Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wycieraczki reflektorów



268 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MŁYNEK


  • Postów: 944
  • Na forum od: 16 kwi 2007
  • Miejscowość: Ostrów Wlkp.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL420
  • Trzeci Mercedes:w168 A170 CDI 2003
  • Inne auto:Ford S-max 2.0TDCi 2010r

Napisano 22 listopada 2007 - 18:45

Dobra panowie.

Zabieram się ostro za szukanie takowych bajerków. Na innym forum wyczytałem coś takiego:

Cytat

Cześć zrób to tak jak chcesz posłuchać rady samouka :star: nie robiłem tego ale pomyślałem nad tym:
1)podłącz dysze spryskiwaczy przez rozdzielacz pod tą samą pompkę co na szybę(zaoszczędzisz na pompce bo nie potrzebna jest,ta ma wystarczajace ciśnienie )
2)silniczki podepnij przez przekaznik.Stałe napięcie do przekażnika podłącz z przewodu od świateł postojowych(wtedy będą chodziły silniczki i na światłach mijania i na drogowych możesz podłączyć pod światła mijania ale na drogowych się wycieraczki nie ruszą, i pamiętaj o układzie 2 przekażników żeby przy dużym poborze mocy przez silniczki nie wypalało bezpiecznika,i nie było awarii w oświetleniu pozycyjnym)
3)Impuls sterujący na przekażnik podłącz od przewodu z wycieraczek ale pod ten styk gdzie one załanczają się wraz ze spryskiwaczem.Proste i moim zdaniem niezawodne :star: wszystko będzie się kręcić wtedy kiedy bedziesz chciał,ja jak kupie takie zabawki,to tak właśnie podłącze.A i najważniejsze masz tam w kąplecie ten układ co podaje napięcie w jednym czasie na oby dwa silniczki,żeby z jednakową prędkościa i w jednakowym czasie się kręciły ?? kuzyn podpioł silniczki bez tego kiedyś bo było spalone i kręciły się jak chciały

RAUL78

No właśnie, jakie numery ma ten układ który steruje pracą wycieraczek, no bo jakoś muszą powrócić do swojego prawidłowego miejsca gdy zniknie impuls z silniczka spryskiwaczy.

A wg cytowanego opisu, gdy zniknie napięcie na pompce od spryskiwaczy to i przecie zniknie napięcie na silniczkach od wycieraczek, chyba że ów wspomniany układ ma doprowadzone 12V i to on steruje wycieraczkami po zaniku napięcia z spryskiwaczy...

Jaki jest dokładnie numer tego przekaźnika sterującego i gdzież on się znajduje.
W/g schematów z EPC musi być w skrzynce koło bezpieczników...

035  	 1265450128 	 	001 	 	PIN BUSHING HOUSING 	HEADLAMP WIPER/WASHER RELAY;6-POLE 

To o niego chodzi?



#2 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopada 2007 - 19:52

Mlynek - pisalem w FAQ, ze za sterowanie silniczkami i spryskiwaczami odpowiada MECHANICZNY uklad wbudowany w prawy silnik (MASTER), wiec nie wiem o jaki inny uklad chodzi. Rozwiazanie jest oparte o obracajacy sie plastikowy walek (napedzany od silnika glownego) z odpowienio uksztaltowanymi dwoma krzywkami, ktore zwieraja na odpowiedni czas styki. Rozbieralem to kilka razy bo mialem problem z ustawieniem jednakowej pracy obu wycieraczek, dlatego wiem co pisze. Impuls od "glownych" spryskiwaczy wlacza poprzez przekaznki silnik Master. A reszta juz idzie "samodzielnie".

Co do przekaznika. Z tego co pamietam ma on 5 pinow :star:

No chyba, ze jest jakis inny model silnikow - ja przynajmniej o czyms takim nie slyszalem.

