryginalnej obudowie przy silniku.

#8 Offline   Andriuq


  • Postów: 3
  • Na forum od: 23 lip 2016
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 września 2016 - 20:35

Dzięki za cenne wskazówki.

#9 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 września 2016 - 20:44

8 kolorów, teraz sprawdziłem !!!!!!

#10 Offline   atal


  • Postów: 3
  • Na forum od: 10 sty 2018
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 stycznia 2018 - 11:38

Witam
Mam prośbę- możecie zaznaczyć mi na przepływomierzu, w które piny jakie kable mają byc podłączone? Pytam ponieważ naprawiałem instalację elektryczną silnika, która już wcześniej była partacko ratowana. Po podłączeniu komputera mam stały błąd przepływomierza. Samochód normalnie odpala, po odpięciu kostki gaśnie. Brakuje mocy. Pomożecie? Potrzebuje schematu albo żeby ktoś mi na przpływomierzu zaznaczył, gdzie jest plus, masa i dwa pozostałe kable. Kolory dużo mi nie pomogą bo sa pozmieniane. Przepływomierz na okrągłą wtyczkę Bosch.



Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń