Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] M111.960 długo kręci na rozgrzanym silniku.


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 września 2016 - 21:43

Witam. Silnik jak jest zimny, po nocy; odpala na strzała. Kiedy po jeździe postoi z 10 minut nie chce odpalić - trzeba długo kręcić po czym powolutku zaskoczy i wejdzie na obroty. Silnik ciepły zgaszony i odpalony od razu pali dobrze. Przeszukałem wiele wątków i nie znalazłem odpowiedzi.
Wiązka silnika zregenerowana konkret, ładowanie dobre 14,4V - nowa konkretna masa silnika, rozrusznik sprawny, filtr paliwa nowy, świece i przewody roczne - sprawne, pompka paliwa sprawna, paliwo i gaz dobrej jakości, w pojeździe jest gaz brc sekwencja, bezpieczniki sprawdzone wyczyszczone, srebrny przekaźnik nowy - dodatkowo przelutowany dla pewności. wszystkie styki i wtyczki pod maską wyczyszczone i zabezpieczone kontakt sprayem - sprawne. Silnik jak już odpalony to chodzi dobrze, ma moc, na luzie obroty minimalnie falują, niezauważalnie, widać tylko delikatne jak wskazówka czasem się poruszy o ok 0,5 mm. Według mnie jest ok.

Ręce opadają. Pomoże ktoś, miał ktoś taki przypadek. Dodam że gaszenie na gazie czy na benzynie nie robi różnicy.



#2 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 12 września 2016 - 23:40

Czujnik temperatury sprawdzałeś ?

#3 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 września 2016 - 15:16

Kto wie jakie parametry musi mieć czujnik temperatury, te z przodu silnika pod plastikiem? czujniki-bo jest ich trzy. Nie sprawdzałem.

#4 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 września 2016 - 20:56

Sprawdziłem napięcie podczas rozruchu na klemach aku. Spada podczas pracy rozrusznika nawet do 10v. Jakie macie mocne aku w swoich m111, u mnie jest 60 ah. Jakie macie napięcie podczas rozruchu.

#5 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 września 2016 - 20:58

Diagnostyka pokazuje błąd 11 - przepustnica. Silnik po odpięciu wtyczki od przepustnicy odpala normalnie tyle że w trybie awaryjnym. Wybłyskał wtedy błędy 6,7,8,11; to z przyczyny niepodłączenia. Po ponownym podłączeniu wtyczki znowu tylko błąd 11. Wymienię wiązkę przepustnicy która jest skruszała podobnie jak w starej wiązce silnika..

#6 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 września 2016 - 07:16

Wiązka zmieniona, praca silnika idealna. Problem z odpalaniem ciepłego silnika pozostał. Co teraz?

#7 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 04 października 2016 - 17:09

Czujniki temperatury kolego sprawdz jesli piszesz ze wiązke masz ok.
Miałem to samo przy uszkodzonej wiązce, czujnik nie podawał w ogóle sygnału i zalewał silnik podczas odpalania cieplego silnika dodatkową dawką paliwa.

Wpisz hasło "rezystancja czujnika teperatury" i powinno coś wyskoczyć .

Użytkownik Sawyer edytował ten post 25 października 2016 - 05:08


#8 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 października 2016 - 19:42

Chodzi o ten z jednym bolcem rozumiem?
Zauważyłem że z krućca czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej na włączonym silniku wydobywa się paliwo, nie kapie ale jest wilgotne. Ma to wpływ na odpalanie?

Użytkownik hadrianus edytował ten post 05 października 2016 - 19:51


#9 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 06 października 2016 - 21:11

Paliwo znikąd nie powinno wypływać bo to zawsze grozi pożarem!
Jeśli zimny silnik odpala a ciepły nie chce, zajrzałbym raczej do katalizatorów czy nie są uszkodzone tzn. czy nie są nadtopione bo wtedy właśnie gdy są zimne przepuszczają spaliny a gdy ta "zgorzel" się rozgrzeje wtedy przepustowość drastycznie spada.

#10 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 07 października 2016 - 18:19

W moim przypadku to był ten z 2 pinami.
Aczkolwiek zauwazyłem ze nie wszystkie instalacje sa takie same.
Kupiłem ostatnio wiązke silnika od 2.2 po 1993 tak na wszelki wypadek na podmianę jak moja zgnije i nie miała 3 czujników jak u mnie tylko 2.

Daj maila to podesle Ci na priva fotkę ktory u mnie szwankował.

A co do paliwa to tak jak kolega pisze, nie powinno nigdzie cieknąć paliwo. Listwa jest zamocowana na oringach do wtryskiwaczy, moze ktorys sparciał albo sie podwinął przy wkladaniu we wtryskiwacz listwy.

Użytkownik Sawyer edytował ten post 25 października 2016 - 05:11









Podobne tematy Zwiń