Na zdjeciu zakreslilem elementy, o ktorych pisalem.
Dołączona grafika

#3 Offline   MŁYNEK


  • Postów: 944
  • Na forum od: 16 kwi 2007
  • Miejscowość: Ostrów Wlkp.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL420
  • Trzeci Mercedes:w168 A170 CDI 2003
  • Inne auto:Ford S-max 2.0TDCi 2010r

Napisano 27 listopada 2007 - 19:41

No to Panowie wyczaiłem cały komplecik z wężykami przekaźnikiem itp... niestety cena 400zł :czerwona: no ale co zrobić, trza płakać i płacić bo to jedyny taki "kompletny" komplet :roll:

#4 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopada 2007 - 20:12

Ja mam u siebie wystające bolce i wężyki i jakoś nie mam jak się zainteresować ...

Jak ktoś na allgro wyczai ramiona wycieraczek razem z piórami to prosże o info

#5 Offline   MŁYNEK


  • Postów: 944
  • Na forum od: 16 kwi 2007
  • Miejscowość: Ostrów Wlkp.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL420
  • Trzeci Mercedes:w168 A170 CDI 2003
  • Inne auto:Ford S-max 2.0TDCi 2010r

Napisano 28 listopada 2007 - 22:22

Pepis napisał:

Jak ktoś na allgro wyczai ramiona wycieraczek razem z piórami to prosże o info

Tak więc panowie i panie, nabyłem komplecik, tak jak wspominałem za 400zł + KW :-|
Ale co tam raz się żyje :star:

Dołączona grafika

Teraz będą musiał pomęczyć Charlie9 aby mi powiedział co i jak podłączyć aby czegoś nie skopcić ;-)



OT.

Pan ma całego takiego angola do sprzedania na części, np. za kompletną klimę chce 1500zł cena chyba ok :star:

Poniżej fotki tej :hmm:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

#6 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 listopada 2007 - 15:49

U mnie tragedia :ok:

Mam na wypasie ale nie działa :D

Daje fotki niech mi ktoś pomoże bo ehhh
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika

Tak wygląda to wszystko koło zbiorniczka ... Silniczki nie działają , nie wiem co z tą wtyczką i jak dmucham w wężyk to nie idzie powietrze dyszami pod reflektorami

#7 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 29 listopada 2007 - 16:00

Pepis, tam gdzie jest ta śruba w zbiorniczku powinna być druga pompka.

#8 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 listopada 2007 - 16:06

No to u mnie w takim razie rzeźba jest :mad:

Na wypasie jest , silniczki itp jest ale ku...wa zawsze coś ...

Czyli nici z działania?

EDIT

czy pompka taka jak od spryskiwaczy szyby podejdzie ? bo może ktoś ma na sprzedaż ew alledrogo

#9 Offline   MŁYNEK


  • Postów: 944
  • Na forum od: 16 kwi 2007
  • Miejscowość: Ostrów Wlkp.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL420
  • Trzeci Mercedes:w168 A170 CDI 2003
  • Inne auto:Ford S-max 2.0TDCi 2010r

Napisano 29 listopada 2007 - 17:05

Pepis napisał:

czy pompka taka jak od spryskiwaczy szyby podejdzie ? bo może ktoś ma na sprzedaż ew alledrogo

Podejdzie :ok:

#10 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopada 2007 - 20:00

Pepis rzezba na 102! - Kup drugi silniczek do spryskiwaczy (sa na allegro nowe, ale maja inne podejcie pod wtyczke - tamte sa do grupy VW. Wymiarowo sa takie same). Dopiero po uruchomieniu drugiego silniczka sygnal idzie na przekaznik i dalej na silniki wycieraczek lamp. Trojnik powietrza nie przepusci - musi byc ciecz i to pod odpowiednim cisnieniem. Jesli masz cala reszte powinno dzialac.

P.S. W zbiorniczku, tam gdzie masz tak pieknie zatkany otwor ta paskudna sruba powinien byc korek gumowy. A jak bedziesz kupowal silniczek to dokup jeszcze specjalna uszczelke (w ksztalcie kapelusza/cylindra) - w ASO chyba 3PLN. Inaczej plyn Ci bedzie wyciekal.








Podobne tematy Zwiń