Witam !
to mój pierwszy temat więc proszę o wyrozumiałość
sprawa wygląda tak... kupiłem moją pierwszą gwiazdę 3.0 24v 2 miechy temu za jakieś 1800 zł z padniętym automatem(wymiana tarczek 380 zl sterownik ze szrotu 50 zł cena robocizny 0 zł ) wymylem wyczyściłem nowe opony itp .... jest on wyposażony w lpg na mikserze (1 generacji )...
chciałbym zastąpić to blosem jednak nie znalazłem informacji jak zeszlifować gwizdek by blos dawał rade przy 220 hp
najlepiej fotki czy jakiś link...
.
jak podłączyć ten moduł KE-stop do mojego silnika ????????
i jeszcze jedno !!! czy ktoś mi wysłał foty instalacji z blosem w 3 litrowej benzynie chodzi mi o układ parownik blos filtr
dziękuje za pomoc
0
blos do 3.0 24v w124
Rozpoczęty przez pangapa, sie 26 2016 20:51
13 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 sierpnia 2016 - 20:51
#2
Napisano 08 września 2016 - 20:05
Witam. Ja temat blosa przerabiałem w moim aucie kilka lat temu. Jeżeli chodzi o rozpiłowanie gwizdka to jest to możliwe ale daje słaby efekt. Powód jest prozaiczny; rurka gwizdka ma stosunkowo niewielki przekrój( średnica ok. 8mm wewnątrz więc i tak silnik nie "zassie" odpowiedniej ilości gazu choćby się cuda ze szczeliną robiło. Jeżeli ten blos ma średnicę montażową ok. 70mm to pracuje on dobrze do max 150KM, przy większej mocy jest niewystarczający( do 3000 obrotów idzie pięknie a później niemal przestaje przyśpieszać( silnik M103 3.0 więc dużo słabszy od twojego). Po dość niedługim czasie zrezygnowałem z BLOSa montując IGS czyli wtrysk gazu Landi Renzo, chyba jedno z niewielu rozwiązań zdających w silniku z KE egzamin. Ponoć był produkowany blos o większej wydajności ale to coś w stylu legend o Yeti:). Moduł KE-stop wpina się obwód nastawnika ciśnienia paliwa( Ja miałem moduł jakiegoś polskiego producenta i schemat był na internecie).
#3
Napisano 09 września 2016 - 22:42
Dziękuje za odpowiedz !!! A CO gdyby założyć 2 blosy i dopiąć drugi reduktor .... niestety widzę że na internetach nie ma dużo info co i jak ...... wtedy na każdego blosa jest po 110 kucy więc da rade tylko czy nie będzie za mało powietrza czy to wydoli .... eh od samego myślenia mnie głowa boli ......... aa no i jakiś trójnik ale to żaden problem bo widziałem taki na olx
#4
Napisano 10 września 2016 - 21:35
Możesz jeszcze założyć to mam ja czyli omvldream c.
#5
Napisano 10 września 2016 - 22:32
Panowie po grzebaniu z moim MB jak to co sobotę stwerdziłem że uporam się z lpg i spróbuje wskrzesić starą instalacje ..... izolacja kabli i przeglądanie wszystkiego razem z bratem troche mi zajęło ALE ! PANOWIE udalo się uruchomić i jestem strasznie ale to strasznie zadowolony ... na gazie auto przejechało dziś jakies 150 km ... po mieście po 2 pasie itp i lepiej chodzi niż na benzynie o.O owszem licze sie ze spalaniem gazu rzędu 20 l ale moje maleńkie bydle pożera gaz i mu smakuje a podobno 3.0 24v nie lubi gazu :O
#6
Napisano 10 września 2016 - 23:56
Przekonasz się - że nie lubi - po pierwszym wystrzale w kolektorze dolotowym, który to wystrzał tak uszkodzi przepływomierz, że już tego nie ustawisz
Jeśli wg. Ciebie chodzi lepiej na LPG oznacza to, że na benzynie nie jest dobrze wyregulowany albo coś go "boli" a znając "tricki" gaziarzy, jestem wręcz pewny, że coś "zmodyfikowali". Z całym szacunkiem ale taki motor "gazować" to profanacja to jakbyś soku wlał do piwa wiem instalacja w tym aucie już była, więc najlepsze co możesz zrobić to się jej jak najszybciej pozbyć, taka moja rada ale wiadomo: "nie moje małpy nie mój cyrk"
Użytkownik pangapa dnia 10 września 2016 - 22:32 napisał
na gazie auto przejechało dziś jakies 150 km ... i lepiej chodzi niż na benzynie
Użytkownik brajtas edytował ten post 11 września 2016 - 00:11
#7
Napisano 13 września 2016 - 18:15
jest proste rozwiozanie tego wszystkiego przerobie 3.0 na elektroniczny wtrysk
#8
Napisano 22 września 2016 - 07:20
W jaki sposób 3.0 przerobić na elektroniczny wytrysk?
#9
Napisano 22 września 2016 - 07:40
Wprawdzie nie o 3.0, ale powinno pomóc:
http://mb201-124.eu/...st-ke-jetronic/
http://mb201-124.eu/...wa/page__st__20
http://mb201-124.eu/...st-ke-jetronic/
http://mb201-124.eu/...wa/page__st__20
#10
Napisano 18 lutego 2017 - 09:31
Witam mam pytanie mam m104 3.0 na blosie i problem polega na tym że auto na lpg nie wkręci się więcej niż 4tys rpm czy podczas jazdy czy na postoju parownik na 300km nowy, nowy przewód fi8 oraz w butli nowy reduktor co może być przyczyną rozpiłować gwizdek ? Reduktor oczywiście na maks odkręcony
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
300E 24V EGR- wpływ na pracę silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | dylu83 |
|
|
|
3.0 24v 220KM problem z odpalaniem, nierówna praca |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | GERAS601 |
|
|
|
w124 300-24v odpięta druga pompa powietrza - pomoc z podłączeniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MaNiEk91 |
|
||
Nierówna praca silnika chwilę po odpaleniu w124 300 -24v 220km |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MaNiEk91 |
